NA: Uiteindelijk wil je toch een Cartier (tank)

Hommage 1. Hommage 2. En dan de echte.

Na eerst een Seiko Tank te hebben gehad en daarna een vintage Raymond Weil Tank en ook die te hebben verkocht, bleef het bloed kruipen waar het niet gaan kan. Want zo’n tank he… daar is er maar één van.

Okee er zijn andere tanks die ook echt anders zijn. Maar zodra je in de hommagesfeer blijft hangen in plaats van echt iets met een eigen smoel, blijft het toch altijd… net niet. Goed om te proeven of het wat voor je is. En dat is het.

De versie die ik heb, is de Solo Small. De meeste heren zullen de Large nemen (of XL…) maar deze is naar rato voor mijn pols precies hoe die bedoeld is én de vintage tank maat. En de Solo wijkt net iets meer af van het origineel, maar raakt in mijn ogen echt de juiste snaar tussen klassiek en modern. Zeker met de (in mijn geval, maar ook überhaupt) beperkte maat, een balans tussen elegantie en mannelijkheid. Zoals Dao zelf.

Waarom eigenlijk
Aangezien het op HF en op eBay niet echt wilde vlotten, ging ik maar eens op Chrono24 neuzen. En uiteindelijk de knoop doorgehakt, want ik vond een goede voor een acceptabele prijs en het hield me dagenlang bezig. Dat moet tegenwoordig ‘lang’ voorstellen.

Ik MOEST hem hebben. Maar waarom eigenlijk? Voor iets meer geld kocht ik een tijd geleden mijn duurste aankoop, de twotone Tudor Dateday. Ja daar zie je wel aan af dat het z’n geld waard is. Mijn iets goedkopere GS GMT Quartz, daar snap je ook zo van dat die wat mocht kosten. Maar what the hell, zo’n klein vierkant plat ding met een geprinte plaat en een Quartz uurwerkje zit in dezelfde prijsklasse :joy:

Toch ben ik zelden zo trots op een horloge geweest. Mijn vrouw snapt er niks van. Maar ik voel me helemaal het ventje. En zoals ook bij mijn Seiko tank destijds, zowaar iemand op werk die het opviel. Dit keer een collega die de hoofd kantelde en tegen zei: ‘Zoo… klasse hoor’. Niet waar ik het voor doe, maar wel fijn dat iemand het ziet en je de waardering met iemand kunt delen.

Strapslut
Mooi is wel weer hoeveel bandjes erop passen. Althans, passen in de zin van dat er veel kleuren bij passen. Letterlijk passen is met een lug width van 17,5mm (ja je leest het goed) natuurlijk ruk. Het betekent dat je een niet te stug, niet te dik bandje van 18mm er wel tussen krijgt, MITS het geen quickrelease heeft want dan is de pin langer dan 17,5mm. Dus leren bandjes met quickrelease en 17mm past wel, het ‘gat’ is er maar minimaal.

Beetje downdressen

Perlon

Staal :face_vomiting: Maarja een vouwsluiting (hoe mooi ook) vind ik ook niks, dus dan maar staal voor de heb

Dao is blij :sunglasses:
Dank voor het kijken!

215 likes

Blijft leuk zo’n Cartier. Staat goed op je pols. Enjoy!

1 like

Haha

Daarom ben ik denk ik op zoek naar een Bulova SS of GS…

Desalniettemin… Veel draagplezier!!!

2 likes

toffe aanwinst!!

1 like

Wat een lekkere combi zo, heerlijk!! Have fun, en met jou wij ook!

1 like

Top man, welke referentie precies?

Heel mooi, lekker veel verschillende banden op knallen! Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd, eindelijk is de echte er gekomen. Genieten :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd man! Super tof ding! Ik vind het zelf ook geweldig zo’n tankje en mijn vrouw vraagt zich ook af wat ik er in zie😂 past ook helemaal niet bij mij qua stijl enz . Maar het heeft iets wat moeilijk te omschrijven is… pure klasse!

1 like

Super horloge (en foto’s), gefeliciteerd met de aanwinst! :star_struck:

1 like

Mooi hoor. Staat je uitstekend, deze maat.

1 like

Damn, de Cartier gekte is besmettelijk lijkt het. Ik zie verdacht veel zo’n NAs passeren de laatste tijd.

Maar ja, als je die foto’s ziet, pfoe. Knap hoor. :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig!

1 like

Echt mooi, het ontwerp van de Cartier Tank is terecht een klassieker. Helaas maken ze niet al hun maten met mechanische uurwerken, maar misschien gaat dat nog komen nu ze toch wat breder bekend en gerespecteerd lijken te worden.

1 like

Helemaal gelijk met die maat, een Tank hoort klein.

1 like

Erg mooi. Gefeliciteerd. Staat je goed. Veel plezier ermee.

1 like

Dao

Tank of steel

Felici, verslijt hem in goede gezondheid!

1 like

Erg leuk en prima maar ook! Geniet ervan!

1 like

Prachtig zeg — ligt netjes op de pols. :+1:

Waar koop je doorgaans je bandjes als ik vragen mag?

1 like

Tank you voor dit kwaliteitsNAtopic :wink:

1 like