Nep advertenties Seiko op Marktplaats: Pas op

Ah die zilveren? Is wel vlakbij, zou eens af moeten spreken voor ophalen.

Ja. Stond eerder ook al op MP met zon zelfde advertentie. Fotos zijn van Ebay. Het horloge zelf is trouwens ook een vreselijke AM bak. :unamused:


Deze stond er gisteren en vanmorgen. Regelrecht van eBay geplukt.
Vandaag staat er een silver dial 6139-6002 op.

2 likes

2 likes

En daar gaan we weer, met een 6139-7100 en een 6139 8020

1 like

Vandaag zijn de SARB033’s aan de beurt

1 like

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Wij hebben een onderneming en verkopen veeal op Marktplaats. Doen ook nooit de betaalfunctie gebruiken want gaat vaak mis geld blijft te lang bij hun staan. Via whatsapp gegevens uitwisselen betallink sturen en klaar. Dus het is niet altijd oplichting :slight_smile:

Dit is geen mening van mij maar wat mij feitelijk is overkomen. Er is een groep actief die hier dagelijks gebruik van maakt door zo te werken.

Heb nooit aangegeven dat iedereen die hier gebruik van maakt een oplichter is. Heb het specifiek over de groep die mij ook heeft opgelicht. Dus snap je berichtje niet zo goed.

Het kwam over alsof iedereen die geen gebruik wilt maken van de marktplaats betaalfunctie je probeert op te lichten. Wilde duidelijk maken dat dat niet altijd het geval is.

Snap niet zo goed wat je daar niet aan begrijpt :wink:

Ik ook niet. Zou vooral iedereen het advies willen geven hier niet mee akkoord te gaan. Marktplaats heeft niet voor niets een betaalfunctie die kopers beschermen.

Waar voor precies?

Als ik het laatst via MP had gedaan zou de oplichter mijn geld nooit ontvangen hebben. Aangezien ik het zelf had overgemaakt naar zijn rekening is het geld foetsie.

Waarom ontvangt de oplichter het geld dan niet? Als zijn rekening gewoon gekoppeld is?

1 like

Ik moet toch eerst aangeven dat het pakketje is ontvangen. Zo gaat dat wel bij ‘gelijk oversteken’.

En als iemand dan een baksteen opstuurt in plaats van een horloge?

Of als PostNL iets verkeerd doet? Dan zit jij als verkoper met de gebakken peren.

1 like

Ja nja dan heb je in ieder geval meer bescherming dan hoe het laatst is gegaan.

En als het bij marktplaats niet goed gaat niet komen huilen waarom het 4 dagen duurt dat je je spullen niet ontvangt.

Er gaat genoeg mis met betalingen via marktplaats lees eens op het internet.

Je moet natuurlijk niet zomaar geld overmaken naar iemand. Maar als het een bedrijf is met een website adres gegevens kvk etc kan er imo niet veel misgaan.

Ja wellicht heel iets meer. Maar je kan als welwillende koper nog net zo goed beetgenomen worden door een verkoper. Ik zou veel meer waarde hechten aan andere dingen zoals meerdere succesvolle transacties/feedback over een langere periode.

2 likes

Voor mij voorlopig even geen marktplaats. :sunglasses:

1 like