Ha horlogevrienden,
Waarschijnlijk hebben enkelen van jullie ’m al voorbij zien komen, maar toch nog even een apart topic met wat extra fotomateriaal ![]()
De laatste tijd merkte ik dat mijn oog steeds meer viel op een pilot/toolwatch. Ik heb o.a. gekeken naar de Sinn 556 en zag online twee aantrekkelijke Longines-modellen: de Spirit 39 en de nieuwe Zulu Time 1925 met zwart/antraciet bezel en rosékleurige accenten.
Afgelopen week ging ik eigenlijk langs om de Zulu en de Spirit 39 te passen. Helaas was de Spirit op twee locaties niet voorradig — die had ik een week eerder nog zien liggen, maar bleek na de kerst verkocht. Jammer.
De Zulu was er wel en beviel op zich goed. Wat me echter wat tegenstond, was de voor mijn pols vrij rechte kastvorm en een bracelet die ik massiever/zwaarder had verwacht. Afwerking en comfort waren daarentegen prima.
Na het passen haalde de verkoper ineens de Tudor Ranger 36 Dune tevoorschijn. Die had ik een week eerder ook al in de vitrine zien liggen en toen nog tegen mijn vrouw gezegd: “komt wel een andere keer."
En toen… om de pols. Dat voelde meteen vertrouwd. De wat massievere bracelet, het voortreffelijke klikje bij het sluiten, net even een andere kleur dan het gebruikelijke zwart/blauw — en vooral die 36 mm, die verrassend goed uitpakte.
En toen liet hij me niet meer los. Na een onrustig nachtje wikken en wegen ben ik de volgende dag toch terug geglibberd door de sneeuw
.
Mede omdat dit op dat moment het enige fysieke exemplaar bij
&
in Nederland was.
Eenmaal aangekomen even opgewarmd met een kop thee, waarna de Ranger opnieuw van achter werd gehaald. Gezonde spanning… maar het voelde nog steeds goed: dus beklonken!
Een snellere NA voor 2026 dan eigenlijk gepland (en volgens mijn vrouw de laatste
). Maar zo zie je maar weer hoe deze hobby kan lopen — soms valt alles gewoon (anders) op z’n plek.
En wat een licht zonnetje met de wijzerplaat doet, tandje warmer, en denk persoonlijk hierdoor ook een lekkere zomer knaller:
Close up
De fijne matte afwerking
En nu er weer eens sneeuw ligt, meteen gekeken of de Ranger zich hierin thuis voelt ![]()
Bedankt voor het lezen ![]()