Vintage incoming (Deel 2)

Is me nog niet opgevallen, kun je vertellen wat je zo mooi vindt aan de sub dial?

Dat kan ik wel. Die LP groeven en de kleur zijn toch fantastisch?

2 likes

Dat heb ik ooit vaker gehoord… :crazy_face: :innocent:

4 likes

Waar haal je die quote vandaan? Dat kan ik nooit getypt hebben! :upside_down_face:

2 likes

@Macx die President lijkt wel op mijn Technos met Felsa 415, ander deksel.

10 likes

Ik heb de gok gewaagd en deze Seiko 6139 blue Pogue onderweg. Glaasje is flink bekrast, maar de wijzers en plaat eronder lijken zeer veelbelovend. Hopelijk komt hij snel binnen, dan nieuw glaasje erop en dragen!

19 likes

Spannend!!! De datum en dag schijven zitten die er wel in?
Of lijkt dit door de hoek en glas van niet

Leuk! Vroege kast lijkt het, gezien de inkeping bij de kroon en de twee delige seconde wijzer. Dag/datum schijven zitten er in, te zien bij inzoomen en anders zou je het onderliggende metaal zien.

@Macx nog ff foto binnenkant deksel van mijn (Spillman?) kast.

11 likes

Ben al weken in de nopjes van deze. Macro foto’s zijn nog steeds niet gemaakt dus maar even een wrist shot. Mijn NA, 18k wit-goud kast en wijzerplaat gezet met 4 diamanten. Longines Ultra-Chron Flagship. Buiten het forum gekocht en in uitmuntende vintage staat. Echt smetteloos. Kleurt mooi op in verschillende lichtomstandigheden. 36000bph tikt prachtig. Je weet alleen wat het is als je een kenner bent, understated dress watch precies wat ik wilde.

22 likes

Klopt, die zit er volgens mij wel in alleen door de vele krassen en net de verkeerde hoek zijn ze niet zichtbaar, andere foto leek deze wel te zien te zijn, maar de staat is nog even afwachten.

Het is een vroege ja, maart 1970. Ik wilde al een tijde weer een Pogue, heel lang zitten kijken naar een vroege gele, maar daar te lang naar gekeken dus iemand anders was me voor :sweat_smile:
Heb heel vaak een gele Pogue gehad en steeds na een tijdje weer eruit, ook de zwarte coke (6030) gehad maar nooit een blauwe, dus nu eens kijken of deze langer in de verzameling gaat blijven.

1 like

Ik denk dat de cijfers en letters vervaagd zijn doir UV… Je ziet ze net op de foto.

Voor de afwisseling een keer een bod uitgebracht op een zakhorloge, ik vind deze wel mooi, de plaat ziet er nog goed uit en het is een Doxa, dus leuk om erbij te hebben.

Leuk opknappertje.

13 likes

Dit is de binnenkant van de Cueva wat een Spillman kast zou zijn.

6 likes

Het was een lange maand……of mijn geduld was korter… anyway the king has arrived

20 likes

15 likes

Ja, een echte King Seiko. Het blijven mooie horloges en zeker deze👍

2 likes

Ja en in verhouding een “lage” prijs voor zulk horloges vind ikzelf.
Als ik het vergelijk met de king seiko van een paar jaar geleden

1 like

14k 8 3/4 ligne Tissot dameshorloge uit eind jaren 20, ontbrak nog in de collectie. En verder voelde ik me geroepen deze te beschermen tegen goudzoekers. Met de huidige idiote prijzen van edelmetaal wordt er zoveel moois omgesmolten :roll_eyes:

23 likes

De catalogus er op nageslagen, zo te zien is het een ref. 112 “Mirage”. Kast van de bovenste, maar wijzerplaat van de onderste:

Nou moet ik toch echt maar eens op zoek naar grosgrain lint en bijbehorende sluitingen om het periodecorrect te maken :blush:

11 likes

Top! Zo zonde als de smelters los gaan.

Yes! :partying_face: De juiste maat lint zal niet meevallen. :sweat_smile: De lugs zijn vaak ligne ipv cm en dus rare maatjes. Weet je van welke merken tissot gebruik maakte voor de “clasps”?

3 likes