NA: "Tjoeketjoek!", disse Thomas il Trenino

Het enige voordeel hiervan was dat de deportatie van joden per trein veel minder efficient was dan in andere europese landen (zoals nederland, waarbij de spoorwegen zeer efficient met de duitse bezetter meewerkte :pensive:)

2 likes

Niks gelezen, wel blij voor je NA. Goed bezig!

1 like

Nice man! Gefeliciteerd. Vind het een erg mooi design.

Wat een goedzak is die Wayne C van een @Anthony toch!! :clap:t2: :clap:t2: :clap:t2:

Trouwens…wanneer komt het NA topic van die mooie Breitling?

2 likes

Prachtig verhaal en gefeliciteerd met je aankoop. Thanks voor het delen. Love it.

1 like

Leuke horloges. Laatst nog eentje hier gehad voor een buyers-remorse-prevention-check-up. Bleek prima in orde te zijn; nieuwe eigenaar had er nog een spierwitte NOS plaat bij, de mooi vergeelde (oeps, lees net het bericht van Bernard) plaat in het horloge had wel een paar hairline-cracks - maar niks spannends. Lekker laten zitten vooral. Veel plezier er mee, en wederom dank voor je (beetje TLDR) verslag! :upside_down_face:

3 likes

Mooi verhaal en een nog mooiere NA, @Fate_Amenable_To_Change ! Geniet ervan! Die wijzerplaat is in het echt zo veel mooier dan zelfs jouw goede foto’s kunnen laten overkomen.

Hier nog een fan van de UG FS. De mk2 was mijn eerste vintage en het startpunt op dat gebied. Die gaat niet meer weg.

2 likes

Leuk verhaal over een prachtig horloge. Veel draagplezier!

1 like

Mooi spul is dat! Maar hoort il trenino niet Tommaso te heten? :thinking:

1 like

Dank jullie wel, mensen. :+1:

Ho ho, er is voortschrijdend inzicht. Na een Poljot chronograaf waarvan het datumverzet gewoon heel erg irritant was, en een Seiko Lord Matic waavan de datumverzet een probleem was, is dit nu een handopwindertje met time-only in de simpelste KS-configuratie, en met een recente service.

Vintage die niet kapot gaat is heel erg m’n ding. :slight_smile:

Ze zijn hartstikke leuk. De MKI is stiekem ook super tof. Hij lijkt wat kleiner, maar draagt heel erg volwassen.

Yup. Ondanks de veel te grote kast is dat ook de reden dat ik deze nooit weg heb gedaan:

Tja, het is een seller’s remorse waar redelijk makkelijk wat aan gedaan zou kunnen worden, maar ik zou uitkijken. Ik heb nog nooit een horloge terug gekocht wat dan toch bleef.

Dat wist ik niet. Eerlijk is eerlijk, ik heb een emaille pan van Staub, en wat ik er ook maar mee doe, hij verkleurt inderdaad niet, ook niet onder rare omstandigheden. :slight_smile:

Dank voor de correctie!

Ik zat het nog te denken toen ik het opschreef. Waren sommige treinen maar wat inefficienter geweest, zeg maar.

Zo jammer dit. :rofl: :rofl: Dank!

Ik vrees met grote vreeze dat de Marinemaster een blijvertje blijft. Maar als @Ojjz er niet vanaf komt voor onze volgende boterham is het goed mogelijk om ze naast elkaar te leggen en eens een gesprek te voeren.

De hamvraag is eigenlijk of ik het snipen op bepaalde Credors los wil laten ten faveure van een Breitling. Dat is het eerlijke verhaal.

Geen dank, ik vind dat leuk om uit te vogelen.

Het heeft me aanzienlijk meer moeite gekost om de volledige soundtrack van Professor T. te vinden, rippen, combineren en taggen dan dit verhaal te schrijven. :slight_smile:

Misschien eens eentje van regelen of zo, dat lijkt me een mooi onderdeel om in huis te hebben. Hmmm… dank voor dat gedachtenspoor.

Het is toch prachtig, en met een mooi edoch eenvoudig UG caliber, en dan ook nog dat lekkere logootje… Tja. Ik begrijp dat.

Ik had dat gegoogled, en kwam op Thomas il Trenino uit. Voor mij was Tommaso ook logischer geweest.

Che basta la salute e un paio di scarpe nuove, s’i gira tutto del mondo, of zo. Ik ben slecht in Italiaans.

Ik ben eerlijk gezegd ook stervens benieuwd. Ik ga @peter_bij_de_tijd gewoon in het snotje houden. :+1:

10 likes

Gotsie, wat een heerlijke aanwinst Chris. Ik heb hem ook al een paar keer van @Anthony’ pols proberen te kijken, maar dat mislukte jammerlijk!

Je bent de vrijgekomen plekken in de collectie met mooi spul aan het opvullen. Respect :slight_smile:

2 likes

Dank je! Grappig genoeg zaten @Anthony en ik nog te keuvelen over het sturen van een mail naar de Rijke om de Amalfi-serie weer in gewone productie te krijgen, dus aan interessante horloges op de horizon helaas geen gebrek. :slight_smile:

Intussen is @Hotseflots besmet geraakt met het washi verhaal omdat die naar een nieuwe limited AQ4100 zit te loeren, en zo is er altijd wat.

3 likes

Erg leuk geschreven over de geschiedenis van de Italiaanse spoorwegen. Mooi horloge met een prachtig logo op de achterkant, gefeliciteerd!

1 like

He he m, eindelijk eens een fatsoenlijk horloge Chris :wink: :joy:
Mooie aanwinst. Groet van de voorouder

5 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en bedankt voor weer een lesje geschiedenis! :ok_hand:t3:

1 like

Ik heb dat mokerlang verhaal niet gelezen, maar mooi horloge!

1 like

Een schitterende railroad watch en een heerlijk verhaal om te lezen . Veel draagplezier gewenst.

1 like

Vintage en voortschrijdend inzicht en een mooie gunfactor levert een prachtig resultaat op : gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Een echte icoon, gefeliciteerd met je aankoop en bedankt voor het mooie verhaal en de mooie foto’s.

1 like

Een heel mooi stukje geschiedenis in een mooi horloge gegoten! :hugs::pray:
Geniet ervan!

1 like

IMG_0884