NA: "Tjoeketjoek!", disse Thomas il Trenino

Onderschat, maar inderdaad heel erg mooi in z’n eenvoud. En goed gedaan.

Hehehehe… Jij hebt wat met de meesters der rails. :slight_smile: Maar dank je!

Dank jullie wel!

Ja, ik zou bijna aan @Ojjz willen vragen om er in te komen met een fotootje van de Breitling in kwestie, die is heel erg tof.

Aan de andere kant zijn dit nu de drie modellen waar ik nog over nadenk:

De GCLP995 Spring Drive Big Date

De GCBE995 Credor Calatrava

De GCLX999 Credor Kuon

En ja, die laatste is geïntegreerd.

7 likes

Als het credor moet worden, de GCBE995.

Maar je kunt ook voor de Breitling gaan, en @vierport helpen overtuigen dat hij opgelegde indeces moet prioritizeren in zijn project.

3 likes

Natuurlijk, het minst onderscheidende ontwerp van allemaal. Ik geef toe dat ie heel erg strak is, en een mooie behoudende keuze vertegenwoordigt die zelfs nog een keer te verkopen zou zijn, maar ik neig eerder naar de Big Date omdat die gewoon typischer Credor is. De Kuon overigens ook, dat is gewoon een poor man’s Eichi II.

Gefelicteerd met je nieuwe aanwinst, wat een prachtig horloge. En vooral, wat een mooie reminder aan tijden waarbij utilitaire zaken ook nog uitblonken in design en materiaal gebruik.Wellicht wat minder nauwkeurig dan het “kijk maar in de app, dat is de informatie die wij ook hebben” maar wel een stuk eloquenter.

1 like

Ik had deze hobby nooit moeten oppakken, begint nu al uit de klauwen te lopen.

Wat betreft je Thomas the tankengine horloge; supergaaf ding, maar dat zei ik gister ook al!

3 likes

Behoeft geen betoog. :fire:

1 like

Als dat gewone lugs met zo’n losse band waren geweest was het bijna een insta-buy, dan had ik twee GS horloges en een Hanhart nu niet gehad en lag hij te zwieren in de kist.

Het feit dat hij geïntegreerd is doet me denken dat ik 'm het liefst zou passen, eerlijk gezegd. Maar dan moet ik naar Parijs. Het gaat tenslotte om vrij serieus geld, en om 10 K blind op tafel te leggen vind ik moeilijk in m’n hoofd.

3 likes

Ik ga wel mee hoor.

1 like

Eenvoud siert op een dresswatch.

• Niet teveel wijzers
  • Niet te druk qua dial
  • Lederen bandje
  • En dun … zwaar onderschatte eigenschap

Prachtige UG. Die wijzerplaat is zo simpel en toch net wat specialer dan op het eerst zicht. :ok_hand:t2: Zo perfect uitgevoerd. Veel draagplezier.

Boze tongen zouden beweren dat het geen dresswatch is, want staal. :slight_smile: Maar ik hoor wat je zegt. Echter:

De Big Date ziet er van achter zo uit:

En omdat het een handwinder is is hij 38x9,7mm. Dat vind ik een fijne maat. Dun genoeg om elegant te zijn, aanwezig genoeg om aanwezig te zijn. :slight_smile:

Ho ho. Jij hebt geen hobby. Je hebt één kistje wat je wilt vullen, en daarna is het toch klaar? :rofl: :rofl:

Exact dat :point_down:

:+1:

2 likes

Ik hoor het al, je bent al verk(n)ocht.

Nja, er is ook nog dit:

En voor veul, veul meer geld:

Maar dat is heul, heul veel geld voor een simpel gouden handwindertje. Dat streeft de Breguet 5157 ruim voorbij.

5 likes

Bedankt weer voor je mooie verhaal en wat een prachthorloge.

1 like

Toegegeven, dat doet de kleine seconde met minder flair.

Maar de wijzerplaat van de Big Date is een rommeltje, terwijl deze juist zo puur en perfect geproportioneerd is.

Nogmaals:

Als ik een minpunt zou moeten noemen, dan zou ik zeggen dat het een tikje steriel is; het geheel maakt een licht tandheelkundige indruk. Over die AliExpress-merknaam (categorie Corgeut, Parnis, Hruodland, Seakoss) hebben we het maar niet meer.

Poeh, ja, dat is me wat zeg.

En die gouden GS van @amusicar dan?

4 likes

Mooi verhaal :+1: Gefeliciteerd met de aanwinst!
Fijn dat dit horloge een goed geplaatste kleine seconde heeft met de juiste proporties

1 like

@Fate_Amenable_To_Change aka Chris: van harte gefeliciflapstaart met je mooie email-dial-uitgevoerde railroad watch. “Segnatempo bellissimo!” :smiley:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze magnifieke aanwinst! En dank voor het prachtige verhaal met heerlijke achtergrondmuziek. Ik heb genoten!

1 like

het is toch weer wat anders dan de vorige NA :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Met veel interesse gelezen. Ik leer hieruit dat ik nog veel te leren heb over horloges. :sweat_smile:
Dacht eerst uit je verhaal op te maken dat je een chronograaf had gekocht. :smirk:
Knap horloge.
Proficiat met deze Tjoeketjoek.

1 like