NA | Zodiac Grandrally (ZO9600)

Vanmiddag onder het genot van een shot waterige cafeïne bij de Valk een ‘Zodiac ZO9600 Grandrally Chronograph SS Silver’ van @Cricket33 overgenomen. Helemaal leuk! :heart_eyes:

Volgens Zodiac zelf een “extremely wearable timepiece for the modern man” en ze hebben wat mij betreft gelijk. Deze Grandrally draagt prima.

Ik heb hem nu een paar uur om de pols, geen centje pijn. Dit horloge lijkt met zijn 41,5mm kastomvang op papier een tikje aan de grote kant, maar daar merk je helemaal niks van. Het is sowieso niet mijn smaak om met ‘een damesmaatje’ rond te lopen :wink: … dus dit kan best.

Ligt lekker op/om de pols! :sunglasses:

Nu ik toch bezig ben met de specificaties, hier is de rest:

Case size: 41.5 mm x 48 mm
Case thickness: 14 mm
Lug width: 20 mm
Movement: Quartz Chronograph
Origin: Swiss Made
Packaging: Zodiac Black Box
Water resistant: 10 ATM

(Bron: Zodiacwatches.com)

Komt dit horloge je bekend voor? Dat zou best eens kunnen. Deze Grandrally is namelijk een blijk van waardering aan een eerder uitgebrachte Zodiac, uit vervlogen tijden. Toen geluk nog heel gewoon was.

Nou zou ik daar een heel verhaal over kunnen schrijven met linkjes en quotes o.a. over Heuer (… jaja, daar lijkt 'ie ook best wel op!) maar dat ga ik niet doen want dat is al gedaan, namelijk door @Eddio. Leerzaam en vermakelijk leesvoer over dit horloge, waarvoor dank: Klikkerdeklik.

[…] rest assured: With a Zodiac Swiss watch on your wrist, you’ll be geared up for every occasion.

Nog één ding. Ken je dat verhaal van die verwijderbare bandpennen? Die zijn er niet!

Schakels plaatsen en verwijderen is dan ook echt een fluitje van een cent, heerlijk! Natuurlijk niet iets wat je dagelijks doet, maar 't is wel ontzettend handig als je bijvoorbeeld even een foto wil maken. Duim erop, beetje druk uitoefenen en klik de band is los. Nu denk je vast: Oeps, gaat dat niet te makkelijk enne raak je het horloge daardoor niet kwijt? Nee! Er zit best wel wat weerstand op en het is een echt klikdingetje. Kan het niet beter uitleggen helaas.

Omdat bewegende beelden meer zeggen dan mijn geouwehoer verwijs ik je graag even naar deze Youtube video alwaar op 03:40 het syteem duidelijk wordt uitgelegd “… which is just mind blowing!:wink:

Oh sjips, over dit technologische standje had @Eddio ook al geschreven! :see_no_evil:
Dan nog maar een paar foto’s …

Ik durf nog niet te zeggen of dit een blijvertje gaat zijn. Het is mijn eerste met een lichte wijzerplaat en in deze stijl, ik moet er aan wennen merk ik. Heb teveel duikers gedragen de laatste jaren. Ik geef dit wel een serieuze kans en dus de komende dagen ben ik volgens Zodiac geared up for every occasion. Feest.

Dank voor het lezen/kijken! :slight_smile:

56 likes

Prachtig! Veel plezier met dit prachtexemplaar.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een zéér bewonderenswaardige aanwinst!!
Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat deze Zodiac een langgerekte polstijd krijgt. :watch:

Maar voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi ding Remco!

1 like

Mooie chrono! :ok_hand:

Veel plezier ermee!

1 like

Goede keus @junior en leuk verhaal erbij. Geniet ervan!!!

1 like

Gaaf hoor!
Veel plezier ervan👍

1 like

Ziet er goed uit !

1 like

Ziet er goed uit!

1 like

Heel gaaf!! :+1:

1 like

Mooi!

1 like

Top aankoop !

1 like

Staat je goed Remco. Geniet ervan!

1 like

Dank jullie wel! :ok_hand:

Het is echt een heel leuk horloge, tikt prima de tijd. Het merk Zodiac zei me tot voor kort niet veel maar heeft wel wat betekenis in de horlogegeschiedenis. Vind ik ook altijd wel leuk, geen rotzooi dus! Wel jammer dat ze zo’n heruitgave niet gelijk in een automaat op de markt brengen. Maar goed het voordeel van een quartz is dat het een heerlijk grijp & gaan klokkie is, geen omkijken naar! :sunglasses:

Mooi :ok_hand:
Veel draagplezier :+1:

1 like

Heel mooi!

1 like

Erg gaaf horloge :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik vind Zodiac een zéér interessant merk.

Prachtig horloge

1 like

Wat een tof horloge :star_struck: gefeliciteerd.

1 like

Prachtig horloge! Feli met deze NA. Lekker gedurfd en anders dan anders. Heel Zodiac.
En vermakelijk geschreven topic, thx :+1:!

1 like