NA: SRPC45J1 Seiko Presage Cocktail Time Blue Planet.

Dat ben ik met je eens, en als je goed kijkt dan zie je ook dat de minuutaanduidingen (heet dat zo? De streepjes langs de rand iig) geel zijn. In dat opzicht past het ook heel goed. Als je dat weet, want je ziet het alleen van heel dichtbij.

Ik durf dat wel aan, ik denk dat ik daar eens naar ga kijken.

Meer suggesties voor leren bandjes, iemand? Ik denk aan donkerblauw, misschien iets geks, slang of zo. Alle suggesties zijn welkom.

Een gaaf slangen leren bandje in de dial kleur zou inderdaad ook heel gaaf zijn

Nee dan zou ik naar donkerblauw neigen voor enig contrast. Misschien voor het eerst in mijn horlogecarrière Ko een keer raadplegen.

Met Ko zit je altijd goed, nog nooit een bandje voorbij zien komen van hem dat ik niet zou dragen

1 like

Hele fraaie blauwtint.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

1 like

Knaller dit :facepunch:. Mooi hoor!

1 like

Geel (goud) en blauw gaan heel goed samen inderdaad!

1 like

Van harte! Draag hem in gezondheid :+1:

Welkom in de wereld van het kopen van plaatjes, het is gewoon nooit goed vast te leggen op foto’s wat we in het echt zien. Ik heb geen van deze Seiko’s ooit in het echt gezien dus ook geen idee wat ik er dan van zou vinden.
Op zich vind ik het horloge mooi, de plaat weet ik niet maar die zou ik moeten zien om het te weten.

Ik heb ook mijn laatste aanwinst van plaatjes moeten kopen en gelukkig ben ik heel positief verrast door de plaat. Hoe graag ik het ook wil en mijn best doe kan ik niet vastleggen wat ik zie in het echt. Maar belangrijkste is dat je hem zelf mooi vind en de kleur je aanstaat zodat je lekker kunt genieten als je er naar kijkt.

Voor het idee, dit is mijn plaat en zo ontzettend niet wat je in het echt ziet helaas

1 like

Dank!

Ik heb je Sinn vaker voorbij zien komen in het Wat dragen we topic en toen zag ik al dat het een prachtige wijzerplaat moest zijn, die je echter nooit zo op de gevoelige plaat zou kunnen zetten dat het ook echt een goede indruk geeft van het horloge. Dat is nou eenmaal zo en dat geeft niks. Het belangrijkste is dat hij aan je verwachting voldoet.
Ik moest in het begin aan de kleur wennen omdat de kleur iets dieper en donkerder is dat het op de foto’s uitkomt, maar nu, na drie dagen dragen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem schitterend vindt en op dit moment mijn favoriet, hoe kort ik hem ook heb.
Maar ik snap goed dat het irritant is dat je nooit precies met een foto aan anderen kunt laten hoe hij er precies uitziet. Maar je was positief verrast en dat is het belangrijkste :slightly_smiling_face::+1:t2:.

1 like

Mooie aanwinst. Proficiat.

1 like

Ja maar alles gaat nog weer helemaal anders zijn bij elk ander licht. We gaan nu ook weer ander daglicht krijgen en dat maakt het ook weer een hele andere beleving. Dus over een tijdje weet je wat welk licht met de kleur doet.

Die plaat van mij is van parelmoer en zo mooi in het echt tenzij je er niet van houdt natuurlijk. Maar op plaatjes van de fabrikant en wat ik kon vinden op het net had ik totaal geen idee wat er op de mat zou ploffen. Maar ik ben happy ermee en jij ook naar het schijnt dus dat is :+1:

1 like

Paarlmoer is schitterend. Ik heb een paarlmoer gekleurde auto gehad en ik wilde dolgraag foto’s van dat ding aan collega’s laten zien. Als de zon er op scheen was hij prachtig, maar hoe ik ook probeerde, op alle foto’s ziet hij er grauwgrijs uit. Dat heb ik toen maar geaccepteerd.

1 like

WoW een super aanwinst blauwbeer :ok_hand: .
Ik kende deze versie van de presage-lijn niet.
Maar hij staat nu genoteerd op mijn wishlist .
Ikzelf ben ook liefhebber van de blauwe/lichtblauwe horloges .

Gefeliciteerd met deze topper !!!

1 like

Jaaaa, jij hebt die leuke blauwe Seiko 5 met die gele accenten. Vergaapte ik me altijd aan toen Jurtz die nog elke dag postte. Leuk om die soms ook weer voorbij te zien komen. Ik wil eigenlijk ook nog altijd een blauw vijfje. Maar ik moet niet zo gek doen.

1 like

Weet je wat bizar is? Pas toen @Anacharsis dit ook zei realiseerde ik me pas wat het betekende. Op de een of andere manier associeer ik hem meer met Latijn dan jou. :smile:

2 likes

Daar is het al te laat voor. Dat had je moeten bedenken voordat je je aanmeldde op dit forum.

Ik noem leden wel vaker bij hun Latijnse naam, zoals ik @Klokkengek graag insanus horologorium noem. :slight_smile: :+1:

1 like

En jij bent hier als eerste daarmee begonnen, dus dat is helemaal goed.:+1::wink: Het zet mij wel aan tot zelfreflectie … hoe ‘Klokkengek’ kan een mens zijn? :thinking:

1 like

De Sinn maar ook de Blue Planet zijn qua kleurstelling prachtige horloges, als je het maar zelf weet! De horlogeliefhebbers weten dit ook echt wel :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ha, dat is leuk, zie je topic nu pas. Idd een hele aparte, ik ben ook wel van de kleuren dus niet zo gek dat wij hem beide hebben.

Ik heb die van mij sinds 15 november vorig jaar, nr 104 en idd, deze gaan alleen maar meer waard worden, wat is 350 stuks nou op de hele wereld :wink:

Hier met zijn ‘grotere’ broer en met een blauw bandje. Zo’n geel fluweelachtig bandje heb ik ook trouwens, had ik voor de SARB017;

1 like