Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

47k hengel ik hem binnen.

Dream on.

1 like

Misschien dat jullie mij ook kunnen helpen met een twijfel geval! Ik ben op zoek naar een chrono en blijf hangen op deze twee. Collectie bestaat nu uit BB blauw, Colt 41, Sinn 104 (die dan misschien weg gaat). Daarnaast nog wat nettere horloges maar daar gaat deze de competitie niet aan. DC57 doet ook nog mee, maar twijfel over de full lume wijzerplaat (Rolex 16014 en in de toekomst waarschijnlijk nog een GS SBGX263).

  • Sinn 356
  • Damasko DC58

0 stemmers


2 likes

Sinn, heeft veel meer Heritage.

2 likes

Ik zou zelf de Sea-Dweller houden en sparen voor de Nautilus.

1 like

Ik vind de Sinn mooier. De 38,5mm kast van de Sinn is ook perfect, in tegenstelling tot de 41mm van de Damasko.

1 like

Nou als iedereen begint dan zal ik er ook 1 in gooien:

Ik twijfel tussen de:

    • Omega Speedmaster Professional
    • Tudor Black Bay GMT
    • Tudor Black Bay 58
    • Rolex Explorer 214270 mkII

0 stemmers

Als opvolger voor m’n SMPc




Zeg het maar! Spaar me niet! :+1:

4 likes

Waar bestaat je overige collectie uit?

1 like

Ik heb een SKX009 als beater, een stokoud Seiko 5’je en toch wel een beetje de forumdarling, de 1959 Omega Seamaster chrono caliber 321. En de Invicta 1953 incoming.
Dit moet dus een halve beater worden. Invicta en Seiko als vakantiehorloge of als je in de tuin gaat werken ofzo, verder de poll-objecten als daily.

1 like

Sinds je al een mooie Omega chronograaf hebt. Zou ik in dit geval voor de Rolex Explorer I gaan. de BB58 lijkt te veel op de Invicta, of ja eigenlijk andersom natuurlijk, but you get the point. SKX009 heeft al een Pepsi bezel dus zou ik niet voor de Black Bay GMT gaan. Rolex Explorer I it is my friend :sunglasses::+1:

4 likes

May we have your vote please @RLC? :wink::+1:

1 like

Alsof je het tegen jezelf hebt. Deze afweging geldt voor jou bijna 1 op 1 :laughing:

Rolex explorer 1, zou ik zeggen. Maar dan de 14270 of de 114270. Die 214270 is met zijn 39 mm echt te groot… imho

1 like

Met een Rolex explorer om in de tuin werken gaat ook goed hoor!

1 like

Ik vind die nou weer precies goed… 36mm Explorer is te klein voor mij.

1 like

Gelukkig mogen smaken verschillen!

1 like

Ja ik heb ze beide om gehad, en twijfelde lang tussen 114270 en 214270, maar kies toch voor solid en nieuw ipv vintage en (met bakken respect) rammelig.

1 like

Rammelig snap ik… moet je eens een folded oyster bracelet passen. Niet te doen. Maar het horloge zelf… zoveel meer karakter! Ach ja, dat zeg ik terwijl ik ook een OP39 heb en heel graag draag. Minder karakter misschien maar ook minder zorgen. Gewoon echt water- en stof-dicht, geen gedoe. Keuzes keuzes…

2 likes

Zeg het maar…! :slight_smile:

  • Omega Speedmaster 60th Anniversary 38.6 mm (links)
  • Omega Speedmaster Moonwatch Apollo 11 50th anniversary (rechts)

0 stemmers

6 likes

De huidige collectie in acht genomen:

Air King of Speedmaster?

  • Air King
  • Speedmaster

0 stemmers

Airking lijkt veel te veel op de Explorer I…

Deze keuze al overwogen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zo ja dan weet je mij te vinden om de Explorer te ruilen tegen de Pelagos en de Superocean II :yum:

1 like