NA: van Zeemeester naar Snelheidsmeester

Vergeef me de titel, maar ik ben een sucker voor Engelstalige dingen 1 op 1 naar het Nederlands vertalen, maar dit geheel terzijde.

Ik had een hele mooie Omega Seamaster Professional die ik ruim 2 jaar met veel plezier droeg. Op een dag werd ik niet wakker met het idee om de SMPc te verkopen, maar op een gezocht topic van @zupermeister heb ik wel geantwoord dat hij die van mij kon overnemen. Ik denk nog geen uurtje later zat hij bij mij in de tuin op het terras en was de deal rond.

Toen op zoek naar de vervanger! Ik had al een keer een poll op HF gezet Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1) waarbij HF me adviseerde voor de Rolex Explorer 1 te gaan. Deze had ikzelf op dat moment ook in gedachte, en er lag er 1 bij Gassan gereserveerd die ik misschien mocht ophalen. Uiteindelijk is deze toch naar de oorspronkelijke geïnteresseerde gegaan en ik zocht even verder.

Wat ik alleen al langer in m’n kop had was de Omega Speedmaster Professional. Deze wilde ik eigenlijk al vóór m’n SMPc hebben, maar uiteindelijk voor die SMPc gekozen omdat het een automaat was. Achteraf bezien een vreemde gedachtegang maar vooruit. Nu dus weer op zoek naar een de Speedy! Tijdje geleden al bijna een ruildeal gemaakt met @Flipperkast voor zijn hesalite sandwich maar toen geen deal gemaakt. Ik houd van de look van de vintage Speedy’s maar durf me nog niet in de slangenkuil van vintage te begeven. Een nieuwe dus! Bij William Wien heb ik ‘m gisteren gekocht, fijne koop bij William, prima vent.


Om die vintage look toch eraan te geven heb ik bij @jvk_1971 een 1171 band gekocht met 633 endlinks. Door hem al op maat gemaakt dus dat was top! Het is de nieuwe band, maar niet de nieuwste met het “platte” logo, die vind ik toch minder.



Nu genieten! Bedankt voor het lezen! :+1:

102 likes

Wow mooi! Ja en zo’n 1171 is wel heel veel
Mooier dan de standaardband met glimmertjes!

2 likes

Prachtige aanwinst :+1::+1::+1:

1 like

Tof. De beste band ook. :ok_hand:

1 like

Wat is dit nou voor topic, Een NA of herken alle Meesters ?:joy:

ZeeMeester
SnelheidsMeester
SeaMaster
SpeedMaster
ZuperMeister

Gefeliciteerd met je NA :+1::+1:

1 like

No prob, we zijn andersom ook wel wat gewend van een ander forum lid dus dit is dan verfrissend…

Mooi horloge en gefeliciteerd!

1 like

Bedankt Maestro! :wink:

1 like

Lekker man! Nogmaals gefeliciteerd met je NA. Goeie keus om de 1171 band erop te zetten voor de vintage look :fire:

2 likes

Congratulations with this really great looking Speedmaster :wink:

Blijft een ongelofelijk mooi horloge en zeker met Hesalite en de prachtige band. Gefeliciteerd met deze prachtige NA

1 like

Ja ik vind dit dus het beste horloge van de wereld in de geschiedenis van de wereld. :smile:

2 likes

Speedmaster is top :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Ik denk dat met name de heritage goed naar voren komt in de horology?

1 like

Nogmaals gefeliciteerd en uitstekende keuze om de 1171 erop te zetten :ok_hand:t3:.

1 like

Heel mooi een moderne Speedmaster met een 1171 band.

Ervaar jij (in vergelijking met de moderne band) dat het horloge wat kleiner draagt door de endlinks die als het ware direct naar beneden vallen? Bij de moderne band vind ik de endlinks dusdanig uitsteken dat het horloge erg plat (en dus wat groter) draagt gevoelsmatig.

Van harte me je NA! :+1:

1 like

Ik denk dat dat wel iets scheelt ja! Ik heb maar een polsomtrek van 16,5/17 cm en hij draagt prima vind ik zelf!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:, geniet ervan :+1:

1 like

Gefeliciteerd.
Maar ik ga toch voor de Seamaster!

2 likes

Gefeliciteerd met je snelheidsmeester!
Zelf heb ik m ook bij William gehaald :+1:

1 like

Gefeliciteerd , veel draagplezier met je nieuwe aanwinst :ok_hand:

1 like