Zoals sommige wellicht hebben gelezen heb ik recent een topic gemaakt genaamd Ik kan niet kiezen…. Tudor Black Bay 58 VS Omega Seamaster 300m. Ik was enorm aan het twijfelen tussen een BB 58 en een SM 300m.
Alle tips kwamen eigenlijk op hetzelfde neer, passen, passen en nog eens passen. Afgelopen zaterdag heb ik S&C gebeld om te vragen of ze beide modellen op voorraad hadden. Dit was alleen in Haarlem het geval, wat gelukkig voor mij de dichtstbijzijnde vestiging was.
Een afspraak gemaakt en die middag nog langs gegaan. In eerste instantie werd ik geholpen door een medewerker die of een enorme kater had, of zojuist hoorde dat hij ontslagen was of alleen zin had om horloges van 10k+ te verkopen… Jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel.
Ik heb beide modellen gepast en wist eigenlijk direct dat het de BB 58 zou moeten worden. Ik had nog gevraagd om een inruilvoorstel te maken voor mijn Speedmaster Racing. Hier had hij eigenlijk geen zin in maar hij zou toch even kijken voor mij. Afijn, ze deden wel een aanbod maar dat was onvoldoende voor mij. S&C staat voor mij overigens wel bekend als partij die vrij lage inruil voorstellen doen.
Ik heb gezegd dat ik even een rondje door de stad ging lopen om er even over na te denken. Ik vermoed dat hij toen dacht dat ik niet meer terug zou komen en dus daalde de minimale interesse die er was tot het 0 punt.
Ik heb tijdens de wandeling besloten dat ik het maar gewoon moest gaan doen onder het mom van ‘‘je kan beter spijt hebben van dingen die je wel doet dan spijt hebben van dingen die je niet doet’’. Slechte reden, ik weet het…
Terug naar de winkel, de eerdere medewerker was niet beschikbaar dus werd ik geholpen door een vrouw. De ervaring werd compleet anders. Enorm gezellige vrouw die oprechte interesse toonde en een heel leuk gesprek gehad. Ze vroeg nog of ik andere dingen wou passen en is 4x naar achteren gelopen omdat het horloge niet perfect om mijn pols zat en zij wou dat dit wel het geval was. Ik was met een maatje van mij heen en hij gaf nog aan dat hij wel eens een Datejust wou passen maar deze niet zou kopen. Was allemaal geen probleem en hij heeft meerdere modellen mogen passen. Wij kregen beide een boek mee van Rolex omdat het kon. Echt super! Ook nog even gevraagd naar de beschikbaarheid van de nieuwe Submariner, alhoewel ik het antwoord wel wist. Ze moest lachten en gaf aan dat ze over medio 5 jaar verwachtte te kunnen leveren. Zonder gekkigheid, ze zetten je niet eens meer op de lijst omdat het gewoon geen zin heeft.
Ik heb het horloge nu 2 dagen en ben nog steeds super tevreden. Loopt als een tierelier (+1,3 seconden p/d) en elke keer als ik ernaar kijk wordt ik blij.
Afijn deze post is inmiddels lang genoeg, tijd voor een plaatje. Ik ben niet goed in het maken van foto’s dus ik doe het jullie niet aan om naar meerdere tenenkrommende wazige plaatjes te moeten kijken. Er staat verder genoeg op internet
Groet van een gelukkige Tudor eigenaar!