Goed verhaal, tof horloge!
Cool! Ik had eerlijk gezegd verwacht dat jij wel voor die nieuwe vintage inspired Alpinist zou gaan. Vond ik wel ‘jouw soort’ horloge. Wat ik positief bedoel uiteraard.
Mooi gezegd, ik had ze ook alle drie maar alleen de alpinist is gebleven.
Dat is een klassieker in mijn ogen. Voor de witte en zwarte SARB’s zijn er mooiere, interessantere en vooral duurdere horloges voor teruggekomen.
Wat een geweldig leuke, lezenswaardige en gepassioneerde review. Nu wil ik er ook één !
Super! Gefeliciteerd:grinning:
Uit pure nieuwsgierigheid… dit was nog steeds een lang lulverhaal, wat maakte het de tijd waard? Gewoon om mee te nemen voor de volgende.
Daar ben ik nog niet over uit. Ik had de bruine Alpinist 1959 op het oog, maar ja…
- Hij is 2mm dikker dan deze Sharp Edge.
- De bandaanzet hebben ze 19mm gemaakt.
- De lume is me eigenlijk te beige
De enige in de serie die ik echt, echt heel mooi vond met z’n 11mm dikte en z’n gebolde glas was de Limited van 3000 Euro. Maar om nu 3000 Euro te doen voor een Alpinist met nodeloze datum zonder het woord Alpinist op de plaat… Hmmmmm.
Ik denk nog na.
Die was prachtig, en het is inderdaad een klassiekertje. Helaas had ik moeite met combineren met die kleurstelling. Vandaar deze aankoop:
Voor wie dat terug wil lezen, ik merk dat ik in herhaling gevallen ben over de SARB serie. Maar de nieuwe Alpinist en deze Sharp Edge zijn ook de twee horloges die ik gekocht heb als kleine upgrade van de drie die ik heb laten gaan.
Dank!
Leuke review. Echt een prachtig sportief horloge. Gefeliciteerd.
Dat verrast me ook. Vraag me dan nog meer af waarom ze dat platte vlak onder de merknaam nodig vonden.
Moet wel toegeven dat de blauwe me op de stock afbeeldingen meer aanspreekt. Maar met deze foto’s te zien
De lumepips op het einde van de indices zijn ook proper aangebracht zeg.
Bedankt voor het delen, en veel draag plezier.
Omdat jij ook altijd recht voor je raap bent; jammer van die lelijke wijzerplaat. Anders had het best een geinig horloge geweest. Een GS patroon zoals de snowflake is leuk, maar hier word ik erg onrustig van. Ik vind hem daar door dusdanig anders dat het geen directe competitie is voor de SARB. Maar veel plezier er van gewenst!
Heerlijke review weer Fate!
De sharp serie heb ik tot nog toe links laten liggen. Kon me niet bekoren vanwege de kleurstelling in combinatie met het reliëf van de wijzerplaat. Deze zwarte uitvoering is idd wel lekker. Erg lekker. Hmmm…
Geniet ervan en bedankt weer
Ho ho, ik ben altijd recht voor jullie raap. Maar als je ze uitdeelt moet je ze kunnen nemen, nietwaar?
Dat begrijp ik. Sterker nog, ik ga ook mee in dittem:
Het is ergens geen allemansvriend. Maar ik zweer je, ik zit met m’n hand op het toetsenbord naar m’n pols te kijken… Vlak als een spiegel. Ook die badge onder Seiko.
Hoe hebben ze die wijzerplaat gemaakt? Hoe dan?
Mooi dat enthousiasme
Tof horloge!!! Heel veel plezier ermee man
Ook heb ik deze review met veel plezier gelezen, dank!
Mag ik je bedanken voor dit fijne topic. Zo heeft HF het bedoeld. Het horloge vind ik maar zozo, echter wel een scherpe uiteenzetting van feiten.
SARB killer? De Citizen Grand Classic komt ook aardig dichtbij.
Pic or it didn’t happen.
Nu doe je me aan m’n vrouw denken. Die vond m’n enthousiasme schattig, maar misplaatst.
Mooi verhaal. Mooie Seiko ook. Ik vind de Sarb reuze saai, maar dit horloge is door deze bijzondere wijzerplaat een plaatje.
Zo jammer dit
Ik mag haar wel geloof ik
Heerlijke beschouwing van een prachtig ingetogen all-day-every-day horloge. Thanks voor deze leuk
Geniet van deze toffe aanwinst
Mooie review Chris, en ben het grotendeels met je eens. Maar goed, ik heb een blauwe hè.
Wat ik heul erg jammer vind - très dommage zeg maar- is de lumen op de wijzers. Maar ik zie het door de vingers.
Goed verhaal, lekker kort.
Oh nee, mooi verhaal en ondanks de lengte zeer de moeite waard.
Bizar hoe die wijzers reflecteren ondanks het patroon. Kan iemand me dit uitleggen?
Dia-shield:
Met plezier gelezen! Heel tof horloge ook deze