NA: Tudor BB58 Blue

Wauw :ok_hand: mooi hoor gefeliciteerd

1 like

Qua looks een erg fraai horloge. Maar het hem liever in het staal gezien op een stalen band. Ik vind zilver nogal een bijzondere materiaal keuze. Ben heel benieuwd hoe dat zich stand houdt. Mijns inziens heeft de horloge industrie met een reden zelden tot nooit zilveren horloges gemaakt. Oxidatie en zilver geeft over het algemeen ook af.
Los van dit verhaal vind ik het wel tof en innovatief en stoer dan Tudor dat ze het uitbrengen. Brons is de laatste paar jaar ook helemaal in. En de patina van de kast heeft ook wel iets, maar je moet ervan houden. Persoonlijk is het allemaal niet voor mij weggelegd want ik prefereer gewoon staal.

1 like

Ik ben elke letter met je eens, maar toch ben ik nieuwsgierig naar dat ding.
Je BB58 blue is in ieder geval picobello :ok_hand:

1 like

Ik ben ook zeker wel nieuwsgierig. Ik wil hem zeker een keer gaan bepotelen bij de AD. Maar zou hem persoonlijk niet snel aanschaffen om boven genoemde redenen.

Zal deze keer wel meevallen aangezien ik nu nog steeds een Black Bay duiker in de collectie heb. De vorige keer had ik gewoon veel liever de Tudor dan de Seiko.
Daarnaast zijn mijn twee Tudor’s nu veel meer verschillend en opzich zelf staand ipv twee keer bijna hetzelfde horloge in een andere kleur.

Mocht ik de gilt dial en vintage vibe echt missen kan ik dat wellicht compenseren met een Hamilton Khaki Field Mechanical…

3 likes

Ik denk precies hetzelfde over de Seamaster, die heb ik dan ook niet.

1 like

Wat een heerlijke set :heart_eyes:

Eterna Sonic Electronic ESA9162 niet op de foto want als die op de plek van de Citizen ter aarde mietert is het huilen geblazen :sweat_smile:

2 likes

Kan je eens punten opnoemen waarvan de bouwkwaliteit bij Rolex beter is afgewerkt? Ik kom eigenlijk maar op een duidelijk punt: de sluiting.

Verfijder ben ik het wel mee eens. Maar als je puur naar de prijs kwaliteit kijkt, komt het verschil in prijs bij lange na niet uit in het verschil in kwaliteit.

2 likes

Dat is wellicht een andere discussie. Maar bij Rolex klopt alles gewoon tot in de puntjes. Alles voelt gewoon perfect en is ook tot in perfectie doordacht en uitgevoerd. Als ik mijn Tudors met mijn Sub vergelijk dan is de band, sluiting, kast afwerking en gevoel van de bezel etc. gewoon net een paar niveaus hoger. Daarnaast heeft de Sub ook witgouden wijzers en uur markeringen. Het zit hem in de kleine details…

1 like

Wit gouden markers zijn inderdaad een goede.
Die was ik vergeten. Bezel snap ik ook wel. De band vind ik aardig gelijkwaardig op de sluiting na. Die ligt echt lichtjaren voor bij de sub.

De kast vind ik niet perse beter afgewerkt. Sterker nog, ik vind de kast van de bb58 hoogwaardiger overkomen.

Ben echt onder de indruk van de bouwkwaliteit. Ook het uurwerk wat erin zit vind ik echt hoogwaardig. Doet qua specs ook niet echt onder voor de Rolex.

2 likes

Tudor is echt waanzinnig goed bezig en wordt de komende jaren denk ik alleen maar interessanter. Zeker gezien de volslagen idioterie rondom Rolex en de kunstmatige schaarste en het beunhaas grijze handelaren kartel die de prijzen met z’n allen tegelijk ophogen.

4 likes

Ben het hier volledig mee eens.

De sluiting is een groot verschil. De rest is vrijwel gelijk wat mij betreft. Misschien vind ik de kast van de tudor ook iets mooier afgewerkt.

1 like

Hoe waardevast is dit horloge denk je? Ik zoek zelf nog een mooie dagelijkse duiker voor naast de 126613lb. Mocht ik hem in de toekomst willen verkopen voor wat nieuws dan wil ik niet te veel afschrijven.

Dit is volgens mij echt koffiedik kijken. :see_no_evil:
Op de BB58 was altijd redelijk lastig te verkrijgen waardoor deze modellen vaak voor list werden verkocht. Als ze nu in de vitrine liggen is het aannemelijk dat de prijzen tweedehands langzaam dalen.

Ja ik weet het blijft lastig. Maar wat zou bij goede verkrijgbaarheid de maximale afschrijving zijn

Dat hangt volledig af van de vraag en het aanbod. Ga er vanuit. Er zijn merken die zo 25 a 30% afschrijven. Ik ga er niet vanuit dat dit bij deze Tudor gebeurt.

Laat je niet leiden door dit soort gedachten. Koop wat je mooi vindt.

Eens! Plus… ligt eraan hoe afgeragd je hem weer aanbied, wanneer je hem beu bent.

Ze zijn via het blauwe deel wel voor 3.10-3.15 te krijgen. Dan is je afschrijving minimaal verwacht ik.

1 like

Sommigen google’n naar een penisverlenging, maar jij mag binnenkort een arm- en handverlenging overwegen. Mooie collectie :sunglasses:

1 like

Ik heb bijna 2 jaar geleden een Tudor Black Bay Black 79230n gekocht voor 2900 euro nieuw bij de AD (met korting) en verkocht afgelopen weekend voor 2800 euro. Afschrijving in 2 jaar 100 piek. :+1:

Daar kun je hem nog eens 2 jaar voor dragen!
Gefeliciteerd met de BB Blue hoor, staat goed in je collectie.

Ik hoop oprecht dat je er niet zo snel op uitgekeken zult zijn als veel andere forumleden. Maar gezien je enthousiasme zal dat wel meevallen :ok_hand:

1 like