NA | Tudor Pelagos 25600TN + Rubberen band (#151)

Op de mijne ook :grin:

Maar was idd n speelse por richting junior :wink:

2 likes

Vandaar dat de discussie in Tudor only verhit raakte. :sweat_smile:

1 like

Nee hoor. Zoals ik al schreef, ik ben gewoon altijd netjes met mijn spullen. Overigens heeft ons onderonsje er wél voor gezorgd dat ik dit erbij heb geschreven:

Ik zit nl. niet zo te wachten op reacties die zeggen dat ik niet moet zeuren over een krasje meer of minder op mijn eigen spullenboel.

To each his own! :wink:

Haha, ik voelde 'm! Hier ook Titanium, uiteraard… :sunglasses:

1 like

Netjes, voorspoedig, acceptabel, snel, tevreden …

… zo klinken alle ‘blijken van medeleven’ en dat lijkt helemaal te gaan lukken! :slight_smile: Ik heb vanmiddag contact telefonisch gehad met een van de directieleden van Gassan.

Er is mij gegarandeerd dat mijn horloge als nieuw zal worden afgeleverd. Rolex (Tudor) heeft aan Gassan bevestigt dat het door mij geconstateerde ‘krasje’ onzichtbaar - in vergelijk met een nieuwe kast - kan en zal worden verwijderd. Het blijkt gelukkig toch oppervlakkig en daarmee goed en onzichtbaar te finishen. Gelukkig maar. Als ik hem ophaal laat ik even een nieuwe uit de kluis halen, ter vergelijk en voor het goede gevoel. Ik heb er nu voldoende vertrouwen in dat het helemaal goed komt.

Gassan gaat er niet zelf mee aan de slag en dat stemt mij tevreden want de finish van deze kast is best wel een bijzondere. De Pelagos ligt nu nog in Genève maar komt aanstonds weer naar Nederland. Daar kijk ik inmiddels erg naar uit.

Het zal denk ik nog een weekje duren en dan kan mijn Pelagos eindelijk weer om de pols, fijn! :sunglasses:

10 likes

Hoppa, daar zijn we weer. Optisch helemaal als nieuw - met de loupe en een nieuwe ernaast gecontroleerd, geen verschil - en “het uurwerk is afgeregeld wat inhoudt dat het uurwerk (waar nodig) is afgesteld via het regelorgaan in de balans”, aldus Tudor.

Hoe het uurwerk nu loopt is natuurlijk even afwachten, maar ik verwacht wel goed werk van Tudor. Ben blij dat 'ie weer terug is en ga mijn Pelagos nu met veel plezier dragen. Lekker ding! :heart_eyes:

Straks even een verkoopadvertentie maken voor mijn laatst aangeschafte Seiko tussendoortje, mijn SRP513 vijfje. Die doet nu zeker niet meer mee! :wink:

16 likes

Op 5 mei schreef ik …

… “direct aan het rubber”, aldus geschiedde zojuist. :wink:

En ik moet toegeven, deze ISOfrane staat 'm helemaal niet gek! Vind het stukken beter, beetje stoerder dan 't meegeleverde rubberen bandje. Leuk.

Daar lijkt het wel op! :sunglasses:

6 likes

Nee, rubber alleen op de OEM kast, kast is echt te hoog zonder SEL’s… :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Vind dit zelf wel kunnen, maar de titanium band zit er al weer op! Veel mooier… :innocent: :wink:

5 likes

Nee voor mij sorry…

1 like

Tien minuutjes. Langer heeft de ISOfrane er vanmiddag niet aan gehangen. De foto’s hierboven geven deze combinatie wel een beetje een ‘vlak’ beeld. In het echt ziet het er wel ietsie spannender uit. Ik zou er zelfs wel aan kunnen wennen, in tegenstelling tot rubber met solid end links zoals Crafter Blue banden enzo.

Dat soort banden zijn niet aan mij besteed, net als trouwens de OEM rubberen band. Vind ze allemaal best leuk, maar als 't niet hoeft liever niet. :wink:

Maar goed, titanium vind ik 't mooist … :sunglasses: en zo hou ik hem voorlopig om de pols. Dag & nacht!

10 likes

Mooi zo met die lume :ok_hand:

1 like

Dacht ik ook…

6 likes

Lekker fris man, zo’n blauwe! :heart_eyes: Ik heb vandaag even alle versies vastgehouden, omdat ik een nieuwe naast die van mij moest hebben. Is wel echt een topper hoor, de Pelagos. Allemaal. Eigen smoel, prachtige kast en fraaie afwerking. Schot in de roos van Tudor wat mij betreft.

Hoe bevalt 'ie jou Erik?
Ps mooie foto! :ok_hand:

Hij bevalt me erg goed, wel echt als ‘zomer’ horloge hoor. :+1:

2 likes

Vanavond ook even een Erika’s Vintage MN™ Strap geprobeerd. Ook niet gek, als een soort van ‘vakantiedingetje’ … :sunglasses: maar de originele titanium band is én blijft gewoon mijn absolute favoriet op deze duker.

5 likes

:persevere:

2 likes

lekker die metalen bandtool tegen die kastpoot, zit er dadelijk weer een kras op :joy:

1 like

Haha, ûh… ik ben echt een ontzettende nerd wat dat aangaat. Ik heb hem er voor de foto bewust (héél erg voorzichtig) zo bij gelegd. Oh en bandjes wisselen doe ik altijd met plakband op de lugs. Heb een bloedhekel aan krassen op de kast.

I know. Het is een gebruiksvoorwerp dus krassen horen erbij etc. Maar toch, als ik het bewust kan voorkomen doe ik dat. Niet voor de verkoop, voor mijzelf.

Soort van obsessief-compulsief dingetje denk ik?! :wink:

3 likes

Blijf oppassen met Ti, is zachter dan horlogekast-RVS.

1 like

Dat ligt er maar net aan welke grade Ti. Pelagos is grade 2 en idd zachter. Omega gebruikt grade 5 wat volgens mij juist harder is dan RVS.

2 likes