Je houdt 'm vast alsof je ermee vandoor gaat
Aangezien ik met z’n DJ 36 bicolor om de pols stond was dat geen ramp geweest.
Toffe ruil deal idd
Mooi verhaal en prachtige NA! Deze was bij mij onder de radar gebleven, maar na zo’n ode wordt ik toch bijna hebberig. De zwarte plaat is inderdaad de mooiste van deze serie. Gefeliciteerd met deze Sharp Edge!
Wat een mooie aanwinst. Prachtige wijzerplaat en wijzers. Seiko doet het telkens weer.
Ook je review heb ik met veel interesse gelezen en ik hoop dat ik er tzt ook eens de inspiratie voor heb.
Maar… Ik ben het nog steeds eens met die geëmigreerde Schot dat de prijzen van (sommige) Seiko’s tot €1.000 niet meer de bang voor de bugs zijn. Vele micro brands doen het beter v.w.b. band, glas, signed crown en kwaliteit issues. Productiekosten voor deze kleine merken moeten toch veel hoger zijn dan de Seiko massa producties? Op een SKX of Sarb mocht je mopperen dat het allemaal beter kon, daar was de prijs ook naar. Maar voor €1.000 zijn er nog steeds issues.
Blijft voor mij altijd weer de vraag: Waarom koop ik toch weer een Seiko Monster Pinguïn;)
Tja. Als je een miljoen horloges levert waarvan 0.1% een bezel alignment issue hebben, krijg je alsnog 1000 azijnzeikerds op internet die over je QC gaan zeuren. Als als microbrand eens 100 horloges verkoopt, en je hebt 1% fout, is er één klant die je moet helpen, is iedereen tevreden over je horloges, maar heb je wel een QC issue wat tien maal groter is dan dat van Seiko.
Omdat ze cool zijn?
Dan heb ik pech met 6 van de 7 Seiko’s waarbij bezel en/of chapter ring net niet goed uitgelijnd zijn, metalen banden ratelen, bezel actie matig is de datum voor of na 12:00 uur verspringt en beat error vaak zo’n 0,5 ms is…
Inderdaad maakt Seiko prachtige wijzerplaten…
Dat doet me er aan denken. Ik moet nog eens een timegrapher scoren.
Ik vind alles er mooi aan behalve die structuur op het wijzerplaat, anders had ik er al eentje gehad. Recht toe recht aan geometrische (waffle) patronen op een wijzerplaat vind ik er goedkoop uitzien.
Deze vond ik dan weer net kunnen vanwege een meer organisch patroon.
In het handje is er weinig recht toe recht aan aan, een specifiek de zwarte doet het erg onder de radar, dus ga er eens eentje bekijken zou ik zeggen. Maar die blauwe die je toont is natuurlijk fantastisch mooi. Welke referentie is dat?
Er staat er nu een in het blauwe gedeelte:
Wel snel zijn, want ze zijn zo weg.
Ik zou voor een weishi 1900 gaan, niet voor de 1000.
Kleurenschermpje en volgens mij kan de weishi 1000’s (maar misschien 1900’s ook niet) niet alle versies de coaxial movements meten.
Referentie is SRPE49J1, a.k.a. Cocktail time Frozen Margarita.
Schitterende revieuw Fate👍
Hier is veel tijd ingestoken en over nagedacht.
Ik heb zelf ooit de 017 gehad. Ook nog een stalen band voor besteld en een groene rog op maat laten maken.
Heb deze geflipperd omdat ik vond dat deze met zijn 38 mm te klein was. Bullshit natuurlijk als je een polsomtrek van 18,5 cm heb. Maar ja….
Zit al een half jaar te overwegen er weer eenzelfde aan te schaffen. Maar ik twijfel. En bij twijfel doe ik het vooralsnog niet.
Ten eerste vind ik de prijzen veel te hoog en de nieuwe versie met die verschrikkelijke loep vind ik niks. Al ik die er zo af heb
Maar wie weet.
Nogmaals mijn compliment voor je uitgebreide review.
Nou, daar heb ik de blauwe van genomen.
Die review bleek minder tot de verbeelding te spreken dan deze. Maar die loep vind ik een pré. En hij is historisch accuraat, want jaren 90 alpinisten hadden hem ook.
Is een kwestie van smaak vind ik. De 1 vind het een pré, de ander een onding.
Persoonlijk vind ik het een onding en verpest het de wijzerplaat. Het leid me af van de rest van het horloge.
Ook vind ik het geen toegevoegde waarde hebben. Maar dat is persoonlijk he.
Hoe oud ben je? Nog geen veertig?
Hahaha doe er nog maar een paar jaartjes bij hoor
Wow. Ik ben op m’n vijfenveertigste aan de varifocus geraakt en ik zie de waarde er dubbel en dwars van in.
Ik heb hem op mijn 57e nog steeds niet nodig.