NA: Rolex OP 39mm blauwe wijzerplaat...

Freaks…

Het kriebelde al een tijdje weer, je kent dat gevoel vast en zeker wel, de vrouw toomde mij nog wat in maar dan plots moet het toch!

Heb al enkel weken plaatjes gekeken van de Rolex OP en ok…, ik vond het wel wat, dus die maakt kans…

Nog geen Rolex in de doos, dus dat is een perfecte aanvulling van de verzameling.

Maandag zat ik in de streek ( Leuven B ) op een Italiaans terrasje een koffie te drinken in de lentezon.
Het terrasje niet zomaar uitgekozen, neen, het was met voorbedachte rade, het was naast de Rolex dealer. Ssst niet tegen mijn vrouw vertellen. :wink:

Ik dus even mijn stoeltje en mijn vrouw verlaten om even aan het raam te gaan gluren wat er op voorraad was.

Er lag een grijze en blauwe OP in de vitrine… de grijze zou het worden!

Ik dus vandaag snel de zaak gesloten om nog op tijd bij de AD te geraken om te gaan passen.

Vriendelijke jonge dame, met echt wel kennis van horloges hielp me verder.
Ze had zelf een Rolex om de pols en vertelde me van haar passie voor horloges. Ze heeft reeds bij de Belgische horloge club aanwezig geweest en was daar met nog één dame in die mannenwereld terecht gekomen en voelde haar daar thuis.

Even vermelden, de AD heeft een eigen atelier van Rolex op de bovenverdieping voor onderhoud en herstelling.

Ik ging dus voor de grijze zoals ik reeds schreef, maar uiteindelijk met de blauwe buiten gegaan… Zowel de dame als mijn eigen vrouw vonden deze blauwe meer spreken en ik moet eerlijk bekennen, plots zag ik het licht ook! :wink:

Wit had ze nog nooit binnen gehad, zwart is 2 maanden wachten en op de blauwe had ze ook 4 maanden moeten wachten voor levering vertelde ze.

Even naar korting vragen, dat moet gewoon, en ik zei haar dat ze op CH24 reeds te vinden zijn voor 350 euro minder. Zij even doen alsof ze moest tellen, maar ze wist verdomd goed dat het geen probleem was om aan die prijs ook te leveren. :rofl:

Ik heb dus aan de grijze dealerprijs gekocht bij een AD, iedereen tevreden!

Nog praatje blijven maken, mijn vrouw snapte der niks van, maar ik zat helemaal goed… :sunglasses:

Mocht ik toch even lijsten zien van klanten, sommige al 9 jaar wachtend voor een welbepaalde Rolex.

Ze vertelde me dat er Chinezen en natuurlijk ook andere buitenlanders een reis boeken om gewoon alle Rolex dealers af te gaan in Europa op zoek naar de gewilde modellen op voorraad om dan in eigen land met winst door te verkopen.

Ze had alle buitenlanders in het rood gemarkeerd op de lijst omdat ze liever voorrang geeft aan lokale klanten, die echt kopen uit passie en niet om door te verkopen, haar baas zou niet mee doen aan deze commercie en wil lokale klanten tevreden houden.

Ze vroeg ook mijn e-mail adres om me eens uit te nodigen voor een evenement met Rolex. Weet niet of ik dit met mijn instapper überhaupt mag verwachten, maar ze begreep dat ik een liefhebber ben van horloges.

Ok, jullie hebben genoeg van mijn gelul vermoed ik, dus hier de plaatjes van het nieuw familielid:

150 likes

Mooie aanwinst en leuk verhaal.

Veel draag plezier gewenst!

2 likes

Altijd leuk om met vrouwen te kletsen over iets waar mijn eigen vrouw niet over mee kan praten… genieten is dat.

Ooh je noemt het trouwens steeds een instapper, maar dit is voor mij echt een droom haha. Dit model ziet er clean, rustig uit. Aan de andere kant toch wel speels met de blauwe kleur. Ideaal voor elke situatie. Geniet ervan. :ok_hand:t3:

7 likes

Van harte! Groeten van zijn grijze broer…:wink:

14 likes

Mooi! De blauwe plaat met de groene accenten en de eenvoudige 3,6,9 markers spreken mij erg aan.

1 like

Prachtig, veel draagplezier :+1:

1 like

Proficiat. Een mooi horloge en een leuke ervaring rijker. Ik heb wel eens slechtere zaterdagen

1 like

Gaaf hoor!:heart_eyes:
Gefeliciteerd en wat een prachtige blauwe wijzerplaat!:+1:

1 like

Ik ken dat gevoel met leuke jongens :wink:

3 likes

Oke :sweat_smile:

2 likes

Wat een kanjer… gefeliciteerd

1 like

Veel plezier van dit prachtige horloge. En ik noem het zeker geen instapper hoor het is dan misschien het basis model maar ik vind ze super :+1:t3:

2 likes

Gefeliciteerd!! Dit is echt een hele mooie, zeg.

1 like

:joy: well played sir!

Maar mooie aanschaf zeg. Leuk verhaal en gave foto’s. Veel draagplezier!

1 like

Prachtig sereen, mooi dat blauw zeg. Gefeliciteerd met deze NA

1 like

Zou je morgen bij daglicht even wat foto’s willen schieten? :sunglasses::raising_hand_man:t2:

2 likes

Die karakterisering is uitsluitend op basis van prijs, neem ik aan? Persoonlijk vind ik dit namelijk een van de mooiere modellen. Rustig, modern, classy. Zou dit persoonlijk liever dragen dan een Hulk of zo. Of wordt dat in de Rolex wereld óók gezien als een instapper? :joy:

4 likes

Mooi mooi mooi

1 like

Zeer leuk verhaal,woon zelf in het Antwerpse,mss dat ik eens ga zien in Leuven…

2 likes

Leuk verhaal en hele goede keuze!
Vind de blauwe denk ik persoonlijk ook net wat interessanter en frisser ogen dan de grijze :sunglasses:
Veel draagplezier gewenst!

1 like