NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Bij de post van de foto die je wilt hebben even op gebruikersnaam klikken en dan rechtsboven berichtje sturen :wink:

En dan wachten op antwoord en tegen welk bedrag het is toegestaan om de plaatjes te gebruiken :slight_smile:

5 likes

Ik denk dat Jan ook wat foto’s van Instagram wil delen en die accounts niet altijd direct kan koppelen aan de juiste HF leden.

1 like

Daar heb ik geen kaas van gegeten …
Maar daar zul je toch ongeveer wel hetzelfde kunnen doen verwacht ik en anders is het valide dat ik er niets mee doe :slight_smile:

3 likes

Klopt. Kan je gewoon ook een bericht mee sturen.

2 likes

Van mij mag het Jan!

1 like

Tooltje met bestellingnummer 114 is nogsteeds niet op de mat geploft, heb je daar toevallig nog een update over @Arie_Kabaalstra?:slight_smile: zie ook je PB

een Update anders dan dat ie verstuurd is heb ik niet…zodra ie in de brievenbus beland is, heb ik er geen controle meer over.

Maar… hoe dan ook… we gaan het oplossen!..

2 likes

Hier doe jij jezelf te kort, het is een uitstekend product, dus het lukt wat mij betreft meer dan aardig.

3 likes

Bedankt voor je snelle antwoord (ook op PB) :wink: we wachten nog even af of postNL hem ineens nog terugvindt in de komende dagen en dan zien we het vanzelf!

Ga je gang, alleen zijn mijn foto’s niet van het niveau creatief pareltje.

Dankje, maar ik heb liever dat een ander dat over me zegt, dan dat ik het zelf roep.

Ik kan niet meer dan mijn stinkende best doen, maar het beoordelen van het eindresultaat dat is zo’n beetje het enige dat ik aan anderen overlaat :joy:

2 likes

Incasseer dat compliment nou… nu wuif je hem weg :wink:

3 likes

'k kom net binnenstruikelen… verdikke… 'k hoor mijn radio ni… wacht… ik heb mijn oordoppen nog in… Ok…'t is weer vroeg laat vandaag…
Gisteren had de machine duidelijk last van de kou… de gereedschapwisselaar had kuren… de vergrendelpen had zichzelf vergrendeld in de achterste stand, en zo vergrendelt ie de schijf met de gereedschappen niet…
Dus heb ik de wisselaar deels moeten demonteren, de schijf met de gereedschappen moest er af, en daarvoor moest ik ook een aantal gereedschappen eraf halen, naderhand moet je die opnieuw weer op maat afstellen…
de boel inwendig even goed schoon gemaakt, en in plaats van het vet, de boel lichtjes ingesmeerd met Olie, weer gemonteerd, en gecontroleerd… 't leek erop dat ie 't weer deed zoals de bedoeling was… en toen was het etenstijd…

's avonds nog wel even teruggegaan, de gereedschappen er weer ingezet, en ze opnieuw afgesteld… en vandaag weer aan de gang gegaan met het draaien van onderdelen: Lange doppen…
Morgen een lading korte doppen draaien, dan kan ik ze afwerken, en de planning is, Donderdag op de post…

Nu tijd voor een biertje

5 likes

Nice :smiley: Gezien het voornemen er ongeveer 20 per keer uit te doen en de melding dat 139 geleverd was, zie ik hem vrijdag wel verschijnen :stuck_out_tongue: Dit weekend alleen niet thuis gok ik :stuck_out_tongue:

1 like

vanmorgen alvast wat doppen afgewerkt, en 't programma wat aangepast…

de bewerkingsvolgorde had nogal wat ā€œtijdrovendeā€ gereedschapswissels… omdat de wisselaar maar 1 kant op kan draaien, moet ie helemaal rond als je naar een lager positie nummer moet… , ik heb nu de tools 1, 2, 3 en 4 achter elkaar in het programma staan… eigenlijk zou ik tool 5 naar positie 8 moeten verplaatsen, en tool 8 naar positie 2… maar dat is me voor nu even te veel gedoe…
de volgorde is nu dat ik eerst ga vlakken, (tool 1)nasnijden van de voorkant (tool 2), afbramen (tool 3) groefjes insteken (tool4), daarna tool 8, centergat boren, en dan moet ie wel bijna helemaal rond naar tool 6, de boor, en dan tool 7 (de dubbele houder), voor het dieper boren van het gat moet ie dan helaas weer een rondje lopen, naar tool 6, en als laatste weer een rondje naar tool 5 de steekbeitel… 't is even niet anders…

zodadelijk weer de kou in… gelukkig heb ik een klein kacheltje, en omdat ik tussen de machines heen en weer blijf lopen, beweeg ik nog een beetje… warme schoenen aan… en gaan…

intussen ben ik ook doende met de Minibench… gisteren de gaten in het werkblad voorzien van de moeren… en het frame is inmiddels gemonteerd…

6 likes

In ieder geval niet handig om Weduwe Joustra uit te nodigen in de werkplaats. :thinking::rofl:

3 likes

Nee… Weduwe van Nelle zou nog kunnen, maar dan jaag ik mijn hele voorraad ā€œkalibratiegereedschapjesā€ erdoor (vloeitjes). :joy:

Nu eerst even de frituur aangeslingerd, straks frieten downloaden, en dan terug naar de werkplaats… er moeten nog een aantal korte dopjes gedaan worden, zodat ik gelijke aantallen heb…

Vanavond ook even kijken of ik de verzend enveloppen alvast klaar kan maken, en de inserts klaarleggen, dan scheelt me dat weer wat tijd met het assembleren en verzendklaar maken…

de volgorde wijziging in het programma heeft zeker wel effect gehad… niet minder dan 40 seconden tijdswinst… hetgeen betekent dat ik toch weer een dopje meer per uur kan maken… daarbovenop komt nog de tijdswinst van het niet meer handmatig hoeven tappen van de binnenschroefdraad… Jottum!..

7 likes

Inmiddels heb ik voor 25 tools aan onderdelen, en dan heb ik nog 29 bodies over… dus binnenkort ook maar weer even een ā€œdoosā€ nieuwe bodies draaien… gelukkig gaan die vrij snel… cyclustijd voor’t hele ding is iets van 5 minuutjes… en mogelijk kan ik daar met het veranderen van de volgorde nog wat seconden vanaf snoepen…

Als er niets tussenkomt, dan gaat in de eerstvolgende batch Nummer 143 tm 166 de deur uit…en daarmee zijn we over de helft… nu eerst een biertje… Arie is tevree…

14 likes

Dit schiet ineens lekker op Arie! :+1:

Als ik even snel reken kom je dan op 10 doppen per uur ipv 9?

3600 / 10 = 360 sec
3600 / 9 = 400 sec

Dus de ruwe tijd om een tooltje te maken is zeg maar ~ 17 minuten? Uiteraard excl draad tappen, anodiseren en nabewerken? Netjes hoor, puike optimalisatie :+1: