NA: Seiko SFP608P1 - Cartier Tank hommage

Een onverwachte nieuwe aanwinst - om het maar geen impulsaankoop te noemen - waar ik aanvankelijk snel spijt van had maar daarna helemaal bijdraaide.

De Seiko tank hommage:

Waarom gekocht: ergens vind ik de Cartier Tank interessant. Aanvankelijk niet direct een mooi horloge, tegelijk een icoon en langzaamaan groeit het op je. Ik zou het geld er nooit voor over hebben, maar deze Seiko kost €130,-

Na ontvangst postte ik hier dat ik het terug zou sturen, want jeetje wat is die ieniemienie!! 25mm breed, 6mm dik. Maar! Tot mijn verbazing zag het er op de foto helemaal niet te klein uit. Sterker nog, hij zou niet echt groter moeten zijn. Ik denk dat ik met mijn kleine polsen zo gewend ben om nét iets te grote horloges te dragen, dat een ‘juiste’ maat onwennig is. En het is ook gewoon klein, met kleine wijzers - maar daarmee ook klassiek en elegant.

Ik had even een alternatief overwogen, de SUP880P1, de iets grotere solar variant van 28mm, maar die vind ik minder mooi en groter vierkant is niet echt beter qua maat denk ik nu. Als het in de breedte 3cm scheelt zal het in lengte al snel 5mm zijn.

image

Ik heb het een dag aangekeken en ben er steeds blijer mee!

En voor de kerst:

Het is een hommage, met een goudlaagje op staal en quartz. Ik weet het. Maar het is ook een klein horloge met grote ‘presence’ en één van de weinige keren dat iemand me complimenteerde met mijn horloge, was bij deze!

Bedankt voor het kijken.

66 likes

Mooi horloge en zeker voor dat geld, lekker rocken :sunglasses:

2 likes

Heb 3 keer op het punt gestaan om deze aan te schaffen maar is er niet van gekomen… exact om dezelfde reden vindt ik hem mooi en de tank inderdaad te duur…

Op de foto’s oogt hij erg chique, prachtig kerst horloge of onder een pak!

4 likes

Ik vind hem best wel mooi!

2 likes

Die maat staat je prima.

1 like

Wat is lug2lug? Ik vind m mooi, maar ben wat bevooroordeeld met een SRPD05

1 like

Heb even geen schuifmaat, maar met een rolmaat kom ik op circa 32mm

1 like

Cool!

1 like

Ik vind hem verwijfd staan. Te klein om jouw pols. Dit model horloge staat mij ook helemaal niet aan.

Maar dat is mijn mening…

1 like

Gaaf ding hoor. Ik heb in het verleden een soortgelijke Seiko gehad. En op mijn 19,5 cm pols stond ‘ie gewoon chique.

2 likes

Dude, dit ding is geweldig. Nu moet ik er ook een kopen. Je wordt bedankt.

3 likes

Dit vind ik altijd een rare opmerking. Reflecteert een horloge dan jouw mannelijkheid of zo?

Zoals types die mannen met hun benen over elkaar ‘verwijfd’ noemen dat bij een zithouding hebben?

4 likes

En het volgende vind ik dan weer een rare opmerking:

:+1:t2:

Ik begrijp dat het je mening is maar ik was vroeg me af of je het kon toelichten.

Ik lichtte hier met een voorbeeld toe dat mensen soms op basis van iets (voor mij) ogenschijnlijk willekeurigs tot een conclusie over mannelijkheid kunnen komen. Waarop ik mij afvraag wat de gedachtegang is.

5 likes

Wat is van het volgende dan de gedachtengang?

Ga je het nu ook hebben over mannen die zittend plassen?

Verder OT: Het is gewoonweg niet mijn keuze. De TS heeft prachtige mods gemaakt die ik buitengewoon waardeer. Horloge wat in de OP staat vind ik gewoon niks. Maar dat zullen mensen ook zeggen van mijn verzameling. No Problem toch?

Ik geloof dat we langs elkaar heen praten. Ik vind dat niet, ik verbaas mij er juist over dat sommige mensen dat vinden en maak mij er hoogstens schuldig aan jouw opmerking onder dezelfde categorie te scharen.

1 like

Mooie klok en bedankt voor je topic. Ik heb het horloge op mijn wish list gezet :grinning:

1 like

Mijn ego kan je opmerking wel handelen :sweat_smile: en je kunt je afvragen of het erg aardig is… ach eerlijkheid is ook wat waard! Maar ‘verwijfd’ is wel nogal een denigrerende term voor iets wat misschien ‘vrouwelijk’ oogt - nog los van welke willekeurige sociale conventies maken dat we in onze cultuur überhaupt iets als ‘vrouwelijk’ bestempelen.

Maar daar zat je vast niet op te wachten, of wel?

Ik begrijp het wel hoor, op het eerste oog komt hij dusdanig ‘petite’ over dat ik ook twijfelde en hem dus bijna terugstuurde. Ik vond het ook wat vrouwelijk. Maar met ‘vrouwelijk’ is op zichzelf niets mis. Hoe langer ik hem draag, hoe meer ik de maat juist goed vind en van die andere grote rechthoekige ‘boxen’ op polsen te groot vind staan.

Ik besef me ook dat anderen het nog steeds vrouwelijk kunnen vinden ogen, maar eerlijk gezegd doet me dat niet zoveel. Snap prima dat het niet voor iedereen is weggelegd.

Overigens vind ik het daarmee des te toffer dat anderen er juist wel van gecharmeerd zijn zoals @Mafkees en @kabana88 :+1:t2:

7 likes

Ik vind hem het tof!

1 like