Prachtig ding, heel veel plezier ervan.
De man vergist zich.
Hij bedoel: Die bunt, doe maar niet.
Prachtig ding, heel veel plezier ervan.
De man vergist zich.
Hij bedoel: Die bunt, doe maar niet.
We gaan het zien. Anders hoop ik dat @PeterLC raad weet met een Sellita 510 handwindertje.
Hij staat goed op Bund, NATO of leer, dus wat je persoonlijke smaak ook maar is, je bent één bergeonnetje verwijderd van een mooi horloge.
Erg fraaie chronograaf… Ik merk dat ik mezelf nu wijs probeer te maken dat ik er ook eentje nodig heb. “Dank daarvoor”.
Proficiat!
Wat een fraaie chrono
Naast de mooi ingedeelde wijzerplaat vind ik dit soort pushers altijd erg mooi. Je hebt idd een pareltje in huis gehaald! Lekker hoor!
Weer keurig uitgeplozen en uitgekozen Fate!
Ook de mooiste van het stel mijns inziens. De zalmroze is op de foto’s net wat te roze imho.
En de structuur op deze wijzerplaat samen met de layout en wijzers zijn om te smullen.
Bandenslet en lekker eigenwijze en obscure chrono met uitstekende wr voor dagelijks gebruik.
Geniet ervan!
Edit: Zie net dat hij al gestopt is met lopen…
Nou ja hopen op een goede afloop iig.
Allereerst wederom een klasse introductie van je Exelsior Park
Had enige tijd nodig om na te gaan waar dit horloge c.q. wijzerplaat aan deed denken : nl. aan een proefrit in een Rover 75 V6 Stirling uitvoering rond het jaar 2000. Het interieur van deze wagen had een typische gedistingeerde Engelse stijl, waar me het dashboard met de klokken bij gebleven is ….er is dus een stijl parallel met je horloge .De wijzerplaat komt me uitgebalanceerd ,terughoudend over, met een prachtige onverwachte detaillering .Belangrijk is dat geheel in een prachtige kleurstelling verpakt is .Dit maakt het horloge zo bijzonder daardoor een rustige soevereine indruk achterlatend met een klassieke sportieve touch.
Ai, da’s pijnlijk.
Keep us posted, als je dat wilt natuurlijk
Gefeliciteerd met deze NA @Fate_Amenable_To_Change, zeker een leuke chronograaf. Wat een uitgebreid verhaal, heerlijk leeswerk. Dank.
gefeliciteerd met dit daadwerkelijk schitterende horloge. Ziet er echt heel mooi uit. En uiteraard heel erg dank voor de mooie toelichting. heel veel plezier ervan.
Zit/zat je ik marketing of sales?
Wat een pitch en geweldige foto’s van een tof horloge. Heerlijk weggelezen.
Ik vind 'm mooi Chris, weer eens iets anders dan de geijkte-paden horloges die we hier dikwijls zien passeren.
Jammer dat ie je nu al in de steek laat, maar dat komt wel in orde denk ik.
Ik moest lachen. Een vriendelijk mailtje naar Excelsior Park gestuurd met de beschrijving dat hij het kortstondig deed, maar de volgende dag gewoon ophield met lopen, dat hij het een uur later weer twee uur deed, en vervolgens weer ophield met lopen.
Keurig aangegeven dat ik ervaring had met SW510 uurwerken, keurig aangegeven dat ik vermoed dat het wel eens transportschade aan de balans zou kunnen zijn wegens de onzorgvuldige verpakking, en geroepen dat ik graag een oplossing wil omdat ik het een übercool en tof horloge vind.
Wat komt er terug van customer service? “Kunt u ons een foto van het defect sturen?”. Man man man man man.
Dus maar weer een net mailtje terug, met een link naar dit topic met de mededeling dat het horloge er retestrak en maagdelijk uitziet, en dat foto’s tijdverspilling zijn… Ik krijg binnenkort een waybill of mail met instructies.
Ik ben pre-sales consultant. Al vele jaren. Die willen altijd zeggen dat ze niet in sales zitten, maar eigenlijk moet ik gewoon “ja” zeggen op die vraag.
Ik ben zo gek op jaren 40 stijl chronografen. Als ze die Tissot Telemeter die laatst uitkwam in een handwinder-versie uitbrachten met een 38,5mm kastje met 13mm dikte had ik er daar ook eentje van. En de Junghans Meister Telemeter heeft nog altijd een aantrekkingskracht op me. En de Hanhart.
Übertoffe horloges.
Mooi horloge en een prachtig verhaal.
Ik had ze een foto van het horloge gestuurd met het onderschrift; “zie je, het staat stil”.
Goed verhaal en mooi apparaat! Nu hopen dat het euvel eenvoudig kan worden verholpen…
Hallo Fate, dit was weer een van je betere stukjes horlogeproza. Wat heet… horlogeliteratuur! Mooi geschreven, informatief en zeer plezierig om te lezen, wat ik dan ook heb gedaan. En last but not least: wat een subliem horloge. Ik ben niet zo van de chrono’s, net als jij vind ik ze eigenlijk veel te ingewikkeld. Bovendien weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er mee zou kunnen doen. Behalve de tijd instellen voor het koken van de eieren. Maar dan is een gewone eierwekker toch nog iets efficiënter. Maar voor deze Exelcior Park zou ik ook een uitzondering maken als ik me er een zou kunnen veroorloven. Dat kan ik niet dus ik hou het hier voorlopig maar op deze, voor de eieren.
Wat een geweldige post. Zelf heb ik dit merk wat betreft hun vintage exemplaren ook al jaren op de radar. Het is moeilijk om een oud exemplaar te vinden die nog mooi en compleet is, omdat oude onderdelen slecht te krijgen en duur zijn. Mooi om te zien dat dit merk zo’n vervolg heeft gekregen.
Werkelijk prachtig horloge, maar…
Waarom retro en geen échte vintage? Er is een keus aan schitterende exemplaren, veel in een fijne 37mm.
Het argument dat een nieuwe betrouwbaarder is kan alvast in de prullenmand.
Goed geschreven. Genieten om dit te lezen. Maar vooral toch jouw foto’s. Die verschillende banden maken er een totaal ander klokje van.
Leuk!