NA:::Seiko Presage sharp edges SPB167J1 (🎞 & text heavy)

Erg mooi, vooral de wijzerplaat! :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Mooi, gefeliciteerd!!

1 like

Yes sorry my fault. :sweat_smile:

1 like

Leuke review. Ik vind het een mooi en geslaagd horloge. En de prijs is inderdaad vrij fors, maar je hebt het betaald met “het slijk der Aarde” zeg ik altijd maar.

1 like

Wow! Gave review en wat een knaller!
Een hoop geld, maar die afwerking :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Mooie review van een mooi horloge. En kudo’s om de eerste te zijn op HF om deze te bestellen. Ik vermoed dat je de laatste niet zal zijn. Dit soort topics kunnen we niet genoeg hebben op HF. :slightly_smiling_face: :+1:

1 like

:point_up_2: :point_up_2: :joy:

1 like

Gefeliciteerd, dit is een heel mooi horloge!

1 like

Wat een mooi horloge en wat een prachtige review. :slightly_smiling_face:

1 like

Hee! Haddegij een week geleden geen GS gekocht of zo? :slight_smile: Maar goed, gefeliciteerd. Coole aankoop, erg mooi in het blauw, en uiteraard veel plezier er mee.

De Sharp Edges lijn heeft ook al een tijd mijn aandacht, maar de komende vier maanden even weer niet. De reden daarvoor is een NA die ik ga delen zodra ik de band van de NA pas heb weten te maken, waarvoor ik een extra schroevendraaiertje nodig heb. :slight_smile:

Hmmmm… Er zijn adressen de vinden die het voor minder dan list doen, ook al vandaag. Moet je wel meer geduld hebben, ze gaan blijkbaar hard en bevoorrading is een dingetje met schepen die langer wachten op het lossen (zo hoorde een juwelier van Seiko, of dat waar is of niet… Tja) .

Die zijn mooi. Ik zie dat de “GS-sjaal” je goed bevalt als ondergrond. :+1:

Mooi he? Blauw en wit in het echie gezien, ik vind ze allebei tof.

Ik vond het juist verfrissend, al ben ik er IRL niet over uit of het het beste bij de witte plaat past. Maar toch: er zijn er al zo veel zonder lume, dan kan er wel een iets sportievere versie bij.

Was me nog nooit opgevallen, ik dacht dat dat een upgrade aan de nieuwe uurwerken was, maar verhip, m’n SARB035 heeft het ook. Het zijn wel erg liberale bevels, het moet gezegd.

Maar de 6r serie is altijd mooi voor het geld.

Je hebt het over veel geld, maar de SARB035 had een listprijs van 550 ballen, je kon ze voor 300 krijgen op zeker moment. Deze horloges doen list 950, maar je kunt ze voor 750 krijgen als je meer geduld hebt. Da’s bij launch, ik denk dat ze over een jaar of wat wel voor aanbiedingsprijzen te scoren zijn, wat ook met de SARB gebeurde.

Laat het een verdubbeling van de prijs zijn. Eerlijk gezegd vind ik dat redelijk. Je krijgt een verder door-ontwikkeld uurwerk met grotere power-reserve, DiaShield coating, een veel complexere wijzerplaat met complexer polijstwerk op de wijzers, een veel strakkere en complexere band en tot slot een glas wat veel, veel helderder is dan de wat fletse originele SARB-saffiertjes.

Je zit hier in het vaarwater van de Tissot Gentleman Silicium. Silicium balansveer? 1-0 voor Tissot. Afwerking? 1-1 gelijkmaker door Seiko (met name dankzij de wijzerplaat). Maar dan een 2-1 voor Seiko omwille van DiaShield.

Hmmmmm… Ik geloof dat wat ik hierboven schreef 100% overeen komt met wat de goede man zegt. :thinking: Sorry voor de doublure. :slight_smile:

3 likes

Echt een gaaf model! Veel draagplezier en ik ben bevooroordeeld als het op de SAR(X B W) reeks aankomt :wink:

5 likes

Wat een mooie sarx045 is dat of vergis ik me?

Dit is de 047, die heeft een “Duck green” wijzerplaat, die van 045 is zwart

Poehee, lekker hoor. Ik zou wel een keer met m’n vinger even over die dial willen wrijven :slight_smile:

2 likes

Dacht dat de 045 echt blauw is/was en niet zwart!

1 like

Klopt. Maar de Sharp Edges was al langer in bestelling. Door een “handige jongen” van DHL moest de Sharp Edges 3 x de route afleggen van leverancier naar mij (…).

En de GS was een onverwachte NA, ook voor mij. Ineens waren de middelen er :slight_smile:

1 like

Hahahaha… Verwacht of niet, met de Cocktail time, de Sharp Edges en de GS heb je een trio in de klauwtjes wat het voor mij erg goed doet! Prachtig. Als jij je onverwachte bonussen zo besteedt hoop ik dat ze je er vaker eentje geven.

1 like

Erg mooi. Heb het horloge ook zelf vast gehouden. Zit er nog steeds over te twijfelen.
Erg veel plezier ermee!

1 like

Volgens mij heb je gelijk en ben ik in de war met de 035

Die blauwe is trouwens ook heel gaaf

1 like

Grappig, naast de GS die met 40 mm 0,7 mm meer diameter heeft oogt de sharp edges wat groter.
En daar ben ik wel blij mee. Ga liever niet onder de 40mm.

7 likes