NA: Seiko Alpinist LE Mountain Glacier (SRP197j1)

Inleiding

Ik heb hem! De prachtige grijsblauwe Alpinist, die in het topic met leuke (online) aanbiedingen getipt werd door @Apeks.

Dit is niet de eerste NA topic over dit prachtige horloge. Mooiere plaatjes zie je bij @Fate_Amenable_To_Change:

Van groen naar blauw

Hoewel ik de SARB017 heb (of binnenkort: had), vond ik deze kleur altijd prachtig, maar het horloge (vaak gezien voor €800-€900 echt te duur). Nu deze kans zich voordeed moest ik hem wel meteen aanschaffen, vergelijken en desnoods de groene eruit doen - wat ik nooit had gedacht.

Maar eenmaal om de pols was er geen weg meer terug. De groene is mooi, deze is mooier.

En hoewel ik geen fan ben van de seethough caseback waardoor die 1mm dikker is geworden, merk je daar op de pols vrij weinig van:

Dat scheelt, zelfs deze modder waagt zich er dus even niet aan om een vervangende caseback te zoeken.

Plaatjes

Genoeg gekletst! Nog wat foto’s:

Bijna Kersemus

Ja ik stond stil.

Ik ben blij!

Bedankt voor het kijken!

91 likes

Ik vind hem ook mooier dan de groene.

2 likes

Op jouw plaatjes komt de wijzerplaat nog veel meer tot leven dan op de productfoto’s die je online ziet. Ik overweeg toch ook om voor de blauw-grijze te gaan.

1 like

Ik vond persoonlijk dat die daardoor veel minder lekker om de pols lag. Maar ik heb relatief dunne polsen.

3 likes

Mooi horloge! :star_struck: Ik vind het echt goede upgrade ten opzichte van de groene…

1 like

Cool ding, vind hem ook veel mooier dan de groene!

1 like

Cool ding. Mooiste kleur van allemaal.

1 like

Mooie aanwinst!
Ik kom ook van een groene (is al eerder vertrokken) en doe met je mee vandaag.

Houd me aanbevolen voor tips qua leren band.

2 likes

Mijn beste,

Een magnifieke verworvenheid!!
Chique met een flinke dosis sportiviteit!!
Een sieraad voor om de pols!!
Ik wens je er derhalve een blijmoedige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Al een week niet van mijn pols af te krijgen, heerlijk horloge. Jammer dat de band voor mij te krap is, met 1 schakel erbij is die te ruim en nu zit die eigenlijk te krap. Een extra micro adjust zou fijn zijn geweest.

4 likes

Graag gedaan :slightly_smiling_face:
Mooie NA. Dit is wel de mooiste van de Alpinist serie :+1:t2:

Er is weldegelijk 1 verstel mogelijkheid geintegreerd in de band, ik heb die van mij aangepast van de binnenste naar de buitenste mogelijkheid.
Aanvullend misschien een MacGyver oplossing: het is denkbaar dat je de laatste halve schakel voor de sluiting verwijdert en de sluiting monteert op de laatste hele schakel. Succes :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met de mooie aanwinst.
Veel draagplezier!

1 like

Yes, zo is die ook afgesteld momenteel. Helaas toch iets te krap. Ik zag overigens een super gave Beads of Rice van Uncleseiko, sterke twijfels…

Thanks voor de tips trouwens :-).

2 likes

Zeker de mooiste alpinist :ok_hand: gefeliciteerd met deze mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Hij is gaaf! Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

1 like

Het blijven leuke dingen. Helaas niet voor mij. Allemaal gehad behalve de blauwe Hodinkee. Maar ze doen het goed op de foto :muscle:

Veel draagplezier ervan!

5 likes

Mooie vangst, of steal :smile: :+1: en veel plezier ermee !

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!

1 like

Gefeliciteerd! Heb de groene altijd een beetje een oubollig horloge gevonden, maar deze kleur wijzerplaat verbeterd een hoop. Erg fris model zo, veel draagplezier!

1 like