NA: Verdal chrono Venus 188

Beste allen,

Dankzij dit draadje (Verdal 1946) ben ik geinteresseerd geraakt in Verdal als horlogemerk maar na de aanschaf van mijn eerste vintage chronograaf in augustus (die zoektocht is uitgebreid beschreven in dit topic: Zoektocht naar een vintage chronograaf) en wat tussentijdse kleinere aankopen had ik mezelf voorgenomen voorlopig geen horloge te kopen. En toen kwam deze voorbij op marktplaats en sloeg de twijfel toe…

Contact gezocht met de verkoper, gepoogd te onderhandelen over de prijs met slechts mager resultaat, toch maar laten lopen, maar ik kon 'm maar niet vergeten. De verkoper gaf een paar weken lang geen krimp en de advertentie verdween van marktplaats, dus blijkbaar had de verkoper echt geen zin om verder te zakken. Het prijsverschil was nog minder dan twee tientjes, dus tja, waar hebben we het eigenlijk over. Dus toch weer contact gezocht met de verkoper en het horloge bleek nog beschikbaar. Vervolgens @Pieter67 bestookt met alle foto’s en talloze vragen over het horloge, die hij met engelengeduld beantwoord heeft, waarvoor hartelijk dank!

Uiteindelijk gesterkt door de input van Pieter de knoop doorgehakt en het horloge gekocht. Vandaag zou het bezorgd worden. Ook vandaag kwam ik terug van vakantie en ja hoor, het was bezorgd. Sterker nog, het lag het letterlijk voor de deur, de postbode had het niet nodig gevonden het pakketje bij de buren af te geven…

Snel uitgepakt en ja hoor, daar is ie dan! Een Verdal chronograaf uit de jaren '50 met een Venus 188 uurwerk erin. Wat een beauty! Op de dial hier en daar een lichte patina maar de vergulde kast heeft nergens slijtage, ook niet op de lugs, en is nog helemaal gaaf! Alleen de kroon is wat dof maar ja, wat wil je nou.
Met 35,5mm een stukje kleiner dan mijn vorige, die met 37mm ook al niet heel groot is, maar ja, dat het je nou eenmaal met vintage. En aan mijn 17,5 cm dunne polsen vind ik het zeker niet misstaan.

Ik ben even helemaal gelukkig met m’n nieuwste aanwinst! En nu dan natuurlijk de eerste foto’s (die, omdat ik een van de laatste Blackberry gebruikers op aarde ben, nog altijd met een aardappel worden gemaakt):

35 likes

Venus 188 = Valjoux 7730 maar dan WEL elegant. En dan heb ik het alleen maar over het uurwerk. Mooi ding hoor!

2 likes

Geniet er van!

1 like

Een prachtige chronograaf vind ik, van een horlogemerk met een heel interessante geschiedenis! Gefeliciteerd met je aankoop!

1 like

@Koksie, leuk hoor nog een Verdal enthousiast op het forum. En hij ziet er om jouw pols inderdaad heel goed uit! Veel plezier ermee.

1 like

Een prachtige vintage chrono en wat ziet hij er nog gaaf uit!
Wat een vondst, erg, erg mooi… Geniet ervan!

1 like

Wauw wat een aanwinst😍

1 like

Gaaf! Veel plezier ermee

1 like