Na: Regulator

Where to start.

Iets meer dan 3 jaar(!!!) geleden zat ik op de kaart van watchtime te kijken, dezelfde waar ik ook Hentschel op had gevonden.

Deze waar zowat alle grote en kleine Duitse merken op staan

Aantal merken opgezocht en zo kwam ik ook bij Cornehl uit. De regulator facineerde me. In de digitale pen gekropen mail gestuurd en toen kreeg ik dus de l2l door. Die stond op dat moment nog niet op de website. Slik. Tja wel erg groot.

Intussen maar laten gaan en andere horloges gekocht.

Toch bleef ik er maar naar kijken dus uiteindelijk, we schrijven Q3 vorig jaar, toch maar naar Cornehl gegaan want ja ik koop dit soort dingen voor dit soort bedragen nooit ongezien en probleem is dat dit horloge niet even bij je plaatselijke juwelier te bekijken is. Je moet echt naar hem toe (of je laat een dummy opsturen, een service wat Hentschel bijv ook aanbiedt.)

Met Steffen om tafel gezeten. Neemt uitgebreid de tijd voor je. Wat lekkers bij de koffie gekregen en soit ik vind m wel erg mooi. Echter hoe zit het dan met de guilloche wijzerplaat. Ja die heb ik niet op voorraad. Die moet gemaakt worden door Benzinger en dan word Q2 ergens volgend jaar. Ok. Nja dan kom ik graag nog een keer terug.

Begin dit jaar contact opgenomen voor een update.

En Q2 weer langs gegaan. Ik dacht ach kiezen tussen guilloche en non guilloche en binnen een uur sta ik weer buiten. Keuze was snel gemaakt. Guilloche vind ik te druk. T duizelde me. Dus non guilloche it was. Uiteindelijk 3 uur met Steffen over van alles en nog wat gepraat en toen was t zomaar 1900 uur voordat ik de deur uit liep. Levertijd ca 3 weken.

Ok en dan begint het. 3 weken om. Maar eens even geinformeerd want Whisky ging op vakantie. Nee horloge is nog niet verzonden. Heb er een apart topic voor aangemaakt Uiteindelijk heeft ruim 29 (!!) weken geduurd voordat ik m heb ontvangen. Heb denk ik een aantal grijze haren gekregen. Pffff. Was dit een grote AD in Duitsland of NL geweest dan was ik er al lang klaar mee geweest. Maar goed.

Geduld word beloond nu alleen nog de juiste maat band krijgen en dan dragen die hap.

Is die groot? Jazekers maar ik heb t al vaker gezegd voor een keer maakt het me niet uit.

Zo dan het horloge zelf. Steffen maakt slechts maximaal 30 (!!) horloges op jaarbasis en heeft een iemand in dienst die hem hiermee helpt. En dat is ook gelijk de enigste andere medewerker die hij heeft.

1 Regulator kost naar eigen zeggen 100 man uren om te maken.

Sommige foto’s zijn erg gecropt. Ik heb helaas geen macro lens. Mss een idee om dat ook nog eens te gaan aanschaffen.

Een regulator in de meest traditionele vorm. Kleine seconden ( Die gewoon echt groot is) onderaan. Uren bovenaan en de langste wijzer de minuten. Een andere vorm van de tijd aflezen. Ik vind het schitterend.

Vlam geblauwde wijzers die hij zelf maakt.

Dan het uurwerk: in de basis onmiskenbaar een Unitas 6498 alleen dan omgebouwd door Steffen naar regulator ( net zoals Meistersinger dit moet doen ivm meestal maar 1 wijzer)

Grosses Kino waarbij Steffen bijna alles zelf maakt

Vlamgeblauwde schroeven,3/4 platine gouden chatons, zwanenhals fijnafstelling, kijk ook even naar de lange ‘sperrklinge’ en als kers op de taart ook gedaan om een HF lid te pesten. Tramp stamp aka gegraveerde balansbrug wat een paar honderd euro extra kost. Dit graveren word dan wel weer uitbesteed aan iemand in Glashutte die dit al jarenlang doet.

Man wat een reis. Eind goed al goed.

Dank iedereen ook voor de steun en het advies in het andere topic

Heeft Whisky nog wensen?

Yes: Nog een plek over en dan is t toch echt klaar

Of ik door dit gedoe nog aan een Kleine independent wil beginnen is de vraag. Dan is het ook nog de vraag: Moet er nog een lichte wijzerplaat bij.

Zo ja zouden bijvoorbeeld Kudoke in beeld komen echter als ik zie want in 2021 + 2022 geinformeerd en intussen hebben ze weer een prijs gewonnen ga ik ervan uit dat de Kudoke 1 momenteel zonder extra’s tussen de 10 en 11 K ligt. Nu hebben ze deze ook in een zwarte wijzerplaat. Of Habring2 Oskar, die met de maanfase al dan niet met eventueel pointerdate

Laat ik de Kleine merken links liggen dan zou mits ik een lichte wijzerplaat zou willen toevoegen de JLC MUT moon 36 mm in aanmerking kunnen komen echter ik vermoed dat die ook door de 10k grens gaat volgend jaar.

Laat ik de kleine merken en de lichte wijzerplaat links liggen dan is een Panarai Radiomir zwarte wijzerplaat (PAM1572) een optie of dan toch een knallend kleurtje TH Pink.

Ach we zien wel wat 2025/26 gaat brengen.

Voor nu ondanks alles happy met de Regulator

Dank voor het lezen

82 likes

Dit :point_up_2:

Veel plezier ermee, prachtige Regulator :ok_hand:

1 like

Leuk om je toedracht te lezen. Mooi horloge. Heel veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Waar blijven de wristshots?

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een ruimhartige introductie, van een meesterlijk horloge.
Gefeliciteerd dan ook met deze gezaghebbende tijdwaarnemer.

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik bewonder je geduld. Veel plezier met je NA!

1 like

Het is een Plaatje! :ok_hand:

1 like

Heel mooi! Geniet ervan :tada:

1 like

En hoe groot is dat dan? Prachtstuk, gelijk hoe. En régulateurs dubbel. :heart_eyes:

Kudoke is super sympathiek, vorige maand op SEW uitgebreid zitten mee kletsen (verslagje). Je moet er voor zijn natuurlijk, maar ik vind ze heel leuk, en als ik het goed herinner klopt je prijsschatting inderdaad. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Hèhè, is ie dan toch :+1: :partying_face:

1 like

Gaaf ding!!

1 like

Potver wat dik! Gefeliciteerd

1 like

Dit was echt wel het wachten en stressen waard :ok_hand:

1 like

Wow! Prachtig!

1 like

Dat is ne single malt van de bovenste plank :ok_hand:

1 like

Prachtige NA, gefeliciteerd. Geduld wordt beloond

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Kan ik me voorstellen. Wat een prachtig en uniek horloge :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Daar is die dan eindelijk toch! Gefeliciteerd met deze puike aanwinst!

1 like