NA: Something old, something new....(Seiko divers content!)

Gisteren deze twee Seiko duikers ontvangen :smiley:

Sinds tijden weer eens een vintage model in mijn verzameling: de welbekende 6309-7049.
Het horloge is geheel origineel en in zeer goede staat. Volgens de verkoper is de kast waarschijnlijk nooit open geweest.
Geen idee of dit echt zo is maar ik twijfel even of ik het horloge een service beurt zal laten geven. Wat zouden jullie doen?
Veel gehad aan @Utrecht2 omdat ik anders misschien eentje had gekocht met aftermarket onderdelen en dat zou dan niet de bedoeling zijn. :thumbsup:

De foto’s:

Als tweede deze SPB029J1. Ik heb al eerder een blumo gehad maar die heb ik niet gehouden. Dit model is de laatste tijd veelvuldig in fb groepen te zien.
Dit is een Thailand only King Power 25 Anniversary Limited Edition van 1965 stuks.

Deze Sumo heeft enkele verschillen met de standaard Sumo modellen:

• andere kleurstelling
  • golfjespatroon op dial
  • lettertype op dial
  • saffieren (AR) glaasje
  • datumloep
  • verpakking

De foto’s:

Groepsfoto :wink:

Ben er weer blij mee! :smiley:

18 likes

Vooral die 6309 vind ik tof… Die wil ik ook weer eens terug. Enjoy!

1 like

Schitterend duo!!

Wat betreft de 6309,ik had ooit eens een tip gehad dat zolang het loopt je er niets aan moet doen.
Maar ik ben nog maar een leek :smiley:

1 like

Nice! Apart die sumo :slight_smile:

2 likes

Proficiat Merl! Vooral de 6309 is leuk en in een superstaat…

Lijkt op de foto’s dat de datumaanduiding net een andere tint wit is dan de dagaanduiding. Is dat in werkelijkheid ook zo?
Deze vraag omdat ik ook net een 6309 heb overgenomen en dat verschil opmerkte bij mijn exemplaar. Het wit van de datumschijf lijkt in licht wat meer te glimmen dan bij de dagaanduiding. Wellicht hoort het wel zo.

Anyways bovenstaand zonder je topic te willen kapen. Geniet ervan!

gr, HJR

1 like

Mooi hoor die 6309. :+1:

1 like

Mooie parels, die Sumo met golfjes, whow :+1:

1 like

Allebei supermooi; wow! En de 6309 uit 1981 wil graag wat verse olie, als je hem tenminste wil gaan dragen. Enjoy en nogmaals; wow! :heart_eyes:

1 like

Wat een mooie 6309 is dat, gaaf om te zien! :+1:

1 like

Mijn beste,

Een succesvol duo!!
Mooi hoor!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dank je! Ik heb eigenlijk geen idee :). Ik zie ze online in allerlei combinaties. Wit/wit, wit/zilver, zilver/wit…

Mooi hoor, ik zou het helemaal niet erg vinden een 6309 te hebben, met after market parts, ik vind de kastvorm gewoon mooi! Prijs moet natuurlijk wel redelijk blijven.
Die SE Sumo is ook best gaaf. :+1:

1 like

Allebei erg mooie horloges.
Sumo ook erg apart gaaf ding.

1 like

Gefeliciteerd met deze hele mooie aanwinsten . :thumbsup:

1 like

Wat een mooie sumo! Zal wel stuk duurder als de normale zijn? Of moet je weten waar je ze kan krijgen…

1 like

Zitte rond de 1000 euro zonder invoeren.

Mooie aanwinsten weer zeg, die witte sumo is toch wel de mooiste van allemaal :thumbsup:

1 like

Lekkerrrrrrrrrr! Gefeliciteerd @merl

1 like

Mooie 6309. Maar om 'm onderhoud te ontzeggen. Ik weet niet of dat een goede keus is. Veel plezier ermee, ook met de sumo natuurlijk.

1 like

+1.

Zolang hij goed loopt, constant en behoorlijke gangreserve heeft gewoon even zo laten.

Enne…graag gedaan​:+1:t2::grinning: Deze is echt in topstaat.
Zie trouwens net dat ik ook een 6309-7049 uit feb '81 heb haha. Nr 121260.

Die cyclops op de zilveren Sumo was me nooit opgevallen overigens. Mooie plaat ook

Enjoy​:ok_hand:t2::blush:

1 like