TK: Grand Seiko SBGW252 18k gouden ‘the first’ limited edition

Te koop: Grand Seiko SBGW252 18k gouden ‘the first’ limited edition

Beter kun je je eindejaarsbonus niet besteden, geef jezelf een geweldig gouden horloge voor bij het kerstdiner.

Merk en model: Grand Seiko SBGW252
Diameter: 38mm
Leeftijd: mei 2017
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): februari 2023
Factuur en/of certificaat: garantiebewijs
Originele doos en/of eventuele accessoires: complete set
Verzendkosten of afgehaald: kan beide
Conditie (krassen, werking etc): heel goed
Soort uurwerk en kaliber: Grand Seiko 9S64 handopwinder met 72 uur power reserve
Vraagprijs: 13.000

Te koop is een Grand Seiko SBGW252 handopwinder. Dit is een limited edition van het ‘the first’ model van Grand Seiko. Uitgebracht in 2017 in een gelimiteerde oplage van 353 stuks. De kast is van massief 18k goud. De 8 puntige ster op de wijzerplaat laat zien dat ook de indices en de wijzers van massief 18k goud zijn. Dit horloge heeft een uniek opgelegd logo, en een gouden medaillon op het gouden achterdeksel. Het serienummer xxx/353 is ingegraveerd op de achterkant.

Het horloge is weinig gedragen, en is in goede staat. Het is niet gepolijst geweest, alle randen zijn dus origineel en scherp zoals het hoort bij Grand Seiko. Op de achterkant van de lugs zijn wat lichte sporen te zien van het wisselen van de horlogeband door een vorige eigenaar. Dit horloge is onderdeel van mijn collectie, en werd dus in rotatie gedragen. Vandaar dat er ook wat aanslag op het goud te zien is. Ik heb hem nooit gepoetst, om de kast en de randen origineel scherp te houden. Ik gebruikte een andere horlogeband dan deze originele. Deze originele band is dus ook weinig gedragen en in goede staat. Het is een complete set met alles erbij.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

59 likes

Een up voor dit ideale kerstdiner horloge!

1 like

Nog 1 dag voor de kerstdiners!

Ik denk dat ik hem maar weer even op een kaufman alligator zet en hem zelf met de kerst ga dragen…

3 likes

De sbgw253 is ‘down’ in afwachting van de overdracht, the sbgw252 is still one to go!

Mensen, dit is echt een next level horloge voor zeker geen next level prijs. Ok, het is niet de goedkoopste, het is zelfs nog best veel geld, maar je hebt er wel echt iets voor dat je niet 123 weer tegen zult komen. Er zijn er maar 353 van gemaakt.

Prachtig goud, en met de 8-puntige ster, wat bij Grand Seiko betekent dat ook de wijzers en indices massief goud zijn. Hoeveel Grand Seiko’s hebben dat? Ik heb er nu 16 geteld, waarvan van de meesten maar 10 gemaakt zijn, en dus van het niveau unobtanium…

1 like

Had ik deze plaatjes van mijn SBGW252 al eens gepost? Zoniet, dan alsnog, zowel dan nog eens!

10 likes

Had ik al eens iets van de prijs afgedaan? Ok, om te vieren dat het forum weer snel is maak ik er 12.500 van!

4 likes

Een up voor deze gouden pracht om je pols. Met de zeldzame 8 puntige ster op de wijzerplaat waarmee wordt aangeduid dat ook de wijzers en indices van massief goud zijn.

1 like

Er zijn natuurlijk alternatieven. Je kunt voor een paar duizend euro minder ook deze rondgepolijste op chrono24 kopen (does not include belt).

Of voor een paar duizend euro meer eentje onzeker uit de VS of HK laten komen.

Of je koopt gewoon de mijne, en gaat een gouden jaar tegemoet!

1 like

Up!


10 likes

Upje en een foto :slight_smile:

12 likes

Met de auto is zilver, fietsen is goud:

8 likes

Draagt ook geweldig in lente en zomer!

2 likes

Nieuwe maand, nieuwe prijzen. Wie doet me een bod beginnend met een 11 voor deze prachtige gouden Grand Seiko die mooi binnen Grand Seiko standaard loopt en als een van de weinige Grand Seiko’s een 8 puntige ster draagt.

Dat betekent dat hij massief gouden wijzers en indices heeft (in tegenstelling tot andere ‘gouden’ Grand Seiko’s zonder 8 puntige ster die slechts vergulde wijzers en indices hebben).

2 likes