Mijn Breitlings en Tudors (alle vier cosc) lopen allemaal erg netjes met geringe tot geen afwijking op de Weishi. Ook mijn niet-COSC Breitling deed niet onder voor COSC broertjes overigens. Na een paar dagen dragen begint er pas een afwijking te ontstaan.
Ik heb ook een San Martin met een PT-5000 die onwaarschijnlijk nauwkeurig loopt. Aangeschaft in april en na twee weken dragen nog geen seconde afwijking. Doet het nog steeds spot-on. Dat vind ik toch wel knap voor een klokje van 300 (en een beetje) eurootjes.!
Precies! En dan blijkt uit mijn ervaring dat in dagelijks gebruik de timing niet hetzelfde blijkt als op de grapher. Maar een chinees van 300 euro die het ook kan zet de rest mooi te kakken.
Mijn ervaring met een aantal Seiko’s (zeker niet alle) is dat ze vanaf nieuw inderdaad +/- 5 lopen, maar na een poosje ineens vertragen tot pak ‘m beet -20 tot -30.
Maar na 4 dagen nog spot on was voor mij bijzonder.
Niet volledig mechanisch, dus valt eigenlijk buiten dit topic. Jouw Springdrive heeft namelijk gewoon een printplaat… Alleen de aandrijving is dus mechanisch…
Ik vind het ook heel bijzonder dat zoiets kan werken.
Maar het is toch eigenlijk wel waar dat een quartz-uurwerk uiteindelijk ook mechanisch is. Er zit letterlijk een kwartskristal in dat 32786 maal per seconde echt beweegt