de postzegels rollen hier nu uit de printer… Zoals inmiddels bekend gebruik ik postzegelcodes, en die print ik met een labelprintertje… ik kopiëer gewoon de hele pagina van PostNL, en dan haal ik middels een Macrootje de Postzegelcodes er tussenuit… die spuug ik uit de printer… dan rol ik die strook op, en doe’m in een doosje… net als vroeger de foto-plakkertjes… en dan ros ik ze zo op de Enveloppen…
Lekker bezig.
Heb voor vandaag de stoute schoenen aan getrokken en bestelnummer #289 ingevuld voor 2 nieuwe kleuren.
Oeh!.. Fuchsia en Emerald… de mooiste kleuren!.. Dank je voor de order… en hiermee zitten we nu officieel aan 300 stuks!
als’t goed is, rollen nu her en der de verzendbevestigingen in de mailboxen…
Klopt, net gekregen, ik zie hem tegemoet!
Klopt, deze is net binnen!
Iemand maakte in het Dagbrakers topic een opmerking over gereedschappen inkopen en op voorraad houden… Ja… dat zou fijn zijn als dat kon… echter… 'k heb het gereedschapje wat ik nodig heb (een linkse binnendraaibeitel) nog niet online kunnen vinden, met een acceptabele levertijd… ik heb tenslotte ook een poosje moeten wachten op mijn schroefdraadbeiteltjes…
maar… gelukkig had ik nog 2 stukjes ø4 mm hardmetaalstaf liggen…
en die zijn dus inmiddels geslepen!.. dus… ik heb er 1 op voorraad… nu tevreden?
Weer, net als de vorige met een 60° hoek aan de achterkant, maar nu met betere geometrie, met name op het gebied van vrijloop, en aan de voorkant, ter verhoging van de standtijd een schuin kantje geslepen…deze kan hierdoor wat meer materiaal afnemen…
Dus… die moet ik weer even in de machine knopen… en afstellen… veel zal het niet schelen met het oude gereedschapje… dus dat moet zo gepiept zijn… en dan kunnen we weer los! Volgende batch!
Die staafjes hardmetaal overigens… die kan ik wel zo bestellen… en die heb ik dan met de post met een paar dagen echt wel binnen… dat gaan we dus ook even doen… 'k weet nu hoe ik ze moet slijpen…
Ik ben zeer tevreden met mijn fuchsia body, maar nu ik lees over emerald, is het wellicht lekker om te wisselen. Straks als ik klaar ben even kijken voor een tweede body in emerald.
@Arie_Kabaalstra heb je nog ergens een recente foto naast elkaar van de kleuren? Dan hoef ik niet helemaal te scrollen door het topic
Hallo, Arie-Jan, heb je een planning voor de volgende batch? Bijvoorbeeld: je maakt vanaf komende maandag 25 of 35 of 50 tooltjes, donderdag de puntjes op de i en vrijdag op de post. Zo iets.
Dat is wel gaaf, dat je zo je eigen gereedschap kunt maken!
Waarom nou weer dit gezeur?
Wacht gewoon rustig af.
Dit is geen gezeur; jij vindt dat gezeur. Bemoei je er niet mee; sla het over. Fijne dag verder.
Groetjes van Omanido
Asjeblieft… (voor de oplettende lezers… er is iets “aparts” aan de achtergrond… wie ziet het? )
Ja… heb ik… gewoon zo veel mogelijk tooltjes maken, en ze zo snel mogelijk opsturen…
Dat is van oorsprong mijn beroep: “Gereedschapmaker”, nou was dat meer toegespitst op het maken van Persgereedschappen, matrijzen om RVS plaat in allerhande vormen te persen en te snijden, maar soms had je daar gereedschappen voor nodig die niet zomaar even uit een catalogus te bestellen waren…dus… maakte je ze zelf… Speciale boren, frezen, en beitelhouders… 't kwam allemaal voorbij…
Ja… Titanium voelt gewoon “lekker” het geborstelde oppervlak voelt bijna “Zacht” aan
'k was gisteren bij mijn ouders op de koffie… vraagt mijn moeder “joh… heb je zo’n sleutelhanger bij je?.. 't bandje van mijn horloge is “Gaar”… kun jij er even een andere op zetten?”… tussen een paar slokken koffie door even het bandje vervangen…
Daar ben ik ook blij mee!..
al die “blije berichten” dat is wel een goede motivatie, en een bevestiging dat het de tijd die ik aan elk tooltje besteed dan ook wel besteed is…
Dit is wat mij betreft een "opstapje’ om dit jaar de fabricage van horloges weer volop beet te gaan pakken… Ik kan met de nieuwe draaibank toch betere kasten draaien, en zodra ik mijn draadvonkmachine weer aan de praat heb, zijn er ook meer mogelijkheden voor allerhande kastvormen…
Ben je Duitser geworden dat je een Duitse Lenovo hebt?
Drunk is fout geschreven namelijk met een c inplaats van met een n?
Zelfs ik zie dat met mijn dyslexie
Bingo!.. deze laptop was van mijn vriendin… zij was duitse…
Inmiddels staat er wel een Nederlandse versie windhoos op, en de toetsenbordindeling is nu ook VS/Internationaal… ik kijk toch niet naar mijn toetsenbord als ik zit te typen… (als je naar dit toetsenbord gaat zitten kijken… dan gaat het mis…