Het lijkt wel of dit model een beetje onbekend maakt onbemind is .
Om deze gaat het dus , de nieuwe 30 atmos .
Een model waar ook in de 60’s al gebruik van werd gemaakt, dus naar mijn idee nu niet echt een hommage klokje .
Voor de liefhebbers hier nog wat leeswerk over Squale.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Squale_Watches#:~:text=Squale%20SA%20(French%3A%20%5Bskwal,B%C3%BCren%2FSquale%20watches%20in%20Italy.
Bij het uitbrengen van deze nieuwe werd mijn aandacht gelijk getrokken naar deze grijze variant.
Maar dan niet op staal (normaal gesproken zou ik altijd de stalen band erbij nemen)
Maar nu dus niet

Dus dan ligt die stalen band ook maar ongebruikt stof te happen .
Dit is zeker al weer mijn vierde Squale en vaak vindt ik de orginele banden net wat te lang of te dik/stug maar deze bijgeleverde tropic is perfect

Met het bekende logo op de gesp.
De afwerking van dit nieuwe model is prima.
De kleur varieert van grijs naar een blauwe tint .
Maar ik ben een beetje kleurendoof, volgens mijn vrouw is het gewoon grijs.
De oranje accenten maken de wijzerplaat net wat meer speels.
En leuk dat de tip van de secondewijzer dit ook heeft.
De lekkere grote kroon zonder crowngards is gebruiksvriendelijk

Voor de bezel inlay is dit maal gekozen voor een kras bestendige ceramische variant

Met gegraveerde indexering die mooi strak is ingekleurd (zonder lume) deze lume is op de wijzers dik voldoende op de opgelegde old-style radium indexen dooft deze wat sneller .
Afwerking van de kast is dik in orde, zijkanten zijn spiegeltjes en het front heeft een mooie brush die afgeschuind zijn door nette bevels.
De specs zijn dik voldoende.
Vindt voor deze prijs maar eens een Swiss Made horloge met zo’n geschiedenis.
Vanmorgen gelijk nog even naar buiten om in natuurlijk licht de kleur wat beter tot zijn recht te laten komen .
Met dank aan de heren van, https://www.q-watches.com/
Voor de snelle verzending en goede communicatie.
Bedankt voor het lezen en aanstaande week ga ik nog wat bandjes uitproberen.
Dus meer foto’s volgen .