NA: Steeldive 1969 Ploprof a.k.a. de Omega Ploprof wannabe

Echt bazen horloge.

Mooi horloge! Ziet er heel stoer uit. Geniet er van!

thanks, oke minder spectaculair dan verwacht maar wel logisch!!!

Voor een spectaculairdere versie van het verhaal kun je dit hele lange artikel lezen :smile:

5 likes

Dikke kopie klatser weer en dat voor relatief weinig geld.
Hoe is de verdere afwerking en kwaliteit?

Dikke kopie klatser weer en dat voor relatief weinig geld.
Hoe is de verdere afwerking en kwaliteit?

1 like

oke dank je ga ik doen. Ik ben inmiddels een echte fan van duikhorloges maar de nut en noodzaak van de bijzondere vormgeving ontgaat me even.

1 like

Wat een fantastisch artikel.
Genieten dit soort verhalen.

2 likes

Er zijn mensen die betalen duizenden euro’s voor bijna hetzelfde gewicht (of soms veel minder) aan staal :rofl: Maar dan staat er een andere naam op de wijzerplaat hahaha :sweat_smile:

1 like

Super leuk! Dank je wel!

@Cobretti heeft een filmpje erover op z’n YouTube kanaal.

Nieuw YouTube kanaal: Big Wrist Watches!

3 likes

Maar ook een andere kwaliteit :sunglasses:

2 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit echt schrikbarend goed vind. De bezel ligt er bijvoorbeeld super strak in, heeft geen spelling en staat precies mooi gecentreerd. De band is zeer stefig en massief en de kroon zit stevig

1 like

Gekeken en na de eerste minuten ben ik al overtuigd, ik herken dit verhaal.
Ik heb kortgeleden mijn NA Jenny Caribbean 300 reissue toegelicht waarbij ik tevens vermeld had dat Jenny in tegenstelling tot alle grote merken destijds als eerste een triple safe monocase model uibracht welke 1000m aankon. En die werd uitgebracht te midden van de strijd van de grote merken die na de 300m bezig waren om modellen uit te brengen die 600m aankonden. Deze ploprof was er 1 van. Het eerste model is door Jenny onder het merk Ollech & Wajs type caribbean 1000 uitgebracht.

Edit: laat me wel duidelijk zijn dat dit een gaaf model is die er verrassend goed uit ziet voor een hommage.

1 like

Uiteraard… Maar nogmaals, daar betaal je ook voor :sunglasses:
Voor nu is dit een prima alternatief :grin:

Dat is zeker,gewoon doorsparen en dat horloge komt wel.

1 like

Ploprof is echt zo fijn… enorme unit, maar ook voor meer bescheiden pols te dragen.

Als je goed zoekt, kun je best tegen een aardige deal aanlopen. Systeem waarmee je terwijl het uurwerk doorloopt je de uren kunt verzetten is bij de post 2009 Ploprof erg fijn. De wijzers zijn zo iconisch…

Enige jammere van de post 2009 versie is wat mij betreft dat het geen monokast meer is. Dat zou aan het gevoel van professionele hebben bijgedragen. En met dit uurwerk is er niet heel vaak onderhoud nodig, dus nadelen vallen mee.

Geniet van de jouwe en spaar door!

1 like

Wat een tank! Cool hé, gefeliciteerd!

1 like

Ik zou de 1200m claim van deze kopie inderdaad maar niet uittesten. Ik ben ook bang dat het kopieergedrag van de Chinezen beperkt is tot optische zaken. Ik denk niet dat ze de complexe bezel en kroon bevestiging exact hebben nagemaakt helaas…
maar dat kun je ook niet verwachten van 400 euro denk ik…:thinking:

Inderdaad, het is ook geen vergelijk heb zelf een Ploprof in bezit en dat verschil zie je meteen, laat staan als je hem om de pols hebt, maar ts is er mee in z’n nopjes dus hij moet er vooral van genieten.

2 likes