Zeer mooi, gefeliciteerd
Heerlijk topic. Van harte man!
Top verhaal, mooie klok! Veel plezier ervan!
Dank ook voor alle details en foto`s, je bent er een stuk dieper ingedoken dan ik destijds met mijn eigen ombouw die van Ofrei kwam in circa 2012. Compliment !
Ook nu kan ik amper de verschillen zien met die van mij…
Wat een avontuur en knap dat je ondanks de eerste tegenslagen toch door bent gaan zoeken! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd, wat een avontuur zeg.
Je hebt goed speurwerk geleverd samen met Andre
Klopt, maar we zijn nu wijzer geworden he. Vergroot beide horloges en je ziet dat er ietsje verschil is in Swiss Made en dat de indices iets dichter bij de rand liggen. Maar dan moet je echt wel een doorgewinterde zijn, anders zie je het idd niet
Pfff wat een zoektocht. Heel veel plezier er van
Een mooi avontuur dit en erg gaaf dat je zeer capabele hulptroepen bij de hand had. Geniet van “the real deal”! Erg fraai!
Leuk avontuur! Nu ben ik wel benieuwd want dat zie ik niet op de foto’s. Zit bij dit horloge dan ook dat felbegeerde garantiekaartje?
Wat een vastberadenheid en doorzettingsvermogen. Klasse
Mooi verhaal.
Iedereen heeft het erover hoeveel moeite het kost om een origineel te kunnen kopen.
Draaien we het verhaal ff om: hoeveel oplichters doen net zoveel moeite om iemand met minder kennis (en heb net gelezen dat dit voor heel veel mensen geldt including me ) een nepper te verkopen!
Als er garantie kaarten vervalst worden waar blijf je dan?
Geniet van je welverdiende aankoop!
Heerlijk verhaal alweer, nogmaals proficiat met de aankoop. Ik wil wel eens een collectie foto zien
Iedereen die gereageerd heeft: hartelijk dank voor de leuke berichten! Mooi hoe iedereen het weer anders beleefd en ook mee heeft gekregen hoe knotsgek dit aankoopproces was. Het is een bijzonder jaar!
Gefeliciteerd! Geniet ervan en dat heb ik immers ook vier jaar in zekere mate gedaan. Als ik het niks vond, had ik het al veel eerder verkocht, zoals de drie andere Speedmasters die het veld moesten ruimen om verschillende redenen.
Voor velen is de mod een echte Speedmaster met een echte Omega wijzerplaat. En dat is het ook en zeker niet nep! Ik vind wel dat je bij een mod iets meer van jezelf erin moet steken, zoals @Ron-W doet met andere wijzers, lunette etc. Dat je het dus helemaal eigen maakt. Voor mij had de exacte kopie de perfecte looks, maar haalde ik geen plezier uit dat het een kopie was. Dat is voor iedereen anders. Ik ken ook verzamelaars die steeds allerlei originele Daytona wijzerplaten wisselen in hun 16520.
Dank je en natuurlijk verschillen de wijzerplaten ook amper. Ik zie wel duidelijk dat bij jou ook Swiss Made strak op de rand staat en dat wijzerplaat die donkere rand heeft. Ik vermoed dat ze een fractie kleiner zijn. Leuk met die witte wijzers!
Het staat in het verhaal. Deze set komt uit Duitsland en had geen garantiekaart. Dit wilde ik ook niet meer want er kan heel eenvoudig mee gefraudeerd worden en wie houd je dan voor de gek. Nu heb ik een flink bedrag bespaard door een set zonder kaart te kopen (die blijkbaar niemand anders wilde want de prijs was echt heel scherp), maar wel met de zekerheid dat het echt is.
Dit is inderdaad een heel groot probleem en je moet altijd oppassen en de “community” goed raadplegen. Nu zou je bij een “Modsukoshi” geen negatief advies krijgen, want dit is echt een lastige. Je kan het alleen zeker weten aan de hand van het serienummer.
Ik zie inmiddels sterretjes…of panda’s?!
Fantastisch dat je ons meeneemt in je reis naar een OG Mitsukoshi en weer leerzaam
Snap volkomen waarom je deze reis hebt gemaakt. Vooral gezien je laatste aanwinsten die ook een reis waren.
Zoals ze zeggen the devil is in the details. Nu je beide wijzerplaten naast elkaar hebt zie je de verschillen. En als je eenmaal de verschillen weet en met eigen ogen gezien hebt dan voelt de mod (hoe mooi en met echte onderdelen) dan ook gewoon minder. Nu heb je gewoon the real thing.
Geniet van je Mitsukoshi en hoop veel mooie foro’s hier langs te zien komen. Vooral wat detail foto’s van de dial
Van harte en bedankt voor je leuke verhaal en zoektocht
Mooi om te lezen! En een prachtig horloge natuurlijk. En nu gewoon dragen? Of gaat het de kluis in?
Wat een verhaal! En wat een beleving moet dit voor jou geweest zijn.
Dankjewel voor het delen van deze informatie en heel veel plezier met deze schitterende Speedmaster
Wat een verhaal joh! Met name over die foute via chrono die je al betaald had, wat moet dat een grote schrik hebben veroorzaakt…
Maar wat een horloge ook, prachtig! En top dat je toch de echte te pakken hebt gekregen, en dat voor een scherpe prijs ook nog.
Gefeliciteerd en heel veel draag plezier!
Dank voor het delen van dit avontuur en speciaal dank voor het toevoegen van de mooie en goede foto’s (die heb je niet met een mobieltje gemaakt dunkt me?!).
Fantastisch! Heerlijk leesvoer en mooie reis. Gefeliciteerd
Mooi verhaal! Gefeliciteerd en geniet ervan.