NA. Squale Y1545 30 atmos.

Het lijkt wel of dit model een beetje onbekend maakt onbemind is .IMG_20221127_120035__01__01
Om deze gaat het dus , de nieuwe 30 atmos .

Een model waar ook in de 60’s al gebruik van werd gemaakt, dus naar mijn idee nu niet echt een hommage klokje .

Voor de liefhebbers hier nog wat leeswerk over Squale.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Squale_Watches#:~:text=Squale%20SA%20(French%3A%20%5Bskwal,B%C3%BCren%2FSquale%20watches%20in%20Italy.
Bij het uitbrengen van deze nieuwe werd mijn aandacht gelijk getrokken naar deze grijze variant.
Maar dan niet op staal (normaal gesproken zou ik altijd de stalen band erbij nemen)
Maar nu dus niet :roll_eyes: met zijn 20mm. lug maat voor mij een heerlijke bandenswapper.
Dus dan ligt die stalen band ook maar ongebruikt stof te happen .
Dit is zeker al weer mijn vierde Squale en vaak vindt ik de orginele banden net wat te lang of te dik/stug maar deze bijgeleverde tropic is perfect :ok_hand:
Met het bekende logo op de gesp.
De afwerking van dit nieuwe model is prima.
De kleur varieert van grijs naar een blauwe tint .

Maar ik ben een beetje kleurendoof, volgens mijn vrouw is het gewoon grijs.
De oranje accenten maken de wijzerplaat net wat meer speels.

En leuk dat de tip van de secondewijzer dit ook heeft.
De lekkere grote kroon zonder crowngards is gebruiksvriendelijk :+1:
Voor de bezel inlay is dit maal gekozen voor een kras bestendige ceramische variant :ok_hand:
Met gegraveerde indexering die mooi strak is ingekleurd (zonder lume) deze lume is op de wijzers dik voldoende op de opgelegde old-style radium indexen dooft deze wat sneller .

Afwerking van de kast is dik in orde, zijkanten zijn spiegeltjes en het front heeft een mooie brush die afgeschuind zijn door nette bevels.
De specs zijn dik voldoende.
Vindt voor deze prijs maar eens een Swiss Made horloge met zo’n geschiedenis.

Vanmorgen gelijk nog even naar buiten om in natuurlijk licht de kleur wat beter tot zijn recht te laten komen .
Met dank aan de heren van, https://www.q-watches.com/
Voor de snelle verzending en goede communicatie.

Bedankt voor het lezen en aanstaande week ga ik nog wat bandjes uitproberen.
Dus meer foto’s volgen .:wink:

87 likes

Heerlijke nieuwe aanwinst, Dan! Gefeliciteerd! Vind de nieuwe 1545 bijzonder goed gelukt en deze kleur ook erg lekker! Geniet ervan! :beers:

1 like

Mooie Squale Dan :ok_hand:t3: Prachtige blauw/ grijze kleur :laughing:

1 like

Mooie aanwinst!

Wat ik tof aan Squale vind is dat ze echt een eigen stijl hebben en niet in de pas lopen met de andere ‘standaard’ divers.

1 like

Mooie aanwinst Dan :ok_hand:

1 like

mooi hoor, gefeliciteerd. mooie foto’s ook :ok_hand:

1 like

Lekker kleurtje zeg, zeker op deze foto!

Veel draagplezier Dan!

4 likes

Zeer mooie Squale!

1 like

Mooie review en inderdaad hele gave kleur deze. Veel draagplezier! :muscle:

1 like

Prachtige aanwinst, maar dat had ik je al geschreven. :sunglasses:
Geniet ervan en draag hem met veel plezier. Dat gaat helemaal lukken volgens mij. Fraai!

… oeps, ik besef me ineens dat ik in al mijn enthousiasme over mijn 1521 helemaal nog geen NA-topic heb gemaakt. :see_no_evil:

1 like

Schandalig :stuck_out_tongue_closed_eyes: die verwacht ik nog wel hoor.

1 like

Wat een gave aanwinst, Squale staat ook zeker op mijn wensenlijstje

2 likes

Kleurendoof? Ik zie ook heel veel blauw, en ik ben bepaald niet gehinderd in m’n waardering van kleur.

Maar gefeliciteerd, leuk ding. Ik ben wel blij dat ze op de 1545 de mercedes wijzer en datumloep hebben laten varen. Want toen begon het wel een hommage te zijn, zeg maar.

Maar deze heeft meer een eigen smoel. Mooi. :+1:

Veel plezier er mee.

Ik ga hier geen schaamteloze plug doen voor iets wat in het blauw staat. :rofl:

2 likes

Proficiat, mooi

1 like

Stoer horloge met een gaaf kleurtje .
Van harte met deze aanwinst

1 like

Ik vind die rode accenten beetje afbreuk doen vrees ik.
Verder wel mooi. Ook vind ik dat squale bij dd stalen banden eens iets moet gaan doen met microverstelling/snelverzet

1 like

Mooie kleurstelling :+1:. Veel draagplezier!

1 like

Mooie na @pasd dank voor de review! Het begint te jeuken voor zo’n Squale :grin:

3 likes

image

Er staan twee heel betaalbare in het blauw, hier op HF:

En voor een goeie deal op een nieuwe, moet je naar
https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl

Succes! En we zien je hopelijk binnenkort in

:wink:

4 likes

Gaaf ding! Gefeliciteerd

1 like