NA San Martin hommage Spirit Zulu Time

Geld

2 likes

O jee gaat de andere kant op🙃
Geen afkorting meer met dit merk…

1 like

İnteressante vraag vind ik het maar het antwoord kan ik je niet geven. İk denk dat Rolex een merk is waar de meeste replica’s en hommage horloges van gemaakt worden. Hebben zij er onwijs last hiervan? Of profiteren ze ervan ?

1 like

Het kan twee kanten op inderdaad.

1 like

Mocht je van mening veranderen en een keer een echte Spirit Zulu willen proberen… :sweat_smile::ok_hand:t2:

3 likes

Als Seiko liefhebber ben ik al een tijd bezig om mijn collectie uit te bereiden, denk hierbij van Presage tot de Prospex collectie.
İk kwam de San Martin 62MAS Hommage tegen en aangeschaft om te kijken of het “iets” voorstelde…

Dag 1 toen ik hem om mijn pols had was het verbazingwekkend voor mij hoe kwalitatief hij goed in elkaar zat, mijn interesse in San Martin’s horloge was overgeslagen om meerdere hommage horloges van hun te ervaren.

6 likes

Gefeliciteerd

1 like

Overigens gewoon gefeliciteerd met je NA natuurlijk. Als jij er maar blij mee bent.

2 likes

Je aannames zijn de ramen waardoorheen jij de wereld ziet. Maak ze af en toe schoon, anders komt het licht niet naar binnen.

2 likes

Ja dat is normaal, bij een duikring moet hij één richting zijn zodat je onderwater niet zonder zuurstof komt. Maar daar is deze niet voor bedoeld.

Dit is geen duikring maar een GMT ring of wat dan ook. Totaal andere functie en daarom bidirectioneel.

1 like

Deze SM vind ik wel erg leuk! Over de kwaliteit van het merk heb ik geen twijfels.

1 like

Ik vind hommages ook helemaal niets, heb er zelf ook twee en ze komen zelden de horlogedoos uit. Ze “hebben het gewoon niet”.

Maar laten we iedereen lekker laten genieten van zijn of haar NA. Als TS er gelukkig mee is dan prima toch?

Ik draag regelmatig Vostoks, daar hebben sommigen ook zo hun mening over.

2 likes

Dankjewel Tom,
İk hou wel van mensen met verkoop skills😉
Je hebt een mooi horloge en ik hoop oprecht dat je het snel verkoopt🙂

1 like

Plug je nu je eigen verkooptopic?:wink: Kijk eens in het leuke aanbiedingen online topic.

2 likes

Dat is een mooi horloge!

1 like

Het is geen duikring. Het is een draaibare bezel. Een draaibare bezel die grappig genoeg uitgevonden is door Longines en Lt Cmdr Weems, in de jaren 30. Oorspronkelijk bedoeld als bezel, voordat hacking breed beschikbaar was, om een soort “ready-steady-go” synchronisatie mogelijk te maken voor piloten, maar later ook doorontwikkeld naar navigatie-hulp.

Dat ze 20 jaar later bij Rolex, Blancpain of Zodiac een unidirectionele variant bedachten om duiken te timen maakt het geen duikbezel.

Natuurlijk was San Martin daar niet bij. Net zoals San Martin er niet bij was toen Longines in 1925 de Zulu time uitbracht, volgens mij één van de eerste dual timezone horloges op de markt.

Kortom: Veel plezier met je horloge. Gefeliciteerd!

Maar bij mij roept de uitspraak

eerlijk gezegd ook frisse weerstand op.

De San Martin ziet er prima uit voor het geld, maar de subtiele details zoals de verzonken ruit-vormige uur-indices, de mooiere band en het gebruik van een flyer in plaats van een caller GMT doen mij toch zeggen dat het echt Longines is geweest die hier een meesterwerk hebben afgeleverd.

San Martin heeft daar voor weinig geld een zeer strakke kopie van getrokken, met name ook omdat Seiko die mensen op één of andere manier maar uurwerkjes blijft leveren.

11 likes

Gefeliciteerd met je NA en geniet ervan!

1 like

Je mag zeker je mening geven daar is niets mis mee… Maar, vergeet niet dat jouw mening niet altijd beslissing voor iemand anders moet zijn…

1 like

Simpelweg een mooie San Martin inderdaad!
Meer bang voor je buck ga je bijna niet vinden.

1 like