NA van mijn week, de Ulysse Nardin 42mm Diver.

Al helpt jouw foto ook weer een beetje Ben, thx! :+1:

1 like

Graag gedaan!

(En nu niet meer je tekst aanpassen😄)

3 likes

Wat nog toe te voegen aan wat al is geschreven behalve dat ik sprakeloos ben door de details en de volmaakte balans. De mensen die dit soort horloges kunnen maken zijn ware kunstenaars en liefhebbers. De dragers ervan trouwens ook.

4 likes

Erg mooi en speciaal!

1 like

Erg mooi horloge met fraaie details! Veel plezier ervan!

Verdere verdieping is volgens mij niet nodig. Silicon en silicium zijn één en hetzelfde. :smiley:

Silicoon is echter wel heel wat anders en, hoewel het ook vaak voor upgrades van de ‘standaard exemplaren’ wordt gebruikt, gaat het dan vaak niet om de veren in horloges. :smile:

4 likes

Thanks en bedoel je dat er silicium (silicon) in het uurwerk wordt gebruikt en zijn dat dan de veren?

1 like

De balansveer hoogstwaarschijnlijk.

1 like

Ik denk dat ze dat bedoelen inderdaad.

1 like

Erg leuk om te zien hoe je de details uitlicht. Vooral dat vd gesp kan ik erg waarderen.

1 like

Mooi horloge en dito verslag. Leuk om te lezen.

Je schrijft dat de achterdeksel mogelijk vaster gaat zitten naarmate er meer druk op komt. Hoe zou dat werken met die schroefjes? Als die niet meebewegen dan ontstaat er ruimte tussen kop van de schroeven en de deksel, waar dan weer water tussen kan.

1 like

Vermoed dat de pakking binnen de schroefgaten valt

3 likes

Erg mooie NA! Vooral de stepped bezel vind ik erg gaaf!

1 like

Prachtig!

1 like

Zeer mooi :ok_hand::grinning:

1 like

Schitterend, geniet ervan👌🏾

1 like

Zeer zeker een hele mooie aanwinst en leuk om deze hier op het forum erbij te hebben :+1:
Draag hem in goede gezondheid en geniet er van!

1 like

Erg leuk! Ook goed om eens een minder belicht merk, met rijke historie, in dit forum te hebben. Chapeau!

2 likes

Ja, dit inderdaad. Super aankoop en review :ok_hand:

1 like

Op het eerste oog een zoveelste zwarte duiker, maar na het lezen van deze review zie je dat dit horloge geweldig in elkaar is gezet. De details zoals de verzonken gesp, prachtig! De mooie grove wijzerplaat met coördinaten en subtiel de datum op 6, fantastisch! De lume op de de bezel op de 12-uurs positie, top!

Wat een fantastische aanwinst en minstens zo mooie review. Chapeau! Geniet er van, maar dat zal vast lukken aan je enthousiasme te lezen. :+1::clap::muscle:

1 like

Ik heb daar voor de deur gestaan. :slight_smile: Geinige omgeving, ik vond La Chaux des Fonds geiniger, maar toe maar. Beiden halen het niet bij Dijon, Belfort en Strassburg. :slight_smile:

Bezel, kast, en plaat vind ik inderdaad prachtig. Het beige is even wennen, en de wijzers ook. Wellicht moet je 'm in het metaal zien, want

Mooi antimagnetisch spul, wat ik weet. :slight_smile:

Die gesp is overigens inderdaad fantastisch. Dan heeft het nog eens zin om zo’n ding over te zetten bij een bandenwissel.

Die lugs zijn ook geweldig.

Leuk om te zien, mooi dat er weer eens wat anders voorbij kwam. :+1: Gefeliciteerd hiermee!

2 likes