Update.
net wat off topic, maar zelfde principe. Heb ook interesse in koffie en in de duurdere handmalers, het merk Commandante heeft het principe van een handmaler voor koffiebonen een patent voor gekregen.
Het bedrijf is begonnen in 2005 terwijl hetzelfde principe van een handmaler al sinds 1850 zoiets bestaat. Doordat ze het patent hebben schoppen ze concurrenten uit de webwinkels van amazon etc, ook een manier hoe je kan omgaan met je concurrentie, niet je product verbeteren maar gewoon ervoor zorgen dat er niks anders is
De International Watchman (IWM) slaat weer toe.
Wijziging van de zomer van bedrijfsnaam van CheapestNATOstraps in CNSbands, het hele woord NATO van alle producten verwijderd (en de hele site trouwens), het mocht niet baten.
Die kl#relij*er IWM zelf is trouwens een grote scam. Als je op zijn site iets wil bekijken dan moet je eerst member worden, de leveringsvoorwaarden zijn helemaal leeg enz.
Vind het vooral best zielig voor onze Zweedse schone.
Die Zweedse schone, ofschoon ik het een aardige dame vind, levert wel echt wat ze zegt: Cheap-ass NATO straps. Want ze lubberen en zijn in mijn ervaring echt niet goed.
Ik zou het makkelijker maken voor mezelf, ik zou gewoon geen zaken meer doen met de VS. Als ik het goed begrijp gaat het puur om webshops die zaken doen op de Amerikaanse markt, en die kan ik missen als kiespijn.
Of heeft ie ook Europese trademarks? Dat lijkt me hier moeilijker met prior art inzake de NATO.
Ach, de kwaliteit is chips maar ze brengt maandelijks tientallen nieuwe kleurtjes en modelletjes uit. Ik ben eerder uitgekeken op de bandjes dan dat ze slijten/kapot gaan.
Ik ben er wel blij mee. Ik heb volgens mij 300+ bandjes van CNS in mijn bakken liggen.
Hij sluit ze af omdat ze op een Amerikaans ecommerce platform (Shopify) zit en een Amerikaanse betaalprovider (Stripe) gebruikt.
Die IWM laat zijn advocaat een briefje sturen en zij sluiten haar af.
Toch vermeldt Omega ook gewoon NATO straps op hun website; en ook op de Amerikaanse website → https://www.omegawatches.com/en-us/accessories/nato-straps/catalog
Kennelijk heeft de Swatch Group meer advocaten dan die trol en begint hij, of zij, daar niet aan.
ik snap dat ze overpriced zijn, maar zijn ze nog wel fijner dan een NATO van 20/30 euro? of zijn ze het geld echt niet waard?
Hij richt zich op de kleine vissen?
Zijn daar nou geen alternatieven voor? Het kan toch niet zo zijn dat Europese bedrijven geraakt moeten worden door dit soort onzin uit de Verenigde Staten? WooCommerce is de marktleider in Duitsland en België, en da’s open source, kun je gewoon zo downloaden bovenop wordpress, wat ook open source is.
Het enige wat zij moet doen is Shopify gedag zeggen, een Europese webshop hoster zoeken en je bent klaar. SecurionPay er bij en ook de betaalkant is Europees, dus bob is je oom.
Als ik haar was zou ik dat geld niet in advocaten steken, maar in EU-hosting partijen, betaalproviders en ecommerce platformen. Of open source bij een EU hoster.
Laat de VS de tering krijgen, met die mafklapperige Angelsaksische wetgevings-cultuur van ze.
Yep, Chris dat is de oplossing.
Ze heeft een Zweeds bedrijf. Als ze een Europees ecommerce platform en PSP neemt kan die IWM haar niets meer maken.
Dat is ze nu koortsachtig mee bezig.
Zie ook
Sowieso ook beter als ze zich verre houdt van Azure en Amazon, maar gewoon een locale partij pakt. Ik ga er vanuit dat WordPress / WooCommerce niet als container draaien of cloud native zijn, maar gewoon als LVM draaien in een Linux servertje.
Als je daarmee bedrijven als Google Amazon en Microsoft omzeilt heb je niet alleen geen last meer van takedown notices omwille van patent trollen, maar kun je tegelijkertijd roepen dat je Schrems II en dus beter GDPR compliant kunt zijn met je persoonsgegevens in je webshop. Omdat zo’n hoster geen FISA 702 en Cloud Act na hoeft te leven, zeg maar.
Maar goed, dat zijn waarschijnlijk niet de eerste aspecten waar een beginnende NATO verkoper aan denkt wanneer ze een webshopje begint.
Leuk dat het kantoor van cheapest NATO straps exact tussen het gemeentehuis (ik heb daar nog als consultant gezeten) en Biljardpalatset / Record Hunter zit. Ik heb op Kungsholmen echt enorm veel tijd en geld verspild.
Dat kan zeker. Zijn Open Source systemen. Ze kan ook in Zweden bij andere systemen kijken:
Het lastige is dat veel systemen toch op Amerikaanse technolgie draaien danwel een Amerikaanse moeder hebben. De Nederlandse SEOshop is nu van Lightspeed (Amerikaans bedrijf), Adyen heeft een grote Amerikaanse dochter enz.
Wauw een bandje voor iedere stemming?
Haha, dat ook.
Ik heb het meer voor mix-and-match. Net zolang door alle combinaties tot je de juiste combo hebt. Rode secondewijzer bij een bandje met een rood biesje, blauwe bezel een blauw baantje in de band, witte plaat weer iets wits of zwart etc.
Een beetje zoals Omega ook met haar suggestietool op haar website doet. Ik doe dat in real time.
Heb misschien van die hele zwik van november 10 banden op horloges gehad. Rubber nog niets, is echt flut.
Toch zitten er ook wel bandjes van acceptabele kwaliteit bij. Met name de katoenen NATO’s vind ik leuk, en de “classic” pebble/suède/pull-up bandjes zijn over het algemeen echt prima voor het geld.
Yep, die zijn prima Toni. Ook de DeLuxe NATO’S zijn goed. Geborsteld metaal, stof is ok, zien er top uit.
Site is weer up and running.
Bijzonder is dat de site nu op de Amerikaanse BigCommerce draait.
BigCommerce is overigens wel degene die de Cannabis-gerelateerde eCommerce in de VS draait. Het riskantere, net (of net niet) gereguleerde werk denk ik.
Die ribbed nato’s van CNS zijn plastic en een beetje stug, maar ik vind ze er beter uitzien dan welke NATO dan ook.
Dat mag, zolang de hosting partij die aan de knoppen zit maar niet Amerikaans is. Want als jij open source of perpetually licensed software aan een hoster verkoopt is daar de kous mee af.
Wat grappiger is is dat Shopify door een gast uit Koblenz opgericht is in Canada, maar blijkbaar willen ze het braafste jongetje in de klas zijn op takedown-gebied. Als ik ome Tobi was zou ik het verhaal naar Duitsland terug verplaatsen en dan vol op het orgel van de EU controls en reguleringen gaan zitten. Dat zou eens wat zijn. Maar goed, hij gaat het niet doen.