Soms blijft een horloge maar langskomen op Ebay. In dit geval een lelijk eendje. Niet compleet, flink gebruikt en stralend vies… maar wel een Gruen. Ik kreeg medelijden. En ach, wie weet was er wel een zwaan van te maken.
Wat is het? Een dames zakhorloge uit de jaren 20. Opvallend met een decentrale secondenwijzer. Het uurwerk een 10 1/2 ligne caliber 794, 795 of 796. Gemaakt in guild factory F (=Emile Frey).
Balen zeg; dat stomme Global Shipping Program van ebay mogen ze van mij sowieso gelijk afschieten. Het verbaast me dat dat je hem überhaupt kopen kon. Meestal word je gelijk geblokkeerd als het om horloges gaat
Uh? Ongeveer al mijn Gruen horloges komen uit Amerika. Nog niks van een blokkade gemerkt. Tenzij de verkoper international shipping niet aangevinkt heeft, maar dat is vaak in overleg toch mogelijk.
Zal het radium zijn geweest? Meestal worden bepaalde merken geblokkeerd, zoals Seiko of Longines. Maakt niet uit wat het is, als zo’n geblokkeerd merk er op staat kan je het niet kopen. Ook al is het een baksteen.
Ja, kan niet anders dan radium alarm geweest zijn. Hier zat nog een mooie dikke laag op en geen glaasje… dus op de Geiger ongetwijfeld een mooie dosis.
Ok, is het gekoppeld aan het merk? dat wist ik niet. Ik probeer natuurlijk meestal Tissot’s te kopen, wordt ook altijd geblokkeerd; tenminste, als de verkoper global shipping program gebruikt, normale verzending gaat prima
Vreselijk irritant in elk geval. Heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met prijsmanagent van horlogefabrikanten, maar waarom ook vintage horloges blokkeren?
Maar in dit geval gaat het wellicht inderdaad om het radium