NA: Rolex BATMAN - 116710BLNR (Mijn Droomhorloge)

Backstory
Beste horlogehelden, al twee jaar lang wil ik mijn naam eer aan doen en een BLNR op Oyster scoren. Een Batman is simpelweg mijn droom horloge. Afgelopen november (2018) ben ik dan ook twee maal in één maand gebeld door Schaap & Citroen. Ik stond namelijk al 8 maanden op de wachtlijst en het was mijn beurt. Helaas was ik echter op vakantie in het buitenland en kon ik de horloges niet ophalen. Niet wetende (vlak voor Baselworld 2019) dat Schaap & Citroen een policy heeft dat ze je verwijderen uit de wachtlijst als je twee keer een horloge op de wachtlijst afwijst. De conclusie dat ik boven list zou moeten betalen (toen zo’n 10k á 11k) hakte er even flink in. Na Baselworld 2019 werd de BLNR op oyster dan ook uit productie gehaald en steeg de grijze marktprijs tot 14k á 15k.

Fast forward naar vorige week.
Ik wou de batman al twee jaar en ik wou 'm graag ongedragen. Na lang zoeken en lang onderhandelen heb ik een betrouwbare handelaar gevonden waar ik 'm kon aanschaffen voor een schappelijke prijs onder de huidige bizarre marktprijs. (Zie ook topic over de bizarre prijzen van de laatste tijd: Einde van de horlogeprijzen ‘bubbel’? Heb ik spijt van de absurd hoge prijs? Nee. Had ik graag list betaald en geen dikke premium? Ja. Maar aangezien ik dat ding toch niet ga verkopen, neem ik het potentiële verlies maar voor lief.

Pics or it didn’t happen:
Ik vind het wel bizar om met 14k om de pols te lopen (ik ben dat simpelweg niet gewend). Ik ben wel enorm fan van de bouwkwaliteit van een Rolex geworden. Het is simpelweg niet vergelijkbaar met mijn 14ct vintage Omega Seamaster Deville uit 1966 of met mijn Seiko’s of Citizens. De easylink is geweldig en ik vind de bezel simpelweg prachtig (vooral in zonlicht). Ik vind de platinum bezel numerals echt een volle kleur bezitten en ik vind de wit gouden wijzers en uurmarkeringen prachtig om naar te kijken. Je hoort het al, ik ben super blij. Dit is dan ook het laatste premium horloge wat ik aanschaf (als beater heb ik namelijk deze gemodde SKX

Bijgaand wat foto’s (excuses voor de zichtbare vingerafdrukken op het horloge:)
Ik heb 'm pas sinds zaterdag dus het zijn helaas geen foto’s met mooie achtergronden. :smiley:

127 likes

Lekker man.
Jammer dat je eraf bent gehaald maar uiteindelijk toch je grail. Gefeliciteerd. En grts van zn neefje.

8 likes

Briljant horloge. Veel plezier ervan! :ok_hand:

1 like

Geweldig mooi, zeer veel draagplezier :+1:

1 like

Kost wat maar dan heb je ook wat. Gefeliciteerd!

1 like

Wauw… goed verhaal ook.

Eindelijk om de pols…geniet ervan…

1 like

Mooi man! Genieten!
Proficiat!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd!

1 like

Congratz !

1 like

Mooi. Het wachten eindelijk beloond. Overigens is de bezel geen platina. Geniet van je verworven graal.

1 like

Ruig horloge :facepunch:!!

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig :+1:

1 like

Hatsikidee… Fraai! Enjoy!

1 like

Ik bedoel de platina numerals op de bezel, ik zal het even verduidelijken in de tekst :yum:

Heel erg mooi!

1 like

Wat een tophorloge, hij (of zij?) heeft toch wat extra’s tov een sub die je toch veel vaker ziet.

1 like

Sorry ik omschreef het ook wel een beetje betweterig. Doet niks af aan het horloge. Nogmaals gefeliciteerd.

1 like

Yeah, zo doe je dat! Stoer en gefeliciteerd met je mooie aankoop!

1 like

Super gefeliciteerd! Als je hem ondanks de premium nog steeds wilt, dan weet je dat je fan bent!

1 like