Nederlandse benaming dresswatch

Kleedklok

3 likes

En hoe moeten horloges voor het mannelijke geslacht dan aangeduid worden? :upside_down_face:

2 likes

Tja…:thinking:

1 like

Gelegenheidshorloge werd in een ander topic geopperd. Dat werd neergeschoten en een goede vertaling is daar ook niet te vinden…Feit is wel dat de engelse taal ruim 2x zo veel woorden heeft als het Nederlands, dus veel engelse woorden kunnen niet accuraat vertaald worden naar het Nederlands.

1 like

En dan zijn er nog horloges die vaak als dress watch worden uitgeduid maar dat volgens mij niet zijn, zoals deze vier:

Hoe moeten die genoemd worden? Ook in het engels weet ik dat niet…

3 likes

Dat is een goeie vraag. Vroeger waren dat gewone/normale/alledaagse horloges.

3 likes

Vintage daily beaters?:thinking:

2 likes

Beaters kan ik me minder in vinden…

2 likes

Dat zijn die van jouw niet, het was meer met het idee dat het vroeger gewone dagelijkse horloges waren.:heart_eyes:

2 likes

‘Tijdloos’ kan niet met horloges. :wink:

4 likes

Ja, dat snap ik😉

1 like

Haha, je hebt gelijk Harry, dan zouden “tijdloos” en “horloge” elkaars antoniem (of zoiets) zijn :grinning:.

2 likes

Een Keurige Kerelsklok? Een eenvoudige doch nette stoere tijdwijzer voor een Heer van stand?
Vroegâh, toen alles nog betâh was, droeg een man bij officiele gelegenheden zoals galarecepties, concerten en huwelijken helemaal géén horloge. Dat was not done voor een Heer als je je in een omgeving begaf waarin tijd geen rol speelde.

2 likes

Kostuumhorloge

Of jasje-dasjeklokje

4 likes

Gelukkig zie ik dat soort dingen nooit voor me :wink: Voor een “jurkhorloge” is de datum te veel en zijn de wijzer te grof :slightly_smiling_face:

1 like

Het kan zijn dat die benaming al voorbij gekomen is, maar zo zou ik het ook noemen :+1:

P.S. Ben altijd jaloers op het woord “Middenstatie”. Prachtig :clap:

2 likes

:joy::joy::joy:

Hij is leuk @Jurk , mooi wakker worden dit!

1 like

Mensen, mensen, het enige correcte antwoord kan natuurlijk alleen “Calatrava” zijn.

4 likes

Huilt in Saxonia

3 likes

waarom voldoen deze dan niet aan de term?

Is dat vanwege de datum?

1 like