NA: Tag Heuer is cool

In mijn laatste NA zei ik het volgende:

Maar ja dan heb je ineens wat meer tijd om handen en zit je weer op het forum

En dit topic verscheen pas nadat ik al op de knop gedrukt had, tja. :man_shrugging:t2:

Zoals al wijs werd gezegd. Wil je rust in de hobby

Dat is dus mislukt :rofl:

GeĂŻnspireerd door het topic van @pasd

Ben ik gaan nadenken over hoe mijn perfect duo eruit zou zien.

Trouwhorloge hierin niet meegenomen… die heeft een speciale plek in de collectie :shushing_face:ssshhh

Deel 1 van het duo is mijn Tudor Black Bay Burgundy.

Maar deze NA draait om deel 2.

De trouwe HF bezoeker was het misschien al opgevallen dat ik in het in topic
"Wat is jouw ultieme 2 piece collectie"
Dit gepost had:

Hoewel ik de IWC Mark XX nog steeds erg hoog heb zitten. En niet kan uitsluiten dat deze nooit als NA zal worden gepost :sweat_smile:

Is het toch een ander model geworden.
Deze hobby…

Namelijk een model wat al een tijdje op mijn rader stond, maar waarvan ik het bestaan tijdelijk was vergeten.

Een Tag Heuer Carrera Calibre 6

Het betreft een wat ouder model uit 2015.
In dat jaar stond Jean-Claude Biver nog aan het roer bij LVMH en dus ook bij Tag.

De Carrera Calibre 6 was destijds één van de nieuwe uurwerken die werden geïntroduceerd als onderdeel van een herpositionering van het merk.

Er werd nog wel eens lacherig gedaan over het merk Tag Heuer, maar wat mij betreft is de herpositionering destijds/ inmiddels goed gelukt.
Tag brengt tegenwoordig erg leuke modellen uit

en daar is dit er één van :grin:

Okay, okay. Hier is alvast een voorproefje.
Foto niet door mij genomen maar wel een goed voorbeeld van een paar van de details die mij zo aanspreken

Foto: Time & Tide

Zoals in de review van Time & Tide werd gezegd:

"A watch full of old-school Carrera DNA, but free from complication."

Even de feiten, waar hebben we het eigenlijk over.

39 mm
Calibre 6 COSC
100 meter wr
46 mm lug to lug

Ref: WV5111

Volgens de informatie die ik online hebben gevonden is het design een eerbetoon aan de 2447 Carrera-modellen uit de jaren zestig.

1960s Heuer Carrera
Ref. 2447

Maar dan in een modern jasje.
Het uurwerk “Calibre 6” zoals ze het zelf zo mooi noemen is stiekem gewoon een ETA 2895-2 base calibre.

Maar waar hebben we het nog eigenlijk over.

Foto’s :grin:

Nog even een foto van Time & Tide die dit prachtige horloge veel beter kunnen vastleggen dan ik

Zowel het Heuer motief onder de 12 als het Heuer logo op de kroon zijn referenties naar de eerder genoemde Carrera modellen.

Een flinke dosis vintage uitstraling in een modern jasje

Aanschouw het horloge en waan jezelf even terug in de jaren 60.

Genieten!

Een waardig duo al zeg ik het zelf

105 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Een glansrijke introductie van een schitterend horloge!!
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Prachtige aanwinst :ok_hand: veel draagplezier!

1 like

Eigenlijk alleen door door snobs, die ĂĽberhaupt hun neus ophalen voor alles onder de 10K, zekerheidszoekende likesjagers, die alleen maar Omega of Rolex durven te kopen en meeloperige nitwits, die denken dat TAG Heuer afkraken ze aanzien geeft in de horlogewereld, terwijl ze zelf nog nooit een TAG Heuer gehad hebben of zelfs maar irl gezien hebben.:roll_eyes:
Lekker niks van aantrekken!

Dus gefeliciteerd!:partying_face::champagne: Schitterend horloge en mooi duo, zo!:+1:

5 likes

Wat een mooie NA!
Wens je veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand::ok_hand:

1 like

Geniet van je NA!

1 like

Dank allen :pray:t2:

:sweat_smile: so far ook mijn eerste Tag en ben onder de indruk

Thanks!! :grin::grin:

4 likes

Erg tof!

2 likes

images (22)

3 likes

Heerlijke intro en een super mooi klokje, heel veel plezier ervan!!!

3 likes

Super mooi sportief horloge! Vult de Tudor mooi aan. Veel plezier ermee!

1 like

Gaaf @Tom88 :ok_hand:t2:

Draag 'm in goede gezondheid!

1 like

Gaaf, die heb ik ook ooit gehad. Van harte!

1 like

Oh en nog een wetenswaardigheid, hoe de Carrera aan z’n naam kwam:

Unlike many design classics, TAG Heuer’s Carrera didn’t start with a mood board or a sketch. Instead, in the beginning was the word. “I found the name in 1962, before I even thought of the design,” says the watch’s creator, Jack Heuer, now 87 years old and the company’s honorary chairman. Specifically, he found the name in Sebring, Florida, the location of the famous 12 Hours motorsport endurance race. His company was supplying pocket chronographs for the timing of the event and one day, in the Ferrari pits, he found himself talking to the parents of drivers Pedro and Ricardo Rodríguez. They admitted how relieved they were that their boys were too young to have competed in a race that had recently been cancelled because it was deemed the most dangerous in the world: the Carrera Panamericana. Heuer loved the sound of its name. He registered “Heuer Carrera” immediately.

Bron

4 likes

Gefeliciteerd, mooi duo zo!

1 like

Gaaf hoor! Erg mooi :star_struck:

1 like

Gefeliciteerd !

1 like