NA + Review: hoogwaardige horlogedoos (FishAndFather)

Inleiding / aanleiding

Mid November heb ik eindelijk mijn droomhorloge mogen ontvangen, na 6 weken wachten en een aantal jaar staren naar plaatjes. Oorspronkelijk had ik de Seamaster 300M met wavedial op het oog, maar toen kwam de verniewde versie uit met wederom een wavedial… ik was verkocht.
Over de Seamaster ga ik geen uitgebreide review schrijven aangezien @quantore al een hele mooie had geschreven over die van hem en ik het hier helemaal mee eens ben. (hier NA + Review: Omega Seamaster 42mm Diver 300M Master Chronometer Co-Axial 210.30.42.20.01.001)
Hieronder zie je nog maar eens dat de Seamaster lang op de wenslijst stond. Het volgende topstuk staat ook weer op de planning, een Speedmaster. Ondertussen houd ik een oogje open op het blauwe gedeelte voor een vintage Omega.


De Seamaster werd geleverd in een prachtige houten kist (zie de NA van Quantore). Hierdoor begon een oud verlangen weer te kriebelen. Er moest een waardige horlogedoos komen. Echt hout, niks van dat kartonen spul waar de collectie in lag.

De Zoektocht

Na zoeken hier op het forum, bij Ome Ali en diverse sites kwam ik telkens uit op de 13 in een dozijn dozen die gemaakt worden in China. Die vervolgens hier weer 3x over de kop gaan (mdf/kartonnen met een laagje houtlook). Diezelfde zoektocht heb ik ook begin 2017 gevoerd en die was toen geëindigd zonder succes… maar nu moest en zal ik iets vinden.

Uiteindelijk kwam ik via forums op oude Etsy pagina’s, vervolgens verder gezocht op Etsy en resultaat gevonden. Hierdoor kwam ik op de shop van Kurt van FishAndFather.

De kwaliteit sprak mij meteen aan en ik heb hem een berichtje gestuurd met mijn wensen qua uiterlijk en functionaliteit. Denk hierbij aan hoogglans gepolijste lak, gravering, kleur beslag, magneetjes, lade etc.

Na wat berichten over en weer met Kurt voelde hij perfect aan wat ik wilde en maakte hij suggesties over de afwerking. Zijn suggesties waren heel vaak precies wat ik wilde zonder dat ik dat zelf wist. Hierdoor kon ik echt merken dat ik met een vakman te maken had.

4 weken na bestelling en betaling heb ik de kist mogen ontvangen, zeer goed verpakt en met DPD verstuurd wat ook nog eens snel aankwam.

De kist viel groter uit dan ik verwachtte; hij heeft 10 spots maar is breder dan mijn oude kist met 12 spots. Geen probleem, slechts anders dan aanvankelijk gedacht. De lade gaat soepel en alles is goed gemaakt en heel netjes afgewerkt. Ik denk dat foto’s meer zullen spreken dan mijn woorden.

Mocht je een soortgelijke box willen zou ik je zeker aanraden om contact op te nemen met Kurt, hij heeft al wat standaard modellen maar je kan altijd wat laten aanpassen. Mocht je contact op nemen zou ik het leuk vinden als je zegt dat je via hier komt :slight_smile: https://www.etsy.com/nl/shop/FishAndFather?ref=simple-shop-header-name&listing_id=630492842&ga_search_query=watchbox&section_id=27096442

47 likes

Prachtig en dank voor de tip!

1 like

Heel mooi :+1:

1 like

Mooi, Zowel de doos als natuurlijk ook het horloge! Draag het met trots en plezier.

1 like

Prachtig… Doos en horloge. :star_struck:

1 like

Mooi!!

1 like

Mijn beste,

Mooi en doeltreffend!!
Een opgeruimde manier om je horloge-hobby te fatsoeneren!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig zeg!!

1 like

Prachtig. Mijn eigen doos met tien stuks is ook wel aan vervanging toe. Is zo’n geintje duur?

2 likes

Prachtige klok blijft het ! En die doos is ook fantastisch, erg mooie afwerking !

1 like

Gefeliciteerd met de mooie Omega en de kist is helemaal geweldig. :heart_eyes:

1 like

Ik had het je al eerder gezegd: wat een prachtige kist!
Uiteraard ook heel veel draagplezier met de Omega gewenst!

1 like

Wat een prachtige kist, dank voor de tip. En gefeliciteerd met de aanschaf van die prachtige Seamaster! :tada::grinning:

1 like

Prachtige doos! Kan niet wachten op die van mij :))

1 like

Valt mee vind ik. Een ‘normale’ doos is 240 inclusief shipping.

De hoogglans en lade kost wel wat ( zeker dat eerste, is 8 lagen). Hierdoor kwam ik op 440 uit incl shipping. Dit vind ik een eerlijke prijs voor de kwaliteit. Zeker voor een box die jaren/decennia mee kan gaan.

1 like

Kan een mod de titel weer aanpassen zodat deze beter past bij de inhoud? De nadruk ligt op de houten kist en niet op de Seamaster aangezien daarvoor mooie NA daarvoor al geschreven is en alleen de inleiding daarover gepraat wordt.

Mooi!!

1 like

Aangepast. Zoiets?

NA + Review: hoogwaardige horlogedoos (FishAndFather)

1 like

Top. Dankjewel! Kan je toevallig ook in de inleiding aanpassen waar ik naar de NA verwijs van quantore? Nu linkt die namelijk per ongeluk naar mijn post in zijn topic, graag wil ik die naar de 1e post in dat topic. Zou zonde zijn als mensen zijn goed geschreven post missen door een foutje van mij.

Hieronder de juiste link: NA + Review: Omega Seamaster 42mm Diver 300M Master Chronometer Co-Axial 210.30.42.20.01.001

1 like

Gefeliciteerd! Net even zitten kijken op de Etsy site van Fish and Father. Mooi zeg! De kwaliteit spat er vanaf. Deze is genoteerd als ik ooit weer een nieuwe kist wil.

2 likes