NA | Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium

Topper, hij stond al op mijn lijstje en nu helemaal :+1:

1 like

Mooie aanwinst, veel plezier er mee.

1 like

Mooi horloge! wat voor type achterdeksel heeft deze? draaideksel of 1 die je erin klikt.

1 like

Dat is me niet helemaal duidelijk. Het lijkt op een klikdeksel, omdat er nergens ‘slotjes’ in zitten, maar ik zie ook geen spleetje wat je normaal bij een klikdeksel ziet. Wie het weet mag het zeggen.

1 like

Er staat op Youtube een aardige review van dit horloge. Voor iedereen die nog over de streep moet worden getrokken.

3 likes

Hij noemt alleen de verkeerde kast/head dikte in zijn filmpje die is namelijk maar 10,64mm.

1 like

Ha, toevallig wilde ik deze hier net ook delen. :smile::+1: Ik vind hem wel mooi op die zwarte leren band. Leuke review ook.

1 like

Even een lume shot gemaakt :wink:

8 likes

Toch altijd een gemiste kans om een aanduiding voor de positie toe te passen. Een grotere dot op de 12 of weglaten bij het datumvenster bijvoorbeeld.

1 like

Me dunkt dat je aan de kroon als positie bepaler genoeg hebt?

1 like

Och, de lume van @Roger_R is geforceerd gemaakt met een licht schat ik in. In het eggie valt de lume wel tegen kan ik je verzekeren :wink:

1 like

Ja is idd even ‘geholpen’…om het goed te laten zien.

1 like

Daar is ook niks mis mee. Waar het om draait is dat je tegen het ochtendgloren nog kan zien hoe laat het is. Je ogen zijn dan toch aangepast en ik hoef de krant er niet bij te kunnen lezen.

Ik ben minstens 2x een uur te vroeg opgestaan omdat ik de schaal scheef had afgelezen. Voor het geld mogen ze er wel wat extra tijd en aandacht aan besteden.

1 like

Eh… wat mijn reactie eigenlijk had moeten zijn is het volgende: De lume is geholpen door een lampje denk ik, de lume is ruk van zichzelf dus het maakt niet uit of er een betere positie aanduiding aanwezig is, de lume valt normaal toch niet te zien :wink:

2 likes

Met aangepast nachtzicht kan ik (gelukkig) zelfs nog een heel klein beetje schatten hoe laat het is op een oude G10 met een halfwaardetijd die al ruim 2x bereikt is. Edit: met tritium wijzers/dots.

2 likes

Een vraag voor de ervaringsdeskundigen @Arjen @Roger_R @Erikje

Hoe zit het met de reflectie van het saffier? Op de Youtube filmpjes kan ik het moeilijk inschatten.

Ik ben met Tissot een beetje voorzichtig geworden na mijn Visodate Heritage automatic blauw. Schitterend horloge maar met een reflectie waar je gek van wordt. Afleesbaarheid viel mij te zwaar tegen, dus alleen om die reden weggedaan.

1 like

Heel mooi

Ik ben ook benieuwd, zelf heb ik er geen problemen mee

7 likes

Volgens mij had n medewerker bij van Willigen er n bi color versie. Tot mijn verbazing vertelde ie dat t niet gold plating was, maar massief. En dat voor n Tissot, die zoeken t blijkbaar ook hoger op, met silicium, 80 uur PR. Begrijpelijk met alle micro brands.

1 like

Diezelfde ervaring heb ik ook, geen problemen meer @WilSeiko

2 likes