Nee geen flauw idee. Heb zelfs nauwelijks afbeeldingen van hoe dat er uit zag, sluitingen staan zelden in beeld. Enige wat ik zo snel kon vinden is dit, maar of dit lint bandjes zijn?
Dat ziet er eerder uit als lint of velvet op dun leer. De gespjes zijn wat te ielig voor een grosgrain ribbon. Want bestaan uit 2 delen waarbij het in elkaar klikt. 1 deel is schuifbaar om de band op maat te maken. Het andere deel zit aan het eind (met een loop in de band). Voorbeeld:
Er zal vast wel wat documentatie geweest zijn, maar uit die tijd is maar heel weing te vinden, zeker wat betreft accessoires of kastonderdelen. Ik ben al heel blij dat ik een catalogus heb kunnen vinden, zulke oude zie je ook maar heel zelden (lees: de enige die ik ooit gezien heb heb ik maar gekocht ).
Maar over het algemeen zijn die exemplaren met lume nogal saai en utilitair; niet mijn smaak. Dus ik heb weinig moeite om daar met een grote boog omheen te lopen.
Ook een resist, alleen een iets minder oude dan de blauwe 6009. Deze is augustus 1971, vorig jaar nog geserviced. Dus al met al moet dit goed komen, hopelijk ook deze snel binnen.
De blauwe 6009 is inmiddels bij de Douane in NL dus hopelijk duurt dat niet te lang, maar we gaan het zien.
Meten is pas echt weten. En het is altijd een optie om te relumen. Als de straling heel hoog is en ik haar niet om mijn nek durf te hangen.
Ik heb maar heel weinig Gruen zakhorloges gezien die licht geven. Dus denk inderdaad zeldzaam. En als het dan maar 32dollar (ex verzendkosten) is voor een uurwerk is wat loopt. Tja
En het is sowieso een upgrade van deze mislukking :
Klopt helemaal. Was niet als kritiek bedoeld
Meer dat ik zelf nooit zakhorloges koop met lume; het aanbod zakhorloge is zo groot, die paar met lume laat ik wel liggen
Zojuist gekocht…
Favre Leuba automatisch.
Ik heb goede hoop dat ik hem kan repareren.
Er staat niet bij wat er stuk is, alleen: doet het niet…
Dat kan variëren van " zal wel een nieuw batterijtje in moeten" tot " reddeloos verloren vastgeroest" of "missende onderdelen omdat er al iemand heeft zitten knoeien ’
We gaan het zien!
In de categorie “doet het niet” verwacht ik morgen deze Fortis binnen te krijgen.
Ook hier geen indicatie wat eraan scheelt.
Ik hoop in ieder geval dat de zwarte stippen in de plexi zitten en niet op de plaat. Morgen weet ik wellicht meer.