Mooi ding
Denk dat ik deze persoonlijk had laten liggen
Gelukkig heeft Tissot nauwelijk zakhorloges met lume gemaakt, dus de verleiding om er een te kopen is ook klein
Mooi ding
Denk dat ik deze persoonlijk had laten liggen
Gelukkig heeft Tissot nauwelijk zakhorloges met lume gemaakt, dus de verleiding om er een te kopen is ook klein
Dus je bedoelt dat ze… zeldzaam zijn? En dus logischerwijs heul erg interessant voor de verzamelaar?
Haha, daar heb je weer een punt
Maar over het algemeen zijn die exemplaren met lume nogal saai en utilitair; niet mijn smaak. Dus ik heb weinig moeite om daar met een grote boog omheen te lopen.
Na een hoop getwijfel en gezoek online ook een mooie gele gevonden welke erbij past.
De blauwe 6009 is inmiddels bij de Douane in NL dus hopelijk duurt dat niet te lang, maar we gaan het zien.
Meten is pas echt weten. En het is altijd een optie om te relumen. Als de straling heel hoog is en ik haar niet om mijn nek durf te hangen.
Ik heb maar heel weinig Gruen zakhorloges gezien die licht geven. Dus denk inderdaad zeldzaam. En als het dan maar 32dollar (ex verzendkosten) is voor een uurwerk is wat loopt. Tja
En het is sowieso een upgrade van deze mislukking :
Klopt helemaal. Was niet als kritiek bedoeld
Meer dat ik zelf nooit zakhorloges koop met lume; het aanbod zakhorloge is zo groot, die paar met lume laat ik wel liggen
Weet ik. No worries!
Zojuist gekocht…
Favre Leuba automatisch.
Ik heb goede hoop dat ik hem kan repareren.
Er staat niet bij wat er stuk is, alleen: doet het niet…
Dat kan variëren van " zal wel een nieuw batterijtje in moeten" tot " reddeloos verloren vastgeroest" of "missende onderdelen omdat er al iemand heeft zitten knoeien ’
We gaan het zien!
Ziet er op het eerste oog compleet uit.
Bijzondere fijnregeling bij het kompas, nooit eerder gezien.
In de categorie “doet het niet” verwacht ik morgen deze Fortis binnen te krijgen.
Ook hier geen indicatie wat eraan scheelt.
Ik hoop in ieder geval dat de zwarte stippen in de plexi zitten en niet op de plaat. Morgen weet ik wellicht meer.
Moet vast ook een nieuw batterijtje in
Wellicht.
En anders de firmware updaten…
Komt deze van Buyee?
Nee, uit Zweden.
Van Buyee dan had het horloge veel te duur geworden qua verzendkosten, invoer enzovoort.
Leuke vondst, jammer van de 6
Ja, apart hè?
Laat m dan gewoon weg, zou ik denken
Update op bovenstaande niet-lopende incoming Fortis.
Zojuist binnen, firmware update (lees: tonrad effe vastdraaien) bleek voldoende om deze robuuste Unitas 6310N weer te laten lopen.
10 minuutjes poetsen en een glaasje. Snel op het eerste het beste bandje en voilà
Beurtje is natuurlijk wel nodig, maar met dit lijntje is weinig mis
Het kan verkeren…
De amplitude toont aan dat een onderhoud welgekomen zou zijn maar dat zijn hele nette cijfers en mooie strakke lijn zo. Het mag al eens meevallen inderdaad