New catch- full set ploprof!

Nieuwe catch! Ik had al een ploprof uit 1977, namelijk een MK2, maar deze kon ik echt niet laten liggen, unieke kans! MK1 full set, met zelfs het kassabonnetje van 650 gulden uit 1976! ( juwelier in Utrecht die er naar het schijnt vandaag op de dag nog is) Deze is sinds verkoop nooit geserviced of open geweest. Dit wordt dus een kluisligger uiteraard. Dit is ook de ploprof die gebruikt is voor 2 reviews op fratello! De andere ploprof zal nu een stuk meer draagtijd krijgen!
image|667x500

59 likes

Heel erg gaaf maar een horloge kopen om hem vervolgens in de kluis te leggen, dat blijft voor mij toch wrang. Maar anders zul je er waarschijnlijk teveel op afschrijven vermoed ik.

11 likes

tgoh, weet je ik zit nu op een punt dat ik het ook een beetje zie als investering, heb ook enkele 60’s speedmasters en navitimers, en het uiterlijke verschil met een iets modernere is zo klein, dat ik de oudjes liever een beetje spaar. Ik ga ze 1 maal per week opdraaien zodat ze in beweging blijven. Bij deze ploprof een beetje hetzelfde, als investering is dit top, ongeserviced en compleet, moest ik hem regelmatig dragen (zonder te servicen) zou dit het binnenwerk kunnen beschadigen. En ongeopend zijn ze nu eenmaal meer waard. En ik heb hem dubbel dus kan ik er toch van genieten :slight_smile:

3 likes

In 1976 konden ze hem zo te zien niet kwijtraken aan de normale prijs: 1050 > 889 > 650 :slight_smile:

3 likes

De ploprof retailde aan de prijs van 2 rolex subs toen :slight_smile: ik heb ook de oude brochures allemaal origineel liggen. Eens kijken wat de retailprijs van omega uit was :slight_smile: nu krijg je ze zo kwijt :smiley:

Als ik de online inflatieberekenaars mag geloven is 650 gulden in 1976 vergelijkbaar met 800 euro :joy:

2 likes

Allememachies - hele vette aanwinst.
Is dit een barn-find of ook echt gekocht tegen hedendaagse prijzen met de verwachting dat vintageprijzen blijven stijgen?

1 like

Ja hoor, dit zijn ze!

Mooi!!! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Wat een bruut apparaat zeg. Zeker met de Milanese-achtige band! Volgens mij heb jij enorme polsen als ik het zo kan inschatten?

Ergens heel jammer dat deze in de kluis zal blijven, maar wel begrijpelijk als je er al een hebt…

Hoe kan je zien dat deze ongeopend is?

1 like

Nene ik heb echt eigenlijk nog een vrij dunne pols :slight_smile: maar ik heb graag zware horloges :slight_smile: de ringen die erin zitten zijn al beetje verduurd en het glas zit erin gedrukt en de originele zwarte rubber zit nog tegen het glas geperst. :slight_smile:

1 like

Ik heb de prijs betaald, maar full set zijn ze onvindbaar dus dit is een unieke kans :slight_smile:

2 likes

Mijn beste,

ZĂł zĂł, wat een markante aanwinst!!
Een brok temperament!!
Ik wens je er dan ook een voortvarende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig horloge!!! Overigens zit Punte ook in Arnhem (Utrecht kende ik niet…) Prettige winkel met liefde voor horloges en juwelen!

1 like

Alweer een super vondst Matthias.
Geniet ervan🤟

1 like

Heel mooi!!
Zeer bijzonder, zo’n overcomplete set.
Ik wilde zeggen; veel draagplezier, maar eeehhhh
Veel “laathemmaarlekkerindekluisliggen” plezier. :wink:

1 like

Prachtig! Hele mooie vondst!

1 like

Mooie aanwinst, altijd een eigenaardig horloge gevonden, maar in positieve zin.

Veel draag,… uuh kluisplezier. :smirk:

1 like

TFantastisch! Echt een cool ding. En compleet, heel bijzonder. Jaloers!

1 like

Hele mooie set !

1 like

Geweldig! Hou van die full sets aantoonbaar. En volgens mij goede prijs (zag hem op fb…;))

1 like