NA Seiko Marinemaster SBDX001 (en clone)

Gefeliciteerd met deze mooie aannwinsten!

Misschien een idee om er een ‘fiffer’ van te maken?

3 likes

Bedankt! Ik verwacht dat die van mij ook een erfstuk gaat worden :wink:.

1 like

Bedankt! Maaruh…… help me even op weg. Fiffer?

1 like

Proficiat met je aanwinst, blijven prachtige horloges.
Bij mij is het precies omgekeerd, heb de marinemaster skx017 2x gehad, de sla21 bij de juwelier bekeken, maar de blauwe deed het pas echt voor mij, evenals de deepsea James Cameron het blauw voegt iets extra toe, ik heb genoeg zwarte duikers, maar geen van deze kunnen voor mij tippen aan deze blauwe, het zijn mijn mooiste twee horloges.
Zo zie je maar smaken verschillen.:sweat_smile:

1 like

Goed plan :+1:

1 like

Flipper It Forward!

3 likes

Leuk om te lezen. En die SBDX001 is gewoon het mooiste :yum:
Heel veel draagplezier :+1:t2:

2 likes

Wat een mooie horloges :slight_smile: helaas denk ik dat ik mijn gehele collectie net zoveel waard is als 1 SBDX001 , nee die zit er voor mij voorlopig nog niet in. Maar kijken en dromen is al de eerste helft van het plezier

2 likes

Bedankt!! Smaken verschillen inderdaad maar zo te zien snappen wij op het gebied van duikers elkaar wel aardig! Het is niet dat ik niet van blauw houd. Ik heb bijvoorbeeld de seiko manta ray welke ik prachtig vind.


Ik ben zelf niet in de positie om een Rolex aan te schaffen maar heb er inmiddels wel een aantal keer eentje om de pols gehad. Daarbij bleef de sea dweller het meeste hangen. De deep sea heb ik nog nooit in het echt gezien maar iedere keer als die op plaatjes of filmpjes voorbij komt blijft mijn aandacht hangen. Ziet er super mooi uit. Het ding bij de SLA023 was denk ik dat hij te veel blinkte. Misschien dat als hij een matzwarte bezel had gehad dat ik hem dan wel mooier had gevonden. Was het een SKX007 geweest dan had ik het geprobeerd maar bij de MM300 verkoop ik hem liever door :wink:.

1 like

Ah nice! Leuk idee. Grappig. Ik zat zelf ook aan zoiets te denken. Dacht meer aan een concept dat ik een beetje de regie blijf houden, hem alleen maar uitleen aan vaste forum leden (trustlevel 2 ofzo — ben ik zelf nog niet eens :stuck_out_tongue_winking_eye:). Zodat hij niet ineens verdwijnt. En dan echt op leenbasis.

Maar ik ga dat draadje eens goed lezen en wie weet zet ik de heimdallr er daar wel op.

Bedankt voor de tip.

1 like

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het zelf belachelijk vind dat ik zoveel geld in een beetje tikkend metaal heb zitten. Dat geld had ook op andere plekken erg goed tot zijn recht kunnen komen. Maar ja……

Ik hoop dat je geniet van je eigen collectie. Het feit dat je al kan zeggen dat je een collectie hebt maakt je al rijk (toch?!).

Prachtige horloges ,veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi koppel.

1 like

Mooie aanwinst! Ik heb zelf voor de 017 gekozen maar puur vanwege beschikbaarheid. Groeten van z’n broer!

2 likes

@Alex1972 Mooi! Ik zou ze wel eens in het echt naast elkaar willen zien. Volgens mij zijn de verschillen maar minimaal.

De groene gloed van de lume klopt zeker, maar heeft wel waarde want de lume is echt belachelijk goed.

1 like

Daar heb je helemaal gelijk in , wat met een lolletje een paar maanden geleden begon om me meer in horloges te gaan verdiepen is nu uitgelopen tot een serieuze hobby en een collectie waar ik toch ook wel weer trots op ben.

Maar geniet van je mooie horloges en koester ze :slight_smile:

2 likes

Wat een ontzettend toffe klok is het met die donkerblauwe wijzerplaat en die manta rog op de achtergrond. Ik denk dat wij qua smaak wel matchen :stuck_out_tongue:

2 likes

@Rba Helemaal mee eens!!

Als we qua smaak matchen dan moet je ook eens die Heimdallr uitproberen. Ik heb er net een fiffer horloge van gemaakt.
https://www.horlogeforum.nl/t/fiffer-heimdallr-sharkmaster-marinemaster/336860

1 like

Schitterende duiker! Geniet van beide :sunglasses:

1 like