NA : verloren belofte uit 1997 : eindelijk daar komt ie

Tjonge jonge jonge,

Ik weet niet hoe en waarom ik het gedaan heb maar ik heb dus wat gekocht.

Ik neem jullie mee op avon… nee joh doe normaal. Ik ben op mijn telefoon en ik heb echt geen inzicht om hier een heel verhaal neer te gaan plempen.

Doe het toch wel een beetje.

Anno 1997 op de middelbare Montessori in Rotterdam Blijdorp. Iedereen droeg Helly Hansen zeil jassen en timberlands. Pelle pelle broeken en veel FUBU. Muziek voor de sfeer:

En deftones kwam net uit met deze knaller:

Twee kampen : de altos/skaters en de kakkers. Ik zat daar een beetje tussen in en kon met beide goed opschieten. Vond beide muziek stromen ook wel gaaf.

Ik zat in de tweede HAVO en kwam van een dorp buiten de stad. Ik had het nogal verpest met de school leiding op het gymnasium daar in de eerste dus ik moest naar een andere school.

Spannend, naar de grote stad maar na binnenkomst bij mijn klas werd ik meteen in een groep getrokken die tot nu toe nog steeds bestaat. We waren zo hecht dat we op 1 na , ALLEMAAL zijn blijven zitten in de tweede.

Tsja, er waren nu eenmaal leukere dingen te doen dan te leren. Spijbelen, roken, door de koopgoot heen slenteren en naar de Warhammer winkel gaan. Effe een frietje halen bij de burger king en je kon er weer tegen aan. Plaatje voor de sfeer

Mijn klasgenoot kwam uit Hilligersberg, heel slim een aardig en compleet gestoord. Samen Southpark kijken toen het uitkwam. Hij was half Engels en was groot Newcastle fan , uiteraard meegekregen (of moet ik zeggen geforceerd) van zijn vader. Zijn vader had een tag heuer f1 Quartz en die had hij aan zijn zoon gegeven.

Ik besloot toen en daar dat ik er ook eentje wilde hebben.

Wat een gaaf horloge was dat. Na een twee jaar ben ik weer naar mijn oude school gegaan en ben deze klasgenoot uit het oog verloren. Hij bleef in de stad wonen. Ik ben ondertussen alweer in het derde land bezig.

Een aantal jaren geleden ben ik hem bij toeval tegen gekomen met de voetbal toen ik in Boedapest woonde. En verrek hij had het zelfde horloge om. Toen begon het wel te knagen.

Na wat zoeken op verschillende fora over vintage tag heuer kwam ik tot de conclusie dat het de 2000 professional moest worden. Liefst Quartz : set and forget! Tijdloze duiker lekker klein en dun. Van een mooi merk. Jaren 80? Ja dank u hartelijk!

Met wat doorzoeken kom je dan op de holy grail van de 2000 uit. De MOONDUST….

allememaggies dat moest hem worden. Zeldzaam , understated, geweldig!

Ik heb na jaren van e-mail alerts en zoeken er altijd naast gegrepen. Toen kwam ik op HF er eentje tegen die nét verkocht was. Kon wel janken. Net gemist !

We zoeken door. Op het serie nummer kon ik dus niets vinden en van de week maar weer eens met ledige ogen naar de “this item is sold out” websites gekeken. Toch maar nog een keertje kijken op eBay …. Holy shit er is er eentje, medium size… ik heb mijn partner aangekeken en zei “ schat, ik weet dat ik altijd zei dat als ik een bepaald horloge zou vinden dat ik die dan meteen zou kopen?” Ik heb hem gevonden. Met een knik van de baas was het meteen gedaan.

Direct gekocht. In vrij goede staat en de bezel en bracelet zijn in top staat. De rest kan altijd wel gerepareerd of gerefurbished worden. Al kost het repareren dubbel wat het gekost heeft. Deze gaat nooit meer weg.

Verkoper was op vakantie en stuurt het horloge volgende week op. Maakt niet uit ben toch verzekerd met eBay kopers garantie. Als het niets is dan kijken we maar weer verder.

Plaatje van de advertentie :

ik maak een mooie NA als ie binnen is. Ik wilde enkel melden dat het eindelijk gelukt is.

151 likes

Gaaf! Kijk er ook af en toe met een schuin oog naar! Gefeliciteerd met deze knappe topper :ok_hand:
Benieuwd naar de plaatjes zodra om je pols👍

1 like

Tja kl@te virus is het.

Hoop dat die snel om je pols zit :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd !
Prachtig horloge.

1 like

Mooi verhaal! Gaaf horloge, ben benieuwd naar de foto’s als ze binnen zijn!

1 like

Mooi verhaal @Luxata, mooi dat je ‘the one’ hebt kunnen vinden. Hopelijk na aankomst net zo blij als nu. Je tab-counter van je browser kan nog hoger, even doorspelen :wink:
Op mijn mobiel is het zo erg dat er geen getal meer staat, alleen nog een “:D” smiley :rofl: :sweat_smile:

1 like

Mijn beste,

Nog even geduld en dan heerlijk genieten.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hoe mooi is het dat je je holy grail hebt gevonden en al een trip down memorylane hebt gemaakt, nog voordat de grail er is?

Ik hoop dat je nog nagels over hebt als het horloge er eindelijk is.

Na het lezen van dit topic, ben ik in ieder geval benieuwd naar je NA topic.

2 likes

Nooit gedacht om er één te scoren bij de Tag Heuer company zélf ?! :smiley:
Eventjes mailen of gewoon bellen, of er ééntje nog via ‘de bron zelf’ gekocht kan worden … :smiley:

1 like

Haha I post op Firefox en gebruik dan Safari om andere tabs te zoeken. Die gebruik ik ook echt nooit dus :joy:

Ik zal mijn partners spiegel reflex gebruiken om mooie foto’s te maken. Misschien is het horloge wel helemaal aan bonken… ik neem jullie allemaal mee op reis haha

1 like

Oh ja wishful thinking … een NOS :drooling_face:… naja we gaan hem zo nieuw mogelijk krijgen. Maar eerst eens zien wat er nodig is. Ik heb op de tag heuer pagina gezien dat in UK voor vintage quartz een volledige overhaul ongeveer 610 kost. Plus een kast en armband rehaul is 350 er boven op.

Is een beetje gekkenhuis. De Europese prijzen geven ze niet eens . Staat enkel “prijs na onderzoek” . Dus ik wacht het even af. Hij hoeft ook niet helemaal nieuw en het ziet er naar uit dat de grote dingen allemaal in orde zijn voor de leeftijd. Mag ook wel een beetje karakter hebben. We gaan het rustig bekijken. Enige wat ik meteen laat doen is alle rubbers vervangen.

3 likes

Ik wens je alle succes bij het volledig goed krijgen van je Tag Heuer. :smiley:

1 like

Proficiat en bedankt voor het delen van dit mooie verhaal!

1 like

Al meer verhaal voor een pre-NA dan menig ander voor een NA. Hulde!
Felicitaties en complimenten bewaar ik voor het NA topic.

1 like

Belangrijk om een beetje in de sfeer te komen vind ik dan :). Met een beetje NA kan je ook wat meer van je persoon laten zien. Zo leren jullie mij ook wat beter kennen !

2 likes

Wauw,
Mooi verhaal. Erg benieuwd naar het NA topic. :smiley:

1 like

Gefeliciteerd met de aankomende nieuwe aanwinst!

Als het horloge binnen is, en je wilt hem laten nakijken of laten reviseren, overweeg dan eens Kalle Slaap van Chronoglide. Op dit moment hebben ze een inname stop vanwege hoge drukte. Mijn Heuer uit 1983 is daar nu ook in afwachting van service :wink:

Mijn Heuer :sunglasses::

6 likes

Gefeliciteerd. Wens je er straks veel plezier mee.

1 like

Goede tip ! deze is net voor of net na de overname van heuer gemaakt. Eerste keer in de catalogus van 1985. Dus geen heuer maar goed !

Hopelijk is hij gemaakt in 84 (geboorte jaar ) maar daar kan ik helaas niet achter komen ivm geen serie nummers op de kast. Volgens mij deden ze dat niet echt regelmatig in die periode.

1 like