Navitimer in het zonnetje 🔅

In 1952 lanceerde het Zwitserse horlogehuis Breitling een uniek horloge: de beroemde Navitimer , een samentrekking van navigeren en timen. Het werd een pols-chronograaf waarin alle navigatiefuncties en berekeningen zijn opgenomen die voor piloten van belang zijn.

32 likes

De Navitimer :heart_eyes:
Als er 1 horloge is dat ik gewoon ooit moet hebben, dan is het deze wel. Al heb ik geen idee welke type juist. Elke keer komt er weer een andere voorbij die nog mooier is.

Topper!

7 likes

Deze blijft een toppertje

8 likes

Idd topper!

8 likes

Ik heb er sinds afgelopen week ook 1, echt een icoon!

10 likes

Hij is geweldig.

9 likes

Ik dacht dat ze het ontwerp gekocht hadden van Sinn ofzo?

2 likes

Ik dacht precies andersom

2 likes

Blijft een topper, momenteel even niet in mijn collectie maar dat zal verwacht ik niet lang meer duren :grin:

1 like

Ik wil ook meedoen:

4 jaar oud:

50 jaar oud:

afbeelding afbeelding

Klassieker!

13 likes

Blijft een tijdloze klassieker. Bedankt voor het delen

1 like

Ik doe moe

7 likes

Ach jongen…

1 like

Mee :slight_smile: nog moe van covid…

Jouw oudje is ook leuk

2 likes

Ik doe natuurlijk graag even mee

Al had ik wel een uitgebreider verhaal verwacht. Maar goed, niet iedereen heeft natuurlijk dit mooie boek :wink:

7 likes

Toen Breitling failliet ging heeft de oude Helmut Sinn de machines en ontwerpen uit de boedel van ze gekocht, waaronder dus het ontwerp van de Navitimer die Sinn graag wou hebben en maken.

Op het moment dat Breitling weer nieuw leven werd ingeblazen heeft Sinn de machines en ontwerpen voor een zacht prijsje weer terug verkocht op voorwaarde dat ze zelf de Navitimer mochten blijven maken, vandaar de Sinn 903.

9 likes

Klassieker, terecht in het zonnetje!

2 likes

Nee helaas, het geld is weer op na de 5de NA dit jaar :shushing_face::sob:

1 like

Ik heb even overwogen om een Sinn Navitimer te kopen maar iets weerhield mij. Er hoort toch gewoon Breitling op te staan denk ik…zijn er ook Sinn 903’s hier op het forum?

3 likes