Nee hoor, hij is niet te klein

Ik zag een selfie aankomen, dit was jou moment.

Maar, nope je dacht een golden oldie bokser nodig te hebben om je punt te maken…

Persoonlijk , ben ik er nog niet aan toe om het aan te durven.
Maar vind het wel gaaf staan bij een ander, stijltje!

1 like

Pfffttt, dan pak je toch gewoon je mobiele telefoon

/s

Dit argument heb ik vaker voor zien komen, echter bestond de Daydate 40 of 41mm destijds niet. Denk je werkelijk dat Mike Tyson voor de kleinere Rolex was gegaan als hij de keuze had?

1 like

Zo loopt Tyler er ook wel eens bij:

Tyler 2

Dus een bepaalde stijl heeft ie…

LOL, tijdens de Rumble in the Jungle?

Telefoons toen hadden een draaischijf.

1 like

Uitgaan van enkel de diameter van een horloge is één van de domste afwegingen die je maar kan maken. Maar te groot kan zeker, te klein kan nooit.

2 likes

Waarom niet? Hij liep toen ook met kleine Cartiers rond. Kennelijk vond hij dat prima, anders had hij wel andere horloges gekocht.

Die man is te groot. Horloge is prima.

Hahaha thanks Hans!

Zo dan?

2 likes

Wat is het probleem?

3 likes

Waarschijnlijk zit het (te klein/goed/groot) tussen de oren.

Ik heb overigens meer issues. Zo durf ik geen enkel horloge van mij in contact met water te laten komen. Ook niet die 30ATM zijn.

1 like

De maat voering/trend in de jaren 80 was anders dan anno nu.

Ook Cartiers waren toen kleiner.

Zie ook dit onderzoekje; Horlogediameters door de jaren heen

Los daarvan; Vragen met vragen beantwoorden :frowning:

4 likes

Zeker mee eens dat iedereen moet dragen wat hij zelf wil.
Los daarvan.,Mijn mening.
Maat, kleur, kroon.
3x nix.

Super gaaf toch.

1 like

Kleinere horloges for the win! Ik zelf hoef die grote 41mm patser meuk niet ondanks mijn 19cm polsen! :grimacing:

Ik denk dat alle voorbeelden hierboven wel duidelijk weergeven dat klein classy is en te groot gewoon lomp. Mensen kunnen roepen wat ze willen maar ik draag gewoon wat ik tof vind.

5 likes

Persoonlijk vind ik het niks. Volgens mij is dat een man? Nageltjes gelakt en een klein horloge. Zal zeker een trendsetter zijn. Maar ik kan daar niet aan wennen. Ik heb zelf een 18,5 cm pols. Een kleiner horloge dan 40mm draag ik niet. De grootste is 44 mm.
Ik vind dit net kunnen. Het horloge steekt dan niet uit over mijn pols.
Maar zo heeft ieder zijn of haar smaak. Wellicht gaat het toch nog een trend worden hoor. Maar nog niet voor mij.

Seiko:42
Omega: 40
Straton: 44

1 like

That’s what she said… Or he said …

Ik denk dat zijn ‘fuck wat HF er van vindt’ attitude wel groot genoeg is :ok_hand:t2:

1 like

Onlangs deze vintage Pulsar ontvangen. Hij is klein , heel klein maar dat boeit me niet. Ik heb dunne polsen dus ik vind dat het kan. De een vind het te klein en vrouwelijk , ik vind het tof en ook prettig om een keer een klein horloge te dragen.

1 like

Zal ook weer sterk afhankelijk zijn van 't type pols op die manier (rond, plat) en wat voor iemand als “ideale maat” aanzien wordt.

Voor mij (klemtoon) is’ t een goede vuistregel dat de lug to lug max 2/3de is van de breedte van mijn pols. Dus niet de omtrek, maar vanuit de hoogte bekeken gemeten. Bij mij is dat 7.3 cm±, wat overeenstemt met mijn max lug-to-lug van ±47mm.

Ik vind 't heerlijk dat er dan langs weerzijden nog minstens 1/6de pols zichtbaar is, maar smaken verschillen en we zien hier ook veel liefhebbers die tevreden zijn wanneer er geen overhang is.

1 like