Next level modden: olie gevulde horloges

Maar dit is dan ook wel speciale olie, en die kan duur zijn.

1 like

Je hebt een pb

11 likes

Daar zit geen 5 liter in hoor.

1 like

Hier moest ik even over nadenken, maar mn nieuwsgierigheid is te groot, En iedereen mag nu gaan zitten lachen om mij. Maar ik stel toch de vraag,John zei lachend dat is een post bus de onnozelaar, dus, wat is een pb???

1 like

En je hebt al 4 likes, dit komt niet goed

2 likes

image

1 like

Zou ik niet uitvlakken.

Dat zeg ik hem niet hoor, maar denken wel,

Hoor je normaal gesproken niet ergens n luchtbelletje te zien?

1 like

Me 2: ik zou verwachten dat olie meer weerstand geeft dan lucht en het horloge hierdoor een beetje gaat achterlopen…

Zoals in een kompas, daar zit altijd een belletje in, en in een drukmeter ook.

1 like

Ik ben wel benieuwd hoe je een kast vult met olie, zonder luchtbel, en vervolgens de kastdeksel aandraait? De olie is immers vrijwel niet te comprimeren.

Dan is olie met een vleugje kleurstof ook heel leuk.

Rob

Volgens mij, moet je dan de gehele horloge onder de olie houden, en dan het deksel er op draaien, dan heb je geen luchtbellen meer, denk ik.

2 likes

Nou wie gaat het als eerste proberen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

In het filmpje wat Dreski eerder in dit topic plaatste wordt dat uitgelegd en voorgedaan met de Casio Marlin.

Leuk artikeltje over Sinn.

Klopt:

Klopt. Vergelijk het met de kosten van onderhoud van een automaat.

1 like

Dat vond ik toch wat vaag in het filmpje. Op het moment dat hij de kroon naar binnen duwde (en ook aangaf dat hij weerstand voelde) sprak hij over bubbles en zat de tube ook boven olie-niveau. Bij een schroefkroon ga je die vervolgens aandraaien en zit er ofwel een luchtbel die je nog enigszins kun comprimeren. Ofwel de kast is wél volledig met olie gevuld, maar dan kun je de kroon niet aandraaien, tenzij er olie kan ontsnappen.

Dan is er ook nog het probleem van uitzetting en krimp bij temperatuurschommelingen. Dat zal moeten worden opgevangen door een luchtbel o.i.d. Anders klapt op een warme dag je glaasje uit de kast.

1 like

Ja, dus niet moeilijk over doen :joy:.

Hij ligt nu dus ook in Frankfurt! :muscle:

1 like