Ben toch benieuwd wat je verwachting was dan.
Gefeliciteerd met je Black Bay, prachtig horloge!
Leuk dat je ons op de hoogte hebt gehouden van je keuze
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, een heel mooi horloge!
Uit nieuwsgierigheid: welke uitvoeringen heb je gepast en wat vond je tijdens het passen van beide modellen?
ik heb de Seamaster 300m op rubber en staal gepast. Het is lastig uit te leggen maar de klik was er niet. De bezel voelde bijvoorbeeld kwalitatief goed aan maar niet zoals ik prettig vond. De band vond ik daarnaast gewoon niet passen bij het horloge, maar dat heeft vooral met persoonlijke voorkeur te maken. Het voelde allemaal wat lomper aan dat de Tudor. Dat is overigens ook logisch omdat het 3mm breder en 2mm dikker is. Mijn voorkeur gaat nou eenmaal uit naar wat subtielere horloges.
Ik heb wel geleerd dat plaatsjes kijken 1 is maar passen echt doorslaggevend is. In het echt is het toch echt anders dan de plaatjes, het maakt niet uit hoeveel reviews je op internet bekijkt.
Ik heb daarnaast ook nog even gekeken naar een Cartier maar daar gold ook voor dat het niet was wat ik ervan had verwacht.
in ieder geval, ik ben echt enorm blij met mijn Tudor. Ik ga straks nog even een NA maken en binnenkort komt mijn speedy Racing in het blauwe gedeelte te staan
Dank voor het meedenken iedereen en mijn tip voor mensen die twijfelen over meerdere horloges: passen, passen en nog eens passen. Ik heb bij S&C meerdere modellen bekeken en dat maakt de keuze zoveel makkelijker!
Ik hoor net dat Gassen Amsterdam er nog een op voorraad heeft, mocht je opzoek zijn
Beide lijken me goeie horloges. Wat me persoonlijk erg fijn lijkt op de nieuwe smp300, Is dat ie behalve n duikersextentie, ook n toolloze fijn afstelling heeft. Erg fijn voor als je pols gedurende de dag uitzet en krimpt. Of als je zoals ik tijdens t slapen je horloge rechts draagt, welke wat dikker is dan de linker pols.
Helder verhaal! De Tudor is inderdaad subtieler dan de SMP. Veel draagplezier!
ja de micro verstelling ontbreekt op de Tudor, dat is zeker een plus punt van de Omega. Ik ben nog een klein beetje zoekende naar wat nu precies de beste afstelling is.
EigenLijk geen lastige keuze. Tudor is toch iets lager nivo.
Omega en Rolex zijn dezelfde nivo, maar Rolex zit door zijn hype in een andere prijsklasse terecht gekomen.
Maar qua specs, historie en kwaliteit doet de omega SM niet onder voor de Rolex.
De tudor is echt een up and coming merk geworden. Momenteel Nog een lager nivo dan Rolex en omega, maar stijgt wel naar toe.
Grootste stap is het werken met manufaktur uurwerken bij Tudor.
Er is dus een verschillende reden van het prijs verschil tussen de 3 modellen.
Uiteindel8jk zou het mij niet verbazen dat Tudor dichter bij Omega komt qua prijzen dan Omega bij Rolex.
Maar uiteindelijk kies ik toch voor de SM boven de bb58. Net als de submariner heeft de SM echt meer een toolwatch vibe dan de BB58.
Anyway ik vind de witte SM echt geweldig. Dan zou ik wel voor de stalen band gaan. De rubber of andere straps kan je van andere merken kopen. Maar stalen banden van de merk passen het best en ss band achteraf kopen is vaak belachelijk duur,
Ik denk dat Tudor momenteel op kwaliteit zeker minimaal op het zelfde nivo zit en qua verzamelwaarde denk ik ook. Prijzen (ook nieuw) van Tudor gaan komende jaren alleen stijgen
Overigens zit ik met een zelfde dilemma, alleen hangt het bij mij tussen een Tudor Bronze en Breitling SuperOcean.
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Omega is niet van hetzelfde niveau als Rolex. Als Omega van hetzelfde niveau was als Rolex, dan hadden ze de prijzen ook Rolex gemaakt. Maar dan worden er geen Omega’s meer verkocht. Ik vind het eigenlijk een non-discussie om het over niveau te hebben. Je koopt een horloge omdat je het mooi vind en niet vanwege het niveau. Als je een horloge vanwege niveau koopt, koop je een Patek Philippe, Vacheron Constantin, Lange & Söhne, Rolex of Audemars Piguet. Ik persoonlijk vind de Seamaster helemaal niks. Ik ben meer van de klassiekere horloges.
Zowel BB58 als Seamaster 300m allebij top spreek uit ervaring, is persoonlijke smaak. Kunt ze ook allebei nemen is goedkoper dan 1 Submariner
TS stelde de vraag anderhalf jaar geleden he. Prima om een merk x vs y discussie te gaan voeren in een random draadje maar denk niet dat het voor TS nog relevant is.
Is een lastige keuze hoor. Moeten we niet bagatelliseren.
Ja dat is ook zo. Het zou wel verfrissend zijn als iemand echt anderhalf jaar zijn opties overweegt.
Ok, verfrissend als hij die overweging offline maakt dan.
Zou wel leuk zijn als hij zijn keuze deelt toch? Daar is dit forum toch ook voor?
Edit: heeft hij wel gedeeld