NA: Staat er een Schaap voor de deur met een Speedy Pro...

Wat een dag… staat Schaap ineens voor de deur met een grote doos!

Zoals bij mijn eerdere posts is te lezen, gaat mijn hart uit naar Omega.
Mijn eerste, de Seamaster Chrono, kocht ik toen ik 28 was en inmiddels ben ik een Planet Ocean en Speedmaster FOiS rijker.
De Speedy Pro staat altijd al hoog op mijn lijst, maar toen de FOiS via dit forum te koop stond, ben ik uiteindelijk voor deze gegaan omdat het te mooie prijs was.
Toch bleef ik stiekem dagdromen om ooit ook de Pro te mogen bezitten.

En toen ging de bel vanochtend en stond een goede vriend ineens voor de deur met een grote doos in zijn handen.
Via hem had mijn vrouw er bij Schaap een kunnen reserveren en je begrijpt hoe verrast ik was toen ik zag wat er in de grijze omdoos zat!

Ik ben er nog steeds stil van: een prachtige Speedmaster Pro gekregen van mijn lieve vrouw!
Die laat ik dus nooit meer gaan als staat ze gillend bij de deur om te vluchten :wink:

Toen ik van de schrik was bekomen, mocht ik de enorme doos openen zoals vele op dit forum mij al zijn voorgegaan.
Het voelde een beetje als een eerste stap op de maan: het is werkelijk een collectors edition.
In het midden pronkt de Speedmaster en daarnaast de medaillon met in de verborgen luikjes een loep, nato en banden aanzetter.
Daaronder liggen nog 2 boekjes over de geschiedenis van de Speedmaster en handleiding om de banden te verwisselen.

En wat staat die stalen band mooi zeg. Nu snap ik ook waarom mensen de voorkeur geven aan hesalite: het oogt veel natuurlijker en zachter.
Van de subtiele vervorming bij het kantelen tot het ontbreken van de witte melkrand: het is duidelijk een groot verschil.

Nu ben ik dus de trotse eigenaar van zowel de FOiS als Pro!
Mijn dag, en vooral mijn huwelijk, kan in ieder geval niet meer stuk!

Hierbij de foto’s van de ongelooflijk mooie en onverwachte aanwinst:

!
20210718_125332|666x500

160 likes

Nou die (vrouw) zou ik ook niet meer laten gaan…

Mooi horloge ook !!

1 like

Zeer mooi, draag hem in gezondheid.

1 like

Owww wat een geweldige verrassing!

Ik vind dit type omega echt een schoonheid.
Geniet ervan!

1 like

Vrouwen aller HF leden, neem hier een voorbeeld aan :+1::joy::smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Gefeliciteerd !
Met je horloge en je vrouw.

4 likes

Gefeliciteerd!
Vraagje, geeft jouw vrouw ook cursussen aan andere vrouwen?

8 likes

Wauw, wat een mooie verrassing en wat een vrouw. :grin: Gefeliciteerd!

1 like

Ik heb dit thuis gedeeld.
Haar reactie, “je hebt toch al een Speedy”
Volgens mij snapt ze de boodschap nog niet :joy:

Gefeliciteerd! Erg mooi!

8 likes

Mooi. Gefeliciteerd!
Ik heb het hier in huis ook even verteld maar ik geloof niet dat het indruk maakte :disappointed_relieved:

3 likes

Heerlijke klok, geniet er van in gezondheid! :+1:

1 like

Mijn beste,

Grandioos!!
Heerlijk, om zo’n magnifiek horloge om de pols te hebben!!
Proficiat dan ook met deze begeerlijke verworvenheid!!
Ik wens je er een levenslustige tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een fois en een pro, en een echtgenote die niet vindt “dat je er al zo-een hebt”?! Waar heb je die gevonden?!

Gefeliciteerd, is dit de saffier versie?

1 like

Gefeliciteerd !
prachtige verrassing !

1 like

Ik vind dat ook altijd het leukste moment van de week als er weer een vriend voor de deur staat met een Omega die mijn vriendin via hem aangeschaft heeft. Dat verveelt nooit!

Alle gekheid op een stokkie… Mooie verrassing en NA!

3 likes

Jou vrouw IS een Pro !!
Ik hoop dat die van mij dit ook even leest…
Gefeliciteerd man !

2 likes

Wat een fantastisch vrouw heb jij toch! Prachtig horloge ook. Omega is een merk dat zeer hoog op mijn wensenlijstje staat

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi hoor! Geniet ervan.

1 like

Er gaat niets boven een mooie doos van je vrouw.
:kissing_closed_eyes:

Zonder gekheid, wat een prachtige verrassing!

2 likes