Dat is een heel andere constructie gok ik. Mijn ervaring met Seiko is dat de bezel het glaasje op zn plaats houdt. Je moet dus de bezel er af klikken en daarna zit het glaasje niet heel vast meer en krijg je het er makkelijk uit (bijvoorbeel door de zijkant een beetje omhoog te wippen of je kan zo’n klauw gebruiken).
Hier een mooie in depth over de Lord-Matic. Zo te zien opent hij een vergelijkbare case, maar dan met zwarte dial.
Er wordt wederom gewag gemaakt van “acrylic” en niet van mineraalglas, dus ik begin me in alle ernst af te vragen hoe de vork nu daadwerkelijk in de steel zit.
Ik heb namelijk het idee dat mineraal niet flexibel genoeg is om er zo uit te knijpen:
Het lijkt erop dat je met de juiste insert ring gewoon knijpt totdat het glas wat vervormd en er uit springt. Het lijkt er ook op dat de bezel daarna nog op de kast zit:
Er zijn heel veel verschillende Lord Matic modellen. Die hebben niet allemaal hetzelfde glas, sommige acryl en sommige mineraal geheel afhankelijk van het model.
Die constructie zal ook anders zijn
Kijk maar even in de casing guide. Jouw kast 5606-7140 heeft een one piece 5 (en bevestiging van het mineraal glas is).
Klopt, maar het uurwerk hoeft er natuurlijk niet uit. Ik zou als ik jou was het ook niet zelf gaan proberen. Maar zo iets hoeft niet per se de hoofdprijs te kosten bij een horlogemaker, misschien max een paar tientjes.
Maar dat durft ome @Fate_Amenable_To_Change helemaal niet, dus helaas, dat gaan we in dit topic niet zien. Althans, niet binnen nu en de komende weken.